• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • effemgea
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-12 20:15:42 följande:
    Efter "svart lucia"-incidenten borde det inte förvåna någon, vill jag mena...
    Visst, det är sällan det blir så tydligt som då. Tusentals kommentarer på avpixlat där man ger uttryck för sitt hat mot ett barn.

Jag tror inte att det är lätt att hitta ett annat exempel  där det framstår så tydligt vilka avgrunder de här personerna behöver ta sig över för att återvända till mänskligheten.

Nu ska det väl i rättvisans namn sägas att det fanns sverigedemokrater som reagerade mot pöbelns beteende på avpixlat.
  • Dorian Ertymexx
    effemgea skrev 2014-02-12 21:09:34 följande:
    Visst, det är sällan det blir så tydligt som då. Tusentals kommentarer på avpixlat där man ger uttryck för sitt hat mot ett barn.

Jag tror inte att det är lätt att hitta ett annat exempel  där det framstår så tydligt vilka avgrunder de här personerna behöver ta sig över för att återvända till mänskligheten.

Nu ska det väl i rättvisans namn sägas att det fanns sverigedemokrater som reagerade mot pöbelns beteende på avpixlat.
    Synd att de inte syns oftare.

Och, känns litet cyniskt, men, frågan är också om de satte stopp av samvetsskäl eller för att idka "nolltolerans". Jag hoppas på det förra, men...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • sjuttiofemman
    Philipsson skrev 2014-02-12 11:36:38 följande:
    Det är en godtycklig lag om något.

---

Barnet blir ju till vid befruktningen. Kvinnan kan sen säga: "Jag är med barn". Om om hon råkar ut för ett missfall (spontanabort), då har hon förlorat ett barn.

Om hon låter utföra en fosterfördrivning (planerad abort), då kan hon bli deprimerad efteråt. Omgivningen förväntas trösta henne. Jag menar, om det nu inte vore nåt, utan bara en liten köttklump, som abortförespråkarna försöker få det till, varför blir då ofta kvinnan deprimerad efteråt?

Abortförespråkare är inget annat än egocentriska cyniker, som vill avlägsna människans ansvar över sina handlingar.

Det är ingen lätt fråga, om man ska dra gränsen vid liv så drar man gränsen vid spermier. Känns inte helt sunt.

Det här är ett jättelikt ämne med många frågor som tex:

-vad är medvetandet och när får man det?

-när kan ett foster känna smärta?

-när blir cellklumpen ett foster och slutligen ett barn?

-förstår fostret vad som händer vid en abort? Känner det smärta?

-varför är det okej att skära halsen sv ett djur och låta det blöda till döds men inte att låta ett foster dö?

Jag anser att det är en bra gräns att dra när fostret inte överlever utanför livmodern, låter rimligt.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-02-12 23:17:14 följande:
    En Sd-politiker bekräftar sitt partis unkna syn på genusfrågor:
    wp.me/p2oCcR-3su

Inga nyheter men väl värt att lyfta igen.
    Nej, att SD har en unken kvinnosyn är verkligen ingen nyhet. Jag känner mig teleporterad tillbaka till 40-talet när jag läser om vad de tycker kvinnor bäst duger till.

Modebranchen skulle visst lämpa sig särskilt för kvinnor. Jag får lust att köra upp min ena stilettklack i Hanssons språkrör.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-02-12 23:43:47 följande:
    Nej, att SD har en unken kvinnosyn är verkligen ingen nyhet. Jag känner mig teleporterad tillbaka till 40-talet när jag läser om vad de tycker kvinnor bäst duger till.

Modebranchen skulle visst lämpa sig särskilt för kvinnor. Jag får lust att köra upp min ena stilettklack i Hanssons språkrör.
    Urs, typiskt våldsvänstern att skriva sådana hemskheter, vet du inte att bara anonyma SD-fans får skriva så på nätet??? Gråter
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-13 00:24:37 följande:
    Urs, typiskt våldsvänstern att skriva sådana hemskheter, vet du inte att bara anonyma SD-fans får skriva så på nätet??? Gråter

Jag är varken eller, bara pissed-off kvinna. Det är ju dåligt med kvinnor i SD, men det är en gåta för mig hur de får tag på några överhuvudtaget.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-02-13 00:43:17 följande:

Jag är varken eller, bara pissed-off kvinna. Det är ju dåligt med kvinnor i SD, men det är en gåta för mig hur de får tag på några överhuvudtaget.
    Som med invandrare som röstar på SD. Dålig koll, masochism eller massiv naivitet.
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-02-13 00:43:17 följande:

Kanske för att man lever gott på en riksdagslön?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?