• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    LadyInRed skrev 2014-01-25 01:57:57 följande:
    Jag kan tillägga att de flesta bakterier, redan har bytt plats innan du ansåg dig rätten att skapa ett inlägg...

Vill du bygga vidare på diskussioner eller på sken-helighet?

Ja, helt fantastiskt - hur det hela förvägras ges till den här skribetens favör kan ses som olovligt envist. Bara accepterandet utav den här texten manifisterar ett "delayed choice quantum eraser" i praktik och acceptans har redan infunnit sig för längesen.

Sluta hata - ovärdigt intelligenta människor. Älska till döds och ta med hatet i döden.

Vilken skenhelighet? Snälla, kan radera och ersätta som om det "vore" sanning. Det finns inte ens ett "jag" här - bara en upplevelse med potential att förgöra och skapa allt av betydelse. Det handlar inte ens om övermod, utan om en oändlig portion av ödmjukhet för den som läser noga. Att identifiera sanning har aldrig betytt det samma som att peka ut rätt väg - tror helt och hållet att den vägen bara kan stigas genom gemenskap, där sanning och verklighet skapas ihop - genom ett samarbete lika kravlöst och ärligt som mellan just organism och utbytet av bakterier och molekyler.

Och det här kommer då ifrån en människa som skulle kunna stycka en annan utan att få något högre än arbetspuls - så, hur nära står "du" känslor av betydelse och egentlig mening? Kan erkänna handikappet här men kan knappast underställa "mig" vilken ordning som helst - då förgörs hellre infantilt motstånd. Och ja, hård, kall, som vilken varm sociopat som helst. Hjärta

• Vitrysk hockeyhjälte

Jaha, ännu fler nyreggade alias. Spännande.

Eller inte. Hur fan orkar ni?

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • religionmakesconflict

Förhoppningsvis ordnar SD upp tiggarproblematiken i Stockholm. Förbjud tiggeriet. skicka hem dom till deras länder.
    Inte ta in fler flyktingar, hantera dom som redan är här. 

• Philipsson
    Pelleskutt skrev 2014-01-24 23:59:18 följande:
    Jag tror inte någon hatar SD? Men iaf som det var senaste valet så var det ju 94.3% som valde att inte lägga sin röst på dem. Det beror nog mer på att folk inte tycker att de har den bästa politiken för Sverige.
    8 av 20 röstar inte på Sd f.n.

Å andra sidan: 15 av 20 röstar f.n. inte på Moderaterna
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-01-24 18:17:58 följande:
    Det kom ett frågetecken efter. Tror vänstern är värre än högern. Åsiktsregistrering och förföljelse.
    Inte det minsta. Högern åsiktsregisterar frisk, inte bara kända aktivister, utan även minderåriga hängs ut. Unga flickor som "säger fel saker" hängs ut på deras siter, helt oavsett om de är politiskt aktiva eller inte. Vänstern är inte ens i närheten!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    LadyInRed skrev 2014-01-24 21:26:16 följande:
    Sedan när blev denna diskussion en fråga om statistik istället för den spontana och nyfikna frågan:

Citat "Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?"

Jag: Ja något har gått snett när en "Muhammed" får försörjningsstöd istället för en hårt arbetande tre-barns mamma,född inom landets gränser, och som samtidigt begär en trygghetszon för mina barn...
    Fråga - vad ska en hårt arbetande person med försörjningsstöd till?
  • Dorian Ertymexx
    Stormvind skrev 2014-01-24 21:35:13 följande:

Och där med etablerade du att det varken går att argumera för eller emot ifall invandringen är bra eller dålig.

Och var och en är befogad att ha sin egna åsikt utan att bli kallad rasist.
    Jag ska ta det i beaktande den dag jag slutar höra "kulturmarxist", "PK", "islamkramare" och liknande dumheter från ert läger. Tills dess får du stå ut med att kallas rasist när du kommer med rasistiska argument.
  • Dorian Ertymexx
    LadyInRed skrev 2014-01-24 22:08:15 följande:
    Det många utav oss har glömt bort är just att vem som helst, SKA, ha möjlighet att kunna yttra sin åsikt! En diskussion bygger, som sagt inte på statistik, den byggs upp utav en egen åsikt utav allmännheten. Den som ifrågasätter den individuella åsikten ifrågasätter också den egentliga friheten...

Frågan är i grund och botten. Vad är frihet?
    De enda som har ifrågasatt rätten att uttala sig är SD, som konstant vill tysta sina meningsmotståndare medelst offerkoftetjurande, hot och ibland rena angrepp. Det är inte SDs anhängare som får hatmail, våldtäktshot och hot om våld mot person eller familj när de yttrar sig, om man så säger.
  • Stormvind
    Dorian Ertymexx skrev 2014-01-26 14:41:26 följande:
    Jag ska ta det i beaktande den dag jag slutar höra "kulturmarxist", "PK", "islamkramare" och liknande dumheter från ert läger. Tills dess får du stå ut med att kallas rasist när du kommer med rasistiska argument.
    Den dag du lär dig vad rasism är så är inte denna diskussion relevant i vilket fall eftersom invandringen har avbrutits sedan länge vid det tillfället.

• Dorian Ertymexx
    Stormvind skrev 2014-01-26 14:46:30 följande:
    Den dag du lär dig vad rasism är så är inte denna diskussion relevant i vilket fall eftersom invandringen har avbrutits sedan länge vid det tillfället.

Jag är väldigt väl insatt i vad rasism är. Mer osäker på om du förstår vad det är.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?