• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • effemgea
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-27 15:11:50 följande:
    Nä. Hade gränserna varit tydliga hade SD varit ett marginalparti, inte det tredje största partiet i landet.

Gemene man är inte mer "främlingsfientlig" nu än när SD bara var en angelägenhet för närmast sörjande.
    Minns du Ny demokrati?

Jag håller alltså med dig om att främlingsfientligheten inte har ökat, den har nog snarare minskat, men att S och M förlorat en del väljare till SD är kanske till och med en fördel.

Jag ser nog SD som en katalysator eller reagens som får skiten att fälla ut i botten.
  • themia
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-26 21:28:13 följande:

Finns det ingen som håller topic längre? Topic är "Varför hatar folk SD?"

Någon som vill svara?

För att det är ett parti som vill stänga Sveriges gränser och skapa ett enhetligt svenskt folk (enligt modell Nordkorea, typ)
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.
  • Dorian Ertymexx
    Stormvind skrev 2014-01-26 23:15:13 följande:
    Du och ni överdriver ju hela tiden. Det är ju det som definierar er. Dessutom är det fruktansvärt kul att du har en sådan sidfot. 
    Överdriver tyvärr inte ens litet grand. Det var inte invandrarkomikern som kallade en ung kvinna för "lilla horan" i järnrörsincidenten, utan tre högt uppsatta SD-are. Det är SD som talar om femtiotalsfamiljeideal, med kvinnan vid spisen, inte invandrarna. Det är SDs politiker som lovar att föra krig mot andra religioner när de får makten (och som ens drömmer om att få makten), inte muslimerna.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-01-27 09:04:55 följande:
    Jag vurmar inte för SD, bland annat av de skäl du nämner. Religionens ställning i ett modernt samhälle borde vara noll och nada. Däremot kan man inte ändra på att kristendomen är en del av Sveriges traditioner (jul är en svensk tradition, ramadan är det inte) på ett sätt som islam inte är, varför jämförelsen dessa religioner emellan är synnerligen haltande.

Däremot tycker jag skitkastandet mot SD och dess väljare från sådana som er är under all kritik. Speciellt som de verkar göra bort sig ganska bra på egen hand.

På något plan förtjänar Sverige och SD varandra.
    Nu så är nästan alla traditioner faktiskt icke-kristna i grunden, och vi tar in fler och fler nya traditioner som inte är kristna på olika vis. Ser inte varför just muslimska traditioner skulle ratas, om de uppskattas av majoriteten. Inte ens jul är en riktigt kristen tradition.

Inte vårt fel att SD-topparna och deras väljare gör så mycket skit att det i princip är omöjligt att låta bli att kasta det, vare sig man vill eller inte. Be dem att sluta bete sig som idioter, så kanske vi slipper använda deras misstag emot dem.
  • Dorian Ertymexx
    Digestive skrev 2014-01-27 15:28:11 följande:

Given plats? De samarbetar redan; en.wikipedia.org/wiki/European_Alliance_for_F...
    Szilág Érik (eller Erik Almqvist som han hette innan han assimilerade sig till en äkta tokaidrickande ungrare) har ju lierat sig med Jobbik. Vilket är rätt märkligt för en representant för ett parti som såååå säger sig gråta för de arma judarna. Verkar, som de flesta redan förstått, bara vara ett trick för att locka röster, när de så lättvindligt polar med ungerska judehatare.
  • Digestive
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-27 16:54:41 följande:
    Szilág Érik (eller Erik Almqvist som han hette innan han assimilerade sig till en äkta tokaidrickande ungrare) har ju lierat sig med Jobbik. Vilket är rätt märkligt för en representant för ett parti som såååå säger sig gråta för de arma judarna. Verkar, som de flesta redan förstått, bara vara ett trick för att locka röster, när de så lättvindligt polar med ungerska judehatare.

Glöm inte gråter för svensk kultur också.
  • Stormvind
    themia skrev 2014-01-27 16:38:41 följande:
    För att det är ett parti som vill stänga Sveriges gränser och skapa ett enhetligt svenskt folk (enligt modell Nordkorea, typ)

Och riktigt gott ska det bli när Åkesson styr och ställer i landet.
  • effemgea
    themia skrev 2014-01-27 16:38:41 följande:
    Stormvind skrev 2014-01-27 18:01:43 följande:

Och riktigt gott ska det bli när Åkesson styr och ställer i landet.

Visst har Åkesson sina fantasier om att han ska bli världens härskare, men inte ens om man kokar ner hans dagdrömmar till botten går det att hitta någon substans i dem.

Sannolikheten för att han ska få styra och ställa i Nordkorea är väl nästan lika liten som att han skulle komma till makten i Sverige - men inte desto mindre har ni ju placerat hans åsikter i rätt land.

Personkulten kring Åkesson bland anhängarna skulle ju göra Kim Jong-un grön av avund.
  • Stormvind
    effemgea skrev 2014-01-27 18:45:34 följande:
    Visst har Åkesson sina fantasier om att han ska bli världens härskare, men inte ens om man kokar ner hans dagdrömmar till botten går det att hitta någon substans i dem.

Sannolikheten för att han ska få styra och ställa i Nordkorea är väl nästan lika liten som att han skulle komma till makten i Sverige - men inte desto mindre har ni ju placerat hans åsikter i rätt land.

Personkulten kring Åkesson bland anhängarna skulle ju göra Kim Jong-un grön av avund.

Nej inte världens, sveriges.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-27 16:54:41 följande:
    Tokai. Det är fan inte dumt.

För övrigt kommer Åkesson aldrig någonsin att härska över det här landet.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?