• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-01-27 15:09:07 följande:
    Fast nu är ju inte högerextrema och främlingsfientliga strömningar unika för Sverige, snarare att vi har klarat oss undan dessa bättre än de flesta andra europeiska länder. Kanske man kan säga att vi har gjort oss förtjänt av att vi drabbats lindrigare av fenomenet - i och med att svenska politiska partier förmått att sätta tydliga gränser mot främlingsfientligheten. För övrigt så har väl Front National och Le Pen ambitionen att skapa en slags brun europeisk sammanslutning där väl SD skulle kunna ha en given plats.

Själv tror jag att vi har varit förskonade mot dålig invandring tidigare. Va själv mycket tex i Danmark på nittiotalet, och har alltid sett dom som dom som halvflummiga och rätt öppna människor. Men när dom invaderades av folk utifrån liksom övriga Europa ( dåvarande Europa)som stod för en stor del och knarkhandeln och övrig brottslighet , så är det väl inget konstigt med det ? Du är bara lite efter och har aldrig insett hur det ser ut. Lite komiskt när du ligger 20 år efter , och inte har en aning om någonting och försöker vara Besserwisser ( nu räknas det inte att ha tågluffat 2ggn)
  • Stormvind
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-27 19:02:04 följande:
    Tokai. Det är fan inte dumt.

För övrigt kommer Åkesson aldrig någonsin att härska över det här landet.

Nu pratar du allt i nattmössan.
  • effemgea
    Stormvind skrev 2014-01-27 18:55:23 följande:

Nej inte världens, sveriges.
    Tja, jag tror han borde begränsa sig en smula. Tror han gapar över för mycket när han fantiserar om att bli härskare över hela världen eller också borde han ta det hela ett snäpp till - ungefär som man kunde göra när man var barn när man sa sitt namn, gatuadressen, staden, länet, landet, världsdelen, planeten, solsystemet, galaxen och universum.

Men om han expanderar fantasierna till galaxens härskare kan han ju driva tesen att migrationen mellan galaxerna måste begränsas - att de kulturella skillnaderna är för stora för att för varandra främmande livsformer ska kunna interagera på ett produktivt sätt.

Med parollen "begränsa invandringen till Vintergatan" skulle Jimmie kunna slå galaxen med häpnad.

www.aftonbladet.se/nyheter/article16678956.ab
  • effemgea
    Thomas66 skrev 2014-01-27 19:18:15 följande:

Själv tror jag att vi har varit förskonade mot dålig invandring tidigare. Va själv mycket tex i Danmark på nittiotalet, och har alltid sett dom som dom som halvflummiga och rätt öppna människor. Men när dom invaderades av folk utifrån liksom övriga Europa ( dåvarande Europa)som stod för en stor del och knarkhandeln och övrig brottslighet , så är det väl inget konstigt med det ? Du är bara lite efter och har aldrig insett hur det ser ut. Lite komiskt när du ligger 20 år efter , och inte har en aning om någonting och försöker vara Besserwisser ( nu räknas det inte att ha tågluffat 2ggn)
    Det var tur det - eftersom jag aldrig tågluffat.

Inte ens till den ökända orten BesserwisserFlört
  • Stormvind
    effemgea skrev 2014-01-27 19:30:15 följande:
    Tja, jag tror han borde begränsa sig en smula. Tror han gapar över för mycket när han fantiserar om att bli härskare över hela världen eller också borde han ta det hela ett snäpp till - ungefär som man kunde göra när man var barn när man sa sitt namn, gatuadressen, staden, länet, landet, världsdelen, planeten, solsystemet, galaxen och universum.

Men om han expanderar fantasierna till galaxens härskare kan han ju driva tesen att migrationen mellan galaxerna måste begränsas - att de kulturella skillnaderna är för stora för att för varandra främmande livsformer ska kunna interagera på ett produktivt sätt.

Med parollen "begränsa invandringen till Vintergatan" skulle Jimmie kunna slå galaxen med häpnad.

www.aftonbladet.se/nyheter/article16678956.ab

Åkesson for president. Den enda riktiga politikern i politiken.
  • effemgea
    Stormvind skrev 2014-01-27 19:38:17 följande:

Åkesson for president. Den enda riktiga politikern i politiken.
    Jepp. President i Nordkorea - i Sverige har vi ju monarkiGlad

Du tror inte att du kan värva Gudasänd till SD, tror han skulle kunna bidra med lite (vetenskaplig) stringens till partiet.
  • Stormvind
    effemgea skrev 2014-01-27 19:47:45 följande:
    Jepp. President i Nordkorea - i Sverige har vi ju monarki

Du tror inte att du kan värva Gudasänd till SD, tror han skulle kunna bidra med lite (vetenskaplig) stringens till partiet.

Gudasänd är tyvärr vänsterpartist annars hade han varit en väldigt bra asset i rekryteringsrörelsen.
  • Thomas66
    effemgea skrev 2014-01-27 19:34:30 följande:
    Det var tur det - eftersom jag aldrig tågluffat. Inte ens till den ökända orten Besserwisser

Va bra, men det blir lite larvigt när vi i Sverige ska fostra/ lära andra i Europa att tycka rätt, när dom har haft dom problem vi ser nu i 10- 20 år. Och kom nu inte med tex Ungern eller någon liknande dynga. Men iof kan det ju vara bra att hålla samman länder ( dvs liknande värderingar ) Då kan man ju utesluta vissa länder ur gemenskapen, ist för att köra med att det är ju inte alla som tycker så. Du vet handling konsekvens .
  • effemgea
    Thomas66 skrev 2014-01-27 19:55:41 följande:

Va bra, men det blir lite larvigt när vi i Sverige ska fostra/ lära andra i Europa att tycka rätt, när dom har haft dom problem vi ser nu i 10- 20 år. Och kom nu inte med tex Ungern eller någon liknande dynga. Men iof kan det ju vara bra att hålla samman länder ( dvs liknande värderingar ) Då kan man ju utesluta vissa länder ur gemenskapen, ist för att köra med att det är ju inte alla som tycker så. Du vet handling konsekvens .
    Nja, fast jag tycker nog att det är ni sverigedemokrater som hela tiden pekar på Europa och förklarar att vi måste göra som dem - medan vi andra hävdar att Sverige måste värna om svenska traditioner och svenskt självständigt tänkande.
  • effemgea
    Stormvind skrev 2014-01-27 19:53:06 följande:

Gudasänd är tyvärr vänsterpartist annars hade han varit en väldigt bra asset i rekryteringsrörelsen.
    Nja, han ska visst ha konverterat till Sd, efter att ha fått löfte om att bli partiets utbildningsminister.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?