• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • effemgea
    Velouria skrev 2014-02-10 19:33:28 följande:
    Den har jag heller inte fattat. De flesta SD:are verkar bara hata "bara för att", utan att ge en förklaring. Någon sverigedemokrat någonstans började hata och då liksom hängde resten av sverigedemokrater på. Nu reagerar de bara rent impulsivt när man nämner ordet MP. Ingen reflektion där inte
    Fast det är väl inte så konstigt att många sverigedemokrater avskyr MP.

Bara det faktum att SD:s inträde i riksdagen innebar att Alliansen blev tvungna att samarbeta med MP i fråga om invandringspolitiken måste ju få en och annan sverigedemokrat att ta på multipla offerkoftor.

Tänk dig deras aspekt. För första gången kommer ett invandringskritiskt parti in i riksdagen och konsekvensen blir att invandringspolitiken blir mer liberal än om de inte hade kommit in.

Själv tycker jag att ironin i detta är obetalbar.

Och som lök på laxen har MP dessutom en feministisk framtoning.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-02-11 00:12:08 följande:
    Men det handlar ju inte om hur hon såg ut. Vi kan ju inte ens vara säkra på att hon fanns, Inte heller med Jesus Kristus f.ö. Hur ska jag kunna veta det, när jag aldrig har set honom livs levande? Än har jag aldrig sett honom avbildas som svart. Som bög, ja, av en konstnärinna som ville bli känd (och väl blev det) genom att förolämpa hela den kristna kommuniteten.

Det går inte resonera med dig/Dorian om detta, eftersom ni inte begriper hur helgonkult fungerar.

Dock, inte "vi", jag firar inte Lucia öht.

Skulle du kunna säga till en liten pojke: "Nej, du får inte spela i flicklaget, för du har snopp"?
    Nej, precis det handlar inte om hur hon såg ut så varför är hennes utseende så viktigt för dig.?Helgonkult har vi väl ingen i Sverige utan Lucia är ju mest för att det ska vara lite ljus i vintermörkret. Inget annat land gör det som vi gör så det är knappast en tradition som ska liknas andra helgonkulter.

Ja, det skulle jag kunna göra fast jag skulle säga att du är kille isf du har snopp, fast ofta får man blanda killar och tjejer iaf när de är mindre. Skulle du kunna säga till ett barn "Nej du får inte vara lucia för du har fel hudfärg"?
  • nihka
    effemgea skrev 2014-02-11 00:18:14 följande:

Bara det faktum att SD:s inträde i riksdagen innebar att Alliansen blev tvungna att samarbeta med MP i fråga om invandringspolitiken måste ju få en och annan sverigedemokrat att ta på multipla offerkoftor.

Tänk dig deras aspekt. För första gången kommer ett invandringskritiskt parti in i riksdagen och konsekvensen blir att invandringspolitiken blir mer liberal än om de inte hade kommit in.

Hahahaha. Tack. Då förstår jag "problemet".
  • Velouria
    Fast det är väl inte så konstigt att många sverigedemokrater avskyr MP. Bara det faktum att SD:s inträde i riksdagen innebar att Alliansen blev tvungna att samarbeta med MP i fråga om invandringspolitiken måste ju få en och annan sverigedemokrat att ta på multipla offerkoftor. Tänk dig deras aspekt. För första gången kommer ett invandringskritiskt parti in i riksdagen och konsekvensen blir att invandringspolitiken blir mer liberal än om de inte hade kommit in. Själv tycker jag att ironin i detta är obetalbar. Och som lök på laxen har MP dessutom en feministisk framtoning.

Ååh, vilken sjuk värld
    Mother cake
  • Rataxes

Inte bara SD:are avskyr det där flumpartiet... Även jag

Alliansen hade kunnat samarbeta med S och behållit en del av sin trovärdighet.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Missermajser
    Velouria skrev 2014-02-11 11:43:46 följande:
    Jaha mina små sverigedemokrater. Verkar dom att fler och fler vänder er ryggen. Till och med era bästisar www.interasistmen.se/granskning/fria-tider-sd.../
    Ja tänk om deras "gräsrötter" fick spy ur sig precis vad det tänker utan PK direktiv från partiledningen. Det avslutande inlägget om att den skulle ha 20% av rösterna i det läget är intressant.

Då slapp dom vara anonyma i en massa forum när det fullt i blöjan. 
  • Missermajser
    Jaha mina små sverigedemokrater. Verkar dom att fler och fler vänder er ryggen. Till och med era bästisar www.interasistmen.se/granskning/fria-tider-sd.../
    Lite ironiskt när ett socialkonservativt nationalistiskt parti som är emot så gott som all invandring och främmande kultur anklagar någon annan för att vara neofascistisk.
    Man skulle kunna tro att dom låtsas vara emot varandra för att drilla sina anhängare att tävla mot varandra om att vara mest PK.
    Det lär ju säkerligen ha den effekten.
  • overdose
    Vilket är tidsperspektivet, och vad är glädjen i att rapportera om att SD är för mesiga? Vad detta handlar om är ju kritik om att SD inte värnar om oss svenskar tillräckligt mycket.

Ur ett publicitetsperspektiv kan det ju vara roligt för en sajt som du citerar, men själva debatten handlar om att vissa menar att SD inte kommer att vara radikala nog till att rädda Sverige. Eller för att ta det ifrån din synvinkel, de som klagar på SD gör det för att de står än mer till höger.

För en människa som dig är det inget att glädjas över, för fria tider och annan alternativ media växer, man kan därför ana att det idag finns en växande svensk rörelse som redan finner SD otillräckeliga.

Det som citeras kan inte alls tas till  intäkt för att nationalismen är död, snarare är det ytterligare ett tecken på att de europeiska folken håller på att vakna ;)

För att återknyta till tråden, Sd står - vad jag vet fortfarande för nationalism, som har sin grund i släktskap. Släktskap skapas av att man är sin moders barn. När man hatar Sd hatar man sin moder, och vill ta död på allt som det som skapat den situation som hon har varit delaktig i. Det är faktiskt så - ett tredje gives inte: antingen vill man ha det samhälle som har skapat en, eller så vill man det inte.

När man hatar SD hatar man därför livet, och som svensk ganska ofta sig själv och det som skapat en själv.

• nihka
    Ingen av riksdagsspartierna vill ta ta i SD med tång och nu är det bråk med systerpartiet SvP närmast till höger. Ser ljust ut att det ser så mörkt ut 

Svar på tråden Varför hatar folk SD?