• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman

Ni som upprörs över "PK-media" och det folkliga motståndet mot rasism och dess företrädare, lyssna igenom detta:

sverigesradio.se/sida/avsnitt/312090&playepisode=312090

1999 är inte så himla länge sedan, då planerade bla VAM på allvar att med vapen ta över landet. Sverigedemokraterna har dessa organisationer i sitt förflutna och det skulle vara intressant att se hur många extremister som nu är aktiva inom Sd.

• nihka
    Naranjos skrev 2014-01-27 21:55:08 följande:
    Du kan knappast ha läst mer än överskriften om du drar den slutsatsen. Skulle det räcka med att man stödjer en fråga/aktivitet, finns det knappast någon människa som inte kan sägas sympatisera med valfritt riksdagsparti.

Jag har läst hela artikeln. Jag sa att detta var ett exempel.

Dock finns inte EN enda aktivitet jag skulle stödja som ett nazistiskt parti gör men Riksdagsledamoten Stellan Bojerud (Sd) är uppenbarligen av en annan åsikt.

Jag har inte hört någon av de andra riksdagspartierna uttala sig om något bra man anser SvP gjort och jag utgår från att det är för att man inte anser att de gör något bra. De flesta tycker så om nazistiska partier.

Bojerud däremot ville dela med sig av uppmuntrande ord: "Jag ser att ni genomfört många aktiviteter till stöd för svenska folket. Det är mycket bra”, skrev han i meddelandet som var riktat till Svenskarnas partis ordförande Stefan Jacobsson.

http://www.svt.se/nyheter/sverige/sd-ledamot-hyllar-svenskarnas-parti
  • effemgea
    Thomas66 skrev 2014-01-27 20:22:46 följande:

Möjligt att dom tänker så . Men vårat självständiga tänkande ang detta kom ju till ,sist det vart borgerlig regering på nittiotalet . Om jag inte har fel stoppade väl Ingvar Carlsson invandringen .? Sedan vart det ju liberalerna som släppte på att och fick som dom ville. Förstår att det finns tvåsidor,men lite komiskt när vänstern går liberalernas ärende.
    Fast invandring kan ju delas upp i olika kategorier, exempelvis flyktinginvandring, arbetskraftsinvandring och anhöriginvandring.. Att jag definierar SD som ett rasistiskt parti beror främst på hur de flesta sverigedemokrater ser på flyktingar.
  • Philipsson

Alliansregeringen som påstår vara så god mot de mest utsatta, har minskat ner platserna på äldreboenden för våra gamla. De TVINGAS att bo kvar hemma i sin egen bostad, med s,k. hemtjänst, ofta i absolut ensamhet, kanske nedpissade och nedskitna; de tillåts inte att gå ut genom dörren, serveras svinmat...

Om inte så många år är det vi som skriver här på forumet som är i den situationen.

Alliansregeringen vill ha hög invandring för att hålla arbetslösheten på hög nivå...för att storfinansen vill att det så ska vara. Bara dumma jävlar som tror att Alliansregeringen driver hög invandring för att "hjälpa folk".

• Dorian Ertymexx
    Stormvind skrev 2014-01-27 18:01:43 följande:

Och riktigt gott ska det bli när Åkesson styr och ställer i landet.
    Tror du nu ja. Vänta tills de upptäcker att du inte håller med om allt.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-01-27 19:55:41 följande:

Va bra, men det blir lite larvigt när vi i Sverige ska fostra/ lära andra i Europa att tycka rätt, när dom har haft dom problem vi ser nu i 10- 20 år. Och kom nu inte med tex Ungern eller någon liknande dynga. Men iof kan det ju vara bra att hålla samman länder ( dvs liknande värderingar ) Då kan man ju utesluta vissa länder ur gemenskapen, ist för att köra med att det är ju inte alla som tycker så. Du vet handling konsekvens .
    Jasså? Varför ska vi INTE komma med Ungern? SDs förebild i mycket, tydligen?
  • Dorian Ertymexx
    effemgea skrev 2014-01-27 20:00:25 följande:
    Nja, fast jag tycker nog att det är ni sverigedemokrater som hela tiden pekar på Europa och förklarar att vi måste göra som dem - medan vi andra hävdar att Sverige måste värna om svenska traditioner och svenskt självständigt tänkande.
    "I'm a nonconformist and so are all my friends!!!!" Flört
  • Dorian Ertymexx
    Stormvind skrev 2014-01-27 20:53:16 följande:

Uh? Jaha här beskriver man situationen och fraud hade fått sitt mest knepiga fall hittils.
    Freudian slip, anyone?
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-01-27 22:55:05 följande:
    Alliansregeringen som påstår vara så god mot de mest utsatta, har minskat ner platserna på äldreboenden för våra gamla. De TVINGAS att bo kvar hemma i sin egen bostad, med s,k. hemtjänst, ofta i absolut ensamhet, kanske nedpissade och nedskitna; de tillåts inte att gå ut genom dörren, serveras svinmat...

Om inte så många år är det vi som skriver här på forumet som är i den situationen.

Alliansregeringen vill ha hög invandring för att hålla arbetslösheten på hög nivå...för att storfinansen vill att det så ska vara. Bara dumma jävlar som tror att Alliansregeringen driver hög invandring för att "hjälpa folk".
    Alliansen - med SDs stöd och goda minne. SD gapar mycket om att hjälpa de stackars gamla, men röstar hellre för skattesänkningar, och har mig veterligt inte lagt in en endaste motion om hur man ska hjälpa de äldre. Skitsnack, som det så fint heter på gatuspråk, helt enkelt.
  • effemgea
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-27 22:58:38 följande:
    "I'm a nonconformist and so are all my friends!!!!" Flört
    Känner du till den gamla MAD-strippen om konformister kontra nonkonformister?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?