• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-15 13:23:23 följande:
    Att säga att antirasister inte beter sig lika illa som rasister var väl att ta i? Enligt SÄPO är våldsvänstern ett större hot än högerextremismen. Och knivhuggningarna i Kärrtorp var det väl också vänstern som stod för.

Och polisen trodde inte att en antirasistisk demonstration skulle attackeras, inte Säpo heller. De hade tydligen fel. Hade de inte försvarat sig så lär rasisterna ha misshandlat ännu fler, mitt framför barnfamiljer. Skärp dig nu, försvarar du detta? Skäms du inte?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-01-15 13:35:02 följande:

Och polisen trodde inte att en antirasistisk demonstration skulle attackeras, inte Säpo heller. De hade tydligen fel. Hade de inte försvarat sig så lär rasisterna ha misshandlat ännu fler, mitt framför barnfamiljer. Skärp dig nu, försvarar du detta? Skäms du inte?
    Först antyder du att någon av dina antagonister skulle vara Kent Ekeroth och sedan hävdar du att det är att försvara rasister att påpeka att vänsterextrema inte är ett dugg bättre själva? Skäms du inte?
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-15 12:18:39 följande:
    Du skrev om politik och att researchgruppen inte hade med politik att göra. Eftersom de är AFA tycker jag att du har fel.

AFA är lika lite politisk organisation som SMR. Det är våldsverkare som har gått för långt. Jag ser det som fel metod att motverka rasism. Ni ska bekämpas med lagliga medel.
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-15 13:37:07 följande:
    Först antyder du att någon av dina antagonister skulle vara Kent Ekeroth och sedan hävdar du att det är att försvara rasister att påpeka att vänsterextrema inte är ett dugg bättre själva? Skäms du inte?

Ja man vet ju inte, sd's politiker har ju för vana att uttrycka sina rätta jag bakom anonyma nick.

Jag tar avstånd från allt våld, har inte sett er göra det.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    sjuttiofemman skrev 2014-01-15 13:40:04 följande:

Ja man vet ju inte, sd's politiker har ju för vana att uttrycka sina rätta jag bakom anonyma nick.
    Jag tar avstånd från allt våld, har inte sett er göra det.
    I så fall undrar jag om inte du är Markus Allard, utesluten vänsterpartist som hyllade Revolutionära Fronten på Facebook.

Jag tar avstånd från allt våld, oavsett vem som utför det. Jag tycker inte att vänstervåld är lite lite ädlare och bättre än högerdito eftersom det ju är "för en god sak".
  • themia
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-15 13:46:30 följande:
    I så fall undrar jag om inte du är Markus Allard, utesluten vänsterpartist som hyllade Revolutionära Fronten på Facebook.

Jag tar avstånd från allt våld, oavsett vem som utför det. Jag tycker inte att vänstervåld är lite lite ädlare och bättre än högerdito eftersom det ju är "för en god sak".
    Menar du att våld för att försvara demokratin mot fascister och terrorister, är lika illa som våld med avsikt att rasera demokratin till förmån för fascistisk diktatur?
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-15 13:35:02 följande:

Om jag försvarar vänstern som knivhugger folk? Nej verkligen inte.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    themia skrev 2014-01-15 13:56:05 följande:
    Menar du att våld för att försvara demokratin mot fascister och terrorister, är lika illa som våld med avsikt att rasera demokratin till förmån för fascistisk diktatur?
    Jag menar att vare sig AFA och deras gelikar eller NSF och deras utför någonting som ens tillnärmelsevis borde räknas som "försvar av demokratin".
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-01-15 13:37:59 följande:

AFA är lika lite politisk organisation som SMR. Det är våldsverkare som har gått för långt. Jag ser det som fel metod att motverka rasism. Ni ska bekämpas med lagliga medel.

Vilka är "ni"? Menar du att jag är SMR? I så fall får du fan kamma till dig nu. Du är helt känslostyrd med noll fakta.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?