• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Stormvind
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-26 14:52:28 följande:
    Jag är väldigt väl insatt i vad rasism är. Mer osäker på om du förstår vad det är.
    Så då är tio tusen kronors frågan vad är rasistiskt med att vilja begränsa invandringen?
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-26 14:35:05 följande:
    Inte det minsta. Högern åsiktsregisterar frisk, inte bara kända aktivister, utan även minderåriga hängs ut. Unga flickor som "säger fel saker" hängs ut på deras siter, helt oavsett om de är politiskt aktiva eller inte. Vänstern är inte ens i närheten!
    Har högern åsiktsregistrerat mindeåriga flickor? Menar du när det gjordes skärmdumpar av deras Facebooksidor när de själva la upp bilder på sitt klotter?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • LadyInRed
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-26 14:44:08 följande:
    De enda som har ifrågasatt rätten att uttala sig är SD, som konstant vill tysta sina meningsmotståndare medelst offerkoftetjurande, hot och ibland rena angrepp. Det är inte SDs anhängare som får hatmail, våldtäktshot och hot om våld mot person eller familj när de yttrar sig, om man så säger.
    Vad SD är har ifrågasatt eller inte har väl aldrig ifrågasatt vad just jag ställer för fråga? Eller hur?
    Du vet vad som har hänt, när allt har slutat i rött
  • Digestive
    Stormvind skrev 2014-01-26 14:54:33 följande:
    Så då är tio tusen kronors frågan vad är rasistiskt med att vilja begränsa invandringen?
    Det handlar väl mer om hur det motiveras av strömningen och om hur den försöker väcka opinion. Genom att förställa immigranters återbetalningsvilja på svenska lån, genom att förställa norsk våldtäktsstatistik, genom att förställa svenska siffror över våldtäktsanmälningar, genom att förställa brottsbenägenhet och så vidare - så kanske det inte kan klassas som kliniskt rasistiskt men tro på fan att sådana sätt att driva opinion på - går under all acceptabel kodning utav etik.

Kanske inte rasister alla gånger men en garanterad nivå utav rötägg genomsyrar hela strömningen fram till dörren på partiet. Äckligt, vidrigt och så extremt långt ifrån någonting som överhuvudtaget kan betecknas som "Stolt svensk." att det hör hemma längst ner i Sveriges soptippar.

Vet inte hur många gånger som det har känts ett behov av att tvätta händer, när en sverigedemokrat håller på med sådant. Och enbart sverigedemokrater sysslar med sådant här bland de etablerade partierna och deras respektive strömningar, enbart, uteslutande och endast. Lågvattennivån har inga som helst gränser i den här strömningen och svenskarna som representerar den, vill inte många stolta svenska ha att göra med.

Äckelfolket ur den här strömningen kan lika gärna få dela garderob med rasister och pedofiler. De har knappast gjort sig förtjänta av något mer.

"Inte rasist" betyder fan ingenting i praktiken numera. Det skulle inte sätta guldkant på den här vidriga strömningen om den så bestod utav juvelerare med USA:s guldreserv i fickan.
  • Digestive
    Stormvind skrev 2014-01-26 15:46:45 följande:
    Tydligen loggade Dorian av för att läsa på om rasism, väntar med spänning på ett svar när han är tillbaka.
    Tyvärr förstör det för exempelvis vederbörande och skribenterna JamkuKleo73 med flera - som kan föra sig i strömningen utan att tankarna, för att beskriva graden avsmak bildligt, drar åt begagnade hundbindor.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-26 14:41:26 följande:
    Jag ska ta det i beaktande den dag jag slutar höra "kulturmarxist", "PK", "islamkramare" och liknande dumheter från ert läger. Tills dess får du stå ut med att kallas rasist när du kommer med rasistiska argument.
    Men du _är_ rätt jävla bra på att förringa islams nackdelar och baksidor, inte sällan med kontringar av typen "men kristendomen då vavavavavava?!?!?". 
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Errol Flynn
    Digestive skrev 2014-01-26 16:13:03 följande:
    Det handlar väl mer om hur det motiveras av strömningen och om hur den försöker väcka opinion. Genom att förställa immigranters återbetalningsvilja på svenska lån, genom att förställa norsk våldtäktsstatistik, genom att förställa svenska siffror över våldtäktsanmälningar, genom att förställa brottsbenägenhet och så vidare - så kanske det inte kan klassas som kliniskt rasistiskt men tro på fan att sådana sätt att driva opinion på - går under all acceptabel kodning utav etik.

Kanske inte rasister alla gånger men en garanterad nivå utav rötägg genomsyrar hela strömningen fram till dörren på partiet. Äckligt, vidrigt och så extremt långt ifrån någonting som överhuvudtaget kan betecknas som "Stolt svensk." att det hör hemma längst ner i Sveriges soptippar.

Vet inte hur många gånger som det har känts ett behov av att tvätta händer, när en sverigedemokrat håller på med sådant. Och enbart sverigedemokrater sysslar med sådant här bland de etablerade partierna och deras respektive strömningar, enbart, uteslutande och endast. Lågvattennivån har inga som helst gränser i den här strömningen och svenskarna som representerar den, vill inte många stolta svenska ha att göra med.

Äckelfolket ur den här strömningen kan lika gärna få dela garderob med rasister och pedofiler. De har knappast gjort sig förtjänta av något mer.

"Inte rasist" betyder fan ingenting i praktiken numera. Det skulle inte sätta guldkant på den här vidriga strömningen om den så bestod utav juvelerare med USA:s guldreserv i fickan.
    Du verkar så ilsk. Har det hänt nåt?
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Digestive
    Errol Flynn skrev 2014-01-26 19:26:59 följande:
    Du verkar så ilsk. Har det hänt nåt?

Förställda slutsatser utav Sveriges våldtäktsanmälningar och norsk våldtäktsstatistik gick över gränsen. För Sverigedemokraternas propagandamaskin så finns det ingenting heligt.
  • UniqueSnowflake

Finns det ingen som håller topic längre? Topic är "Varför hatar folk SD?"

Någon som vill svara?

~,--,^^- What does the fox say? -^^,--,~
  • Stormvind
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-26 21:28:13 följande:

Finns det ingen som håller topic längre? Topic är "Varför hatar folk SD?"

Någon som vill svara?

Nej diskussionen har väl gått i cirklar de senaste 449 sidorna. Sen har ju de mest frenetiska flyttat till andra SD och invandringspolitiska trådar.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?