• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • UniqueSnowflake

Får skriva om ett av mina inlägg för TREDJE gången. Jag kan inte förstå hur detta nedanstående skulle kunna vara emot någon minsta regel, men eftersom något skaver så redigerar jag den för andra gången:

TS frågar: Varför hatar folk SD?

Jag svarar:

Varför hatar folk SD?

Enkelt. De är rädda. Väldigt rädda. För att SD målar upp en nära förestående framtidsvision som får dessa rädda människor att bara vilja blunda hårt, stoppa fingrarna i öronen och skrika "LALALALALALALALALA osv"

SD förstår att dagens svenska invandringspolitik är rent världsfrånvänd och kommer innebära stora negativa konsekvenser på de svenska medborgarna. Jämför gärna med Norge, Danmark, Finland, i andel intagna flyktingar och konsekvenser på samhället.

Vad är folk som gillar SD rädda för?
    Det ena är vad som händer när den allmänna skattekistan är tom. Och alla fortfarande vill ha ut sitt berättigade/rättfärdigade bidrag.

Det andra är vad som händer när den ickesvenska befolkningen blir majoritet och svenskarna en minoritet. SD förstår att sia. SD vet att integrationspolitiken är under all kritik. Därför är det lätt att se en mörk framtidsvision om vårt samhälle.

Det är därför folk hatar SD. För SD:s sanningar skrämmer dem.

What does the fox say? -^^,--,~
  • Vitrysk hockeyhjälte

Jag tror nog Digge m.fl. har rätt också i att många har svårt för SD eftersom (för) många av deras nätfans är sådana jubelidioter.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Errol Flynn
    themia skrev 2014-01-15 13:56:05 följande:
    Menar du att våld för att försvara demokratin mot fascister och terrorister, är lika illa som våld med avsikt att rasera demokratin till förmån för fascistisk diktatur?

Martin Fredriksson- Våld är så jävla roligt.
    Ja så uttrycker sig en sann hjälte.
    Det finns inget "finare" våld.

AFA står för AntiFascistisk Aktion och i sin presentation anger man tydligt att man inte accepterar demokrati och frihet utan målet är revolution som ska följas av ett stats- och klasslöst samhälle. Våld menar de är en acceptabel arbetsmetod i deras politiska kamp.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-15 13:23:23 följande:
    Att säga att antirasister inte beter sig lika illa som rasister var väl att ta i? Enligt SÄPO är våldsvänstern ett större hot än högerextremismen. Och knivhuggningarna i Kärrtorp var det väl också vänstern som stod för.
    Att det, på sätt och vis, kan finnas lika många dårar i vardera grupp - förringar inte faktumet att antirasister har en aning fler icke dårar bland de representativa. En ringande majoritet av Sveriges hela befolkning företräder antirasism och denna majoritet beter sig varken som extremhögern eller extremvänstern - men företräder som sagt antirasism.

Tror bilden av antirasister har framkallats fel därborta. Majoriteten av hela Sveriges befolkning ska nämligen finnas med på den bilden, inte specifikt eller enbart "våldsvänstern".

Hur andelen illa beteende ser ut procentuellt, uti respektive grupp och sett till deras helhet som grupp - behöver inte ens utredas. Svaret står givet. En liten klick antirasister beter sig illa och en betydligt större klick rasister beter sig illa, inom respektive grupper.

Det finns en självklar företrädare för en städad antirasist - den gemene svensken, majoriteten av hela Sveriges befolkning. Vad finns det för snarlik företrädare bland städade rasister? Kanske ett fåtal individer och mindre grupper. En viss skillnad.
  • Digestive

Om rasister faktiskt inte förstår vilken försvinnande liten klick de representerar i Sverige, jämfört med antirasister, så kan ju grupperna prova med att bilda hög på varandra.

Ok om antirasister börjar med att bilda hög på rasister? Drömmer

• Ermenegildo

Sluta tjata om AFA nu. Valet står inte mellan rasister och våldsverkande vänsterterrorister. Det finns helt normala politiska partier som är demokratiska och ickerasistiska. 

Förr visste jag inte hur jag skulle avsluta mina inlägg men nu
  • sjuttiofemman
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-15 14:16:52 följande:
    Får skriva om ett av mina inlägg för TREDJE gången. Jag kan inte förstå hur detta nedanstående skulle kunna vara emot någon minsta regel, men eftersom något skaver så redigerar jag den för andra gången:

TS frågar: Varför hatar folk SD? Jag svarar:Varför hatar folk SD?Enkelt. De är rädda. Väldigt rädda. För att SD målar upp en nära förestående framtidsvision som får dessa rädda människor att bara vilja blunda hårt, stoppa fingrarna i öronen och skrika "LALALALALALALALALA osv"SD förstår att dagens svenska invandringspolitik är rent världsfrånvänd och kommer innebära stora negativa konsekvenser på de svenska medborgarna. Jämför gärna med Norge, Danmark, Finland, i andel intagna flyktingar och konsekvenser på samhället.Vad är folk som gillar SD rädda för?

Det ena är vad som händer när den allmänna skattekistan är tom. Och alla fortfarande vill ha ut sitt berättigade/rättfärdigade bidrag.Det andra är vad som händer när den ickesvenska befolkningen blir majoritet och svenskarna en minoritet. SD förstår att sia. SD vet att integrationspolitiken är under all kritik. Därför är det lätt att se en mörk framtidsvision om vårt samhälle.Det är därför folk hatar SD. För SD:s sanningar skrämmer dem.

Vet inte vilken värld du lever i, men många av mina inlägg visar varför man bör ta avstånd från Sd.

Du uttrycker dig precis som en ur-sverigedemokrat alternativt SvP.
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-15 14:07:14 följande:
    Om jag försvarar vänstern som knivhugger folk? Nej verkligen inte.

Naturligtvis menar jag de som attackerade demonstrationen..försvarar du dem?
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-01-15 14:11:16 följande:
    Vilka är "ni"? Menar du att jag är SMR? I så fall får du fan kamma till dig nu. Du är helt känslostyrd med noll fakta.

Du får väl tolka det som du vill men nej det syftade jag inte på, jag menade ni som delar åsikter här. Men det kanske är samma person bakom spakarna..
  • UniqueSnowflake
    sjuttiofemman skrev 2014-01-15 15:03:19 följande:

Vet inte vilken värld du lever i, men många av mina inlägg visar varför man bör ta avstånd från Sd.
    Du uttrycker dig precis som en ur-sverigedemokrat alternativt SvP.

1- Jag vände mig inte alls till dig
    2- Intressant att du utmålar mig att vara ur-sverigedemokrat alt SvP. Skoj. Du har väldigt fel. Jag har aldrig röstat SD eller SvP, jag lärde mig ju fan vad SvP var härom dagen.

Sist röstade jag PP och C i diverse val. Kommer aldrig rösta på MP igen men har gjort det förr, flera gånger, för jag tyckte de var långsiktiga. Har insett att det är det mest världsfrånvända partiet ever.

~,--,^^- What does the fox say? -^^,--,~
Svar på tråden Varför hatar folk SD?