• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-02-12 09:42:02 följande:
    Nu svänger det i Europa när det gäller fosterfördrivningen. Sd kommer att vinna röster på denna fråga, eftersom svenska folket aldrig har varit så odelat positivt inställt till aborterna som etablissemanget har velat få det till.

www.aftonbladet.se/nyheter/article18339599.ab

Alla som tänker efter lite, inser ju att fosterfördrivning är mord.
    Så när ska vi väcka åtal mot alla SDare som gjort abort tycker du?
  • sjuttiofemman
    Nu svänger det i Europa när det gäller fosterfördrivningen. Sd kommer att vinna röster på denna fråga, eftersom svenska folket aldrig har varit så odelat positivt inställt till aborterna som etablissemanget har velat få det till.

Låter lite som republikanerna i USA, du vet de där hycklarna som likställer abort med mord men samtidigt inte räds civila dödsoffer (inkl barn) i jakten på terrorister. Vad är skillnaden?

Socialstyrelsen grundar tidsgränsen för abort på när barnet inte överlever utanför livmodern. Tycker jag låter rimligt. Vad grundas en kortare tidsgräns på? Godtycke?
  • sjuttiofemman

Ännu en Sd-politiker gillar olämpliga saker på Facebook. Den här gången är det sdu-ordföranden som gillar den forna Sd-organisationens slagdänga. Tänker inte skriva ut det här men det för tankarna till den tiden för inte så länge sedan innan Sd bildades och uniformer var vanliga på dess möten.

Jag är inte förvånad men man undrar återigen hur många "enstaka fall" som måste till för att Sd ska erkänna sin rasism?

wp.me/p2oCcR-3sl

• Kofot

Det passar ypperligt i deras i övrigt kvinnofientliga syn.
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-02-12 10:07:43 följande:
    Så när ska vi väcka åtal mot alla SDare som gjort abort tycker du?
    Är inte för retroativ lagstiftning. Är du?
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Och alla som sedan tänker lite till inser att nej, det är det inte alls.
    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-02-12 10:19:04 följande:

Låter lite som republikanerna i USA, du vet de där hycklarna som likställer abort med mord men samtidigt inte räds civila dödsoffer (inkl barn) i jakten på terrorister. Vad är skillnaden?

Socialstyrelsen grundar tidsgränsen för abort på när barnet inte överlever utanför livmodern. Tycker jag låter rimligt. Vad grundas en kortare tidsgräns på? Godtycke?
    Hycklande är det ju - inte för inte kallas den hippokratiska eden för "the hypocrite oath" i bl.a. USA (istf 'hippocratic') -, att vara emot dödsstraff men att vara för fosterfördrivning.

Själv är jag emot såväl dödsstraff som fosterfördrivning, men hellre dödsstraff än fosterfördrivning om jag vore tvingad att välja, eftersom den som döms till dödsstraff åtminstone förutsätts ha begått en eller flera fruktansvärda handlingar.

Enda anledningen till jag är emot dödsstraff - en god anledning som jag ser det -, är att man ju aldrig, med 100%:s säkerhet, kan veta om den eller den är skyldig. Och om man tar nån av daga, då vore det ju liksom för sent sen.

Av moraliska skäl dock, tycker jag det vore okej med dödsstraff. En som mördar andra, med berått mod, varför ska den personen ha rätt att leva?
  • Dorian Ertymexx

Abortfrågan får mig alltid att tänka på en gammal låt: (om Werner von Braun och hans raketvapen)

"Once it goes up who cares where it comes down, that's not my department said Werner von Braun!"

Samma med abortfrågan - det viktiga är att barnet ska födas, om det sedan har ett miserabelt skitliv är det skit samma, blir ungen en brottsling ska det straffas benhårt, gärna med avrättning, som ju SD-are också vurmar för.

Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Philipsson

Det är en godtycklig lag om något.
    ---
    Barnet blir ju till vid befruktningen. Kvinnan kan sen säga: "Jag är med barn". Om om hon råkar ut för ett missfall (spontanabort), då har hon förlorat ett barn.

Om hon låter utföra en fosterfördrivning (planerad abort), då kan hon bli deprimerad efteråt. Omgivningen förväntas trösta henne. Jag menar, om det nu inte vore nåt, utan bara en liten köttklump, som abortförespråkarna försöker få det till, varför blir då ofta kvinnan deprimerad efteråt?

Abortförespråkare är inget annat än egocentriska cyniker, som vill avlägsna människans ansvar över sina handlingar.

• Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-12 11:30:34 följande:
     blir ungen en brottsling ska det straffas benhårt, gärna med avrättning, som ju SD-are också vurmar för.
    Nej Dorian, nu ljuger du igen. Ajabaja!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?