• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • effemgea
    nihka skrev 2014-02-12 09:38:36 följande:
    Ja, och nu är tråden plötsligt återställd:

www.familjeliv.se/Forum-26-434/m72482739.html

Intressant. Kanske  SD-folket klagade så mycket att tråden togs bort, men att då den som startat tråden visade att det som hen beskrev verkligen hade hänt.

Särskilt ovanligt att SD-aktivister attackerar barn verbalt kan det knappast vara. Själv känner jag till två sådana händelser som personer jag litar på berättat att deras barn utsatts för.

Mot bakgrund av vad som brukar hända i den här tråden på fredagarna borde det inte förvåna någon, kan jag tycka.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-02-12 11:07:28 följande:
    Är inte för retroativ lagstiftning. Är du?
    Så fosterfördrivning är alltså inte mord, för om det vore det skulle vi kunna åtala idag.
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-02-12 11:36:38 följande:
    Det är en godtycklig lag om något.
    ---
    Barnet blir ju till vid befruktningen. Kvinnan kan sen säga: "Jag är med barn". Om om hon råkar ut för ett missfall (spontanabort), då har hon förlorat ett barn.

Om hon låter utföra en fosterfördrivning (planerad abort), då kan hon bli deprimerad efteråt. Omgivningen förväntas trösta henne. Jag menar, om det nu inte vore nåt, utan bara en liten köttklump, som abortförespråkarna försöker få det till, varför blir då ofta kvinnan deprimerad efteråt?

Abortförespråkare är inget annat än egocentriska cyniker, som vill avlägsna människans ansvar över sina handlingar.

Om du tycker det är ett barn varför kallar du det fosterfördrivning? Tycker du att "barnet" ska ha barnbidrag och personnummer från befruktningsögonblicket?
  • nihka
    Philipsson skrev 2014-02-12 11:20:56 följande:
    Hycklande är det ju - inte för inte kallas den hippokratiska eden för "the hypocrite oath" i bl.a. USA (istf 'hippocratic') -, att vara emot dödsstraff men att vara för fosterfördrivning.

Själv är jag emot såväl dödsstraff som fosterfördrivning, men hellre dödsstraff än fosterfördrivning om jag vore tvingad att välja, eftersom den som döms till dödsstraff åtminstone förutsätts ha begått en eller flera fruktansvärda handlingar.

Enda anledningen till jag är emot dödsstraff - en god anledning som jag ser det -, är att man ju aldrig, med 100%:s säkerhet, kan veta om den eller den är skyldig. Och om man tar nån av daga, då vore det ju liksom för sent sen.

Av moraliska skäl dock, tycker jag det vore okej med dödsstraff. En som mördar andra, med berått mod, varför ska den personen ha rätt att leva?
    Jaha, så DU kan bestämma när en person inte har rätt att leva, men en gravid kvinna får inte bestämma över vad som växer i och av hennes kropp. Vi kanske ska ha en stämpel i röven där det står "Tillhör staten".
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-12 13:57:35 följande:
    Nej det gör jag inte. Läs själv vad SD-folk skriver. Många av dem är dödsstraffsivrare.
    Men så citera någon då. Annars ljuger du ju (det troliga). Och räcker inte med nån skribent-vilken-som -helst, utan det ska vara en officiell representant för partiet.

Du kommer med en massa lösa påståenden, som du aldrig har täckning för. Pinsamt.
  • Philipsson
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-12 13:12:58 följande:
    Ett foster i artonde veckan (eller tidigare) är inte någon "individ", det är inte ens tillnärmelsevis livsdugligt utanför livmodern.

Det är fan mer moraliskt tvivelaktigt att slå ihjäl en fluga i så fall. Folk som på allvar jämställer abort med mord är inte att betrakta som mentalt tillräkneliga, som jag ser det.
    Vad har flugor med människor att göra? Folk som inte gör skillnad på flugor och människor, saknar en vital del: Hjärta.

Det där snacket om "överleva utanför livmodern" är ju bara svepskäl. De som är abortförespråkare, skulle ju stå bakom fri abort, oavsett vilken vecka det handlade om.

Antalet veckor är ju dessutom olika i världens länder. Det man kan hoppas på är ju att extremlandet Sverige börjar närma sig övriga länder, d.v.s. i förstone sätter gränsen vid v12, för att sen krypa än längre ner, för att till sist kriminalisera fosterfördrivningen, vilket naturligtvis är det rimliga.

• Philipsson
    nihka skrev 2014-02-12 19:26:20 följande:
    Jaha, så DU kan bestämma när en person inte har rätt att leva,
    Vem har sagt det?
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-02-12 10:25:05 följande:
    Ännu en Sd-politiker gillar olämpliga saker på Facebook. Den här gången är det sdu-ordföranden som gillar den forna Sd-organisationens slagdänga. Tänker inte skriva ut det här men det för tankarna till den tiden för inte så länge sedan innan Sd bildades och uniformer var vanliga på dess möten.
    Jag är inte förvånad men man undrar återigen hur många "enstaka fall" som måste till för att Sd ska erkänna sin rasism?
    wp.me/p2oCcR-3sl

SDare som menar att vi ska "bevara Sverige svenskt" - gamla tankar i detta "nya" SD...

Jag kan skriva ut det: BSS var förgrunden till Sverigedemokraterna, en brokig skara nazister som gillade att klistra upp klistermärken med uppmaningar om att inte skända sin ”ras” genom att ligga med ”negrer”.
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-02-12 19:08:01 följande:
    Så fosterfördrivning är alltså inte mord, för om det vore det skulle vi kunna åtala idag.
    Under nazitiden var det inte mord att gasa judar. Det ansågs inte vara mord då.

Nu anses inte fosterfördrivning vara mord, på många ställen.

Jag anser dock att såväl judegasningen som fosterfördrivning är mord.
  • Philipsson
    nihka skrev 2014-02-12 19:18:23 följande:
    Om du tycker det är ett barn varför kallar du det fosterfördrivning?
    Varför kallar du det för "abort" då?
    nihka skrev 2014-02-12 19:18:23 följande:
    Tycker du att "barnet" ska ha barnbidrag och personnummer från befruktningsögonblicket?

Skulle hellre avskaffa såväl personnummer som barnbidrag.
    ---
    Vad tycker du om att kvinnor sjukskriver sig, av psykiska skäl, för att de har låtit fördriva barnet de bar inom sig?

Hur kan de må psykiskt dåligt, när det ju bara - enligt dig -, bara är en köttklump?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?