• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Rataxes
    Philipsson skrev 2014-02-12 12:14:54 följande:
    Nej Dorian, nu ljuger du igen. Ajabaja!
    De flesta dödsstraffivrarna jag stött på har varit tokreligiösa av olika inriktning, eller "gammelsossar" dvs. stofiler från LO-lägret.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • Philipsson
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-12 11:30:34 följande:

Abortfrågan får mig alltid att tänka på en gammal låt: (om Werner von Braun och hans raketvapen)

"Once it goes up who cares where it comes down, that's not my department said Werner von Braun!"

Samma med abortfrågan - det viktiga är att barnet ska födas, om det sedan har ett miserabelt skitliv är det skit samma,

Så resonerar de hycklande abortförespåkarna. Det konstiga är att om man analyserar det hela strukturellt, och sätter in "ett barn på 5 år" i Dorians enfaldiga resonemang, varför ska mamman då inte ha rätt att eliminera det 'miserabla skitlivet'?

Och sen, vem är du eller nån annan att "bestämma" vad som är ett "miserabelt skitliv"? Det viktiga är ju hur individen själv upplever det.

• Velouria
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-12 11:30:34 följande:
    Abortfrågan får mig alltid att tänka på en gammal låt: (om Werner von Braun och hans raketvapen) "Once it goes up who cares where it comes down, that's not my department said Werner von Braun!" Samma med abortfrågan - det viktiga är att barnet ska födas, om det sedan har ett miserabelt skitliv är det skit samma, blir ungen en brottsling ska det straffas benhårt, gärna med avrättning, som ju SD-are också vurmar för.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Oj, detta visste jag faktiskt inte - att SD vill ha dödsstraff.
    Mother cake
  • Velouria
    Philipsson skrev 2014-02-12 12:27:49 följande:
    Så resonerar de hycklande abortförespåkarna. Det konstiga är att om man analyserar det hela strukturellt, och sätter in "ett barn på 5 år" i Dorians enfaldiga resonemang, varför ska mamman då inte ha rätt att eliminera det 'miserabla skitlivet'? Och sen, vem är du eller nån annan att "bestämma" vad som är ett "miserabelt skitliv"? Det viktiga är ju hur individen själv upplever det.

Alltså tycker du att det är individen själv som kan säga hur denne upplever sitt liv och hur denne vill att dennes liv ska vara? För vilka är vi att överhuvudtaget lägga oss i andras liv och bestämma åt denne hur dennes liv är... Bra, då kan vi fortsätta med den fria aborten.
    Mother cake
  • Philipsson
    Rataxes skrev 2014-02-12 12:27:47 följande:
    De flesta dödsstraffivrarna jag stött på har varit tokreligiösa av olika inriktning, eller "gammelsossar" dvs. stofiler från LO-lägret.
    Hejdlöst inkonsekvent att vara FÖR fri fosterfördrivning men EMOT dödsstraff. Ändå anses denna hållning vara den "normala" i stora delar av västvärlden, och driven in absurdum i Sverige, det mest inkonsekventa landet av alla.

Sverige gjorde ju, t.ex.,  business med BÅDE Naziregimen i Tyskland och de allierade under kriget.

Sverige, hyckleriets och kappvändarnas land. Sd borde satsa på att ingjuta lite heder i det svenska folket. Om inte det funkar är det lika så gott att nationen går under.
  • Philipsson
    Velouria skrev 2014-02-12 12:38:12 följande:

Alltså tycker du att det är individen själv som kan säga hur denne upplever sitt liv och hur denne vill att dennes liv ska vara? För vilka är vi att överhuvudtaget lägga oss i andras liv och bestämma åt denne hur dennes liv är... Bra, då kan vi fortsätta med den fria aborten.
    Jag tycker det ska olagligt att ta livet av andra.

Du tycker uppenbarligen att det är okej att ta livet av andra individer. Nå, tänk på det den dag någon anhörig blir mördad.
  • Philipsson
    Velouria skrev 2014-02-12 12:38:12 följande:

Om jag bestämmer att du har ett "miserabelt skitliv", har jag rätt att mörda dig då?
  • Vitrysk hockeyhjälte

Ett foster i artonde veckan (eller tidigare) är inte någon "individ", det är inte ens tillnärmelsevis livsdugligt utanför livmodern.

Det är fan mer moraliskt tvivelaktigt att slå ihjäl en fluga i så fall. Folk som på allvar jämställer abort med mord är inte att betrakta som mentalt tillräkneliga, som jag ser det.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-02-12 13:12:58 följande:
    Ett foster i artonde veckan (eller tidigare) är inte någon "individ", det är inte ens tillnärmelsevis livsdugligt utanför livmodern.

Det är fan mer moraliskt tvivelaktigt att slå ihjäl en fluga i så fall. Folk som på allvar jämställer abort med mord är inte att betrakta som mentalt tillräkneliga, som jag ser det.
    Precis. Har det ingen fungerande hjärna är det inte en individ. Vi kör med hjärndöd i Sverige, och det torde då gå åt båda hållen - du är inte levande om din hjärna inte fungerar, oavsett om det är efter födseln eller före. Du kanske är en organism, men det är daggmaskar också, lagen skyddar inte dem för det.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-02-12 12:14:54 följande:
    Nej Dorian, nu ljuger du igen. Ajabaja!
    Nej det gör jag inte. Läs själv vad SD-folk skriver. Många av dem är dödsstraffsivrare.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?