• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • UniqueSnowflake
    Digestive skrev 2014-01-28 15:33:27 följande:

Det står inte att opinionen förs rasistisk, utan att den förda opinonen anses städad och smakfull JÄMFÖRT med rasism.

Inte bara förställningen utav norsk våldtäktsstatistik utan även förställd betydelse utav Sveriges våldtäktsanmälningar.

Framkommer det verkligen inte automatiskt, att det berör människor som just gör dessa förställningar?

Givetvis handlar åsikter om just åsikter.  Människor inom Sverigedemokraterna samt opinionsbildningen, som då inte sysslar med sådant eller sprider samma dynga - behöver naturligtvis inte känna sig träffade. De aktuella får dock mer än gärna flytta ut ur Sverige och ja, en personlig åsikt det.

Exakt vad önskas det källor på? En aning rörigt och missuppfattningarna stakar sig på hög som om försök till att bygga torn gjordes. Varför inte utgå ifrån det som står?

Jag bara fortsätter rakt av utifrån dina egna ord.

Du anser alltså att SD:s förda opinon anses städad och smakfull JÄMFÖRT med rasism? Är det vad du ville få fram?

Ja jag vill ha källa på punkten 4 där: "förställningen utav norsk våldtäktsstatistik". Vilka förställer? Hur?

(Att folk påverkas förstår jag sannerligen, men det hör inte till huvudfrågan.)

Och du har inte svarat på:

2 |:| HUR för SD sin opinionsbildning på ett rasistiskt vis? (På vilket sätt?)

~,--,^^- What does the fox say? -^^,--,~
  • UniqueSnowflake

Förresten, skippa sista punkten om det blir för jobbigt, du har ju redan skrivit att du anser att SD för sin politik städad och smakfull jämfört med rasism. Det får räcka så.

• Thomas66
    sjuttiofemman skrev 2014-01-27 23:27:36 följande:

Nu ljuger du igen, sista skattesänkningen va Sd emot. Det va väl vänstern som såg till att den gick igenom ?
  • Digestive
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-28 15:46:22 följande:

Jag bara fortsätter rakt av utifrån dina egna ord.

Du anser alltså att SD:s förda opinon anses städad och smakfull JÄMFÖRT med rasism? Är det vad du ville få fram?

Ja jag vill ha källa på punkten 4 där: "förställningen utav norsk våldtäktsstatistik". Vilka förställer? Hur?

(Att folk påverkas förstår jag sannerligen, men det hör inte till huvudfrågan.)

Och du har inte svarat på:

2 |:| HUR för SD sin opinionsbildning på ett rasistiskt vis? (På vilket sätt?)

Knappast och det påståendet kan nog ses som dagens skämt.

Som det går att läsa i ursprungsinlägget så står det "sverigedemokrater" och inte "SD" (vilket skulle markera specifikt partiet). Och ja, uppfattar sverigedemokraters opinonsbildning mindre smakfull och städad än rasism.

Ska det verkligen låtsas som om ingen sverigedemokrat har påstått att norsk statistik intygar att utomeuropeiska människor tenderar att begå överfallsvåldtäkter i större utsträckning (att de står för 100% utav överfallsvåldtäkterna i Norge och så vidare) samt att ingen sverigedemokrat har påstått att det pågår en våldtäktsvåg i Sverige och hänvisat den till Sveriges våldtäktsanmälningar? Tror nog att de flesta läsare kan komma överns om att det knappast behövs källor för det här.

Har inte det här redan retts ut i och med översta stycke?

• Digestive
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-28 15:47:17 följande:
    Förresten, skippa sista punkten om det blir för jobbigt, du har ju redan skrivit att du anser att SD för sin politik städad och smakfull jämfört med rasism. Det får räcka så.

Det finns ingenting jobbigt med det här, vilket gör det hela rätt komiskt. Tekniskt sett jobbigt att skriva på mobil men utöver det, enbart en fråga om att reda ut missförstånd så tarvliga att genuinitet kan ifrågasättas.
  • UniqueSnowflake
    Digestive skrev 2014-01-28 16:51:32 följande:

Haha, kan för all del lägga till källor. Ska rota fram lite inlägg om saken härifrån. För övrigt rätt kul när 6 punkter invändningar förvandlas till ett blott "du har inte källor" - och när de flesta - säkert vederbörande också - vet om att sådana källor kan tas fram i en handvändning.
    Orsaken till detta är att jag skiter blankt i de andra punkterna, de är godtyckliga och betyder ingenting i sammanhanget då de bara har med din synpunkt att göra.

När du däremot far med totala osanningar resp. obalanserade yttranden utan att kunna väga upp dessa med källor, då jävlar stöter du på patrull, ska du veta.

Och nej, inlägg här i tråden räknas INTE som källa.
    Bakläxa, käre Digestive.
  • Digestive
    UniqueSnowflake skrev 2014-01-28 16:58:57 följande:
    Orsaken till detta är att jag skiter blankt i de andra punkterna, de är godtyckliga och betyder ingenting i sammanhanget då de bara har med din synpunkt att göra.

När du däremot far med totala osanningar resp. obalanserade yttranden utan att kunna väga upp dessa med källor, då jävlar stöter du på patrull, ska du veta.

Och nej, inlägg här i tråden räknas INTE som källa.
    Bakläxa, käre Digestive.
    Verkligen svårt att hitta källor på det här;

Om Sverigedemokraterna som parti i frågan; blog.svd.se/faktakollen/2010/08/25/sd-sverige-har-drabbats-av-en-ny-valdtaktsvag/

Ifrån en offentlig och stark opinionsbildare för Sverigedemokraterna; www.exponerat.info/jack-london-sverige-ledande-i-europa-pa-valdtakter/

Önskas det mer? Kanske enskilda inlägg ifrån sverigedemokrater här på familjeliv?

Att det överhuvudtaget låtsas som om det här inte handlar om ren vedertagen fakta, över då innehållet i sverigedemokraters opinionsbildande propaganda, kan ses som ohederligt i sig.

"När du däremot far med totala osanningar resp. obalanserade yttranden utan att kunna väga upp dessa med källor, då jävlar stöter du på patrull, ska du veta."

Känns det verkligen lönt att ens försöka framställa det här som osanningar? Förställningar som berör olika siffror på brottsområdet våldtäkt, går att härleda till; parti, partisympatiska bloggar samt så kallad journalistik och till partisympatiska skribenter = genomsyrar hela den här äckel-päckel-rörelsen.

Iväg och förställ lite våldtäktsstatistik nu, sverigedemokrat.

• Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-01-28 15:53:38 följande:

Nu ljuger du igen, sista skattesänkningen va Sd emot. Det va väl vänstern som såg till att den gick igenom ?
    Varför skulle V rösta för ett förslag de är emot? Iofs, det är vad SD gör för jämnan, men V försöker vara konsekventa, inte populistiska.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?