• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Audhild01
    Gert skrev 2014-02-23 09:25:25 följande:
    En annan anledning att SD får min röst är att mina föräldrar är fattiga pensionärer. Jag vill att pensionärerna ska ha det bra i Sverige. Reinfeldt & Co fullständigt skiter i dem.
    Samma här. Det är till och med så illa i Sverige, att invandrare som kommit hit och aldrig arbetat EN DAG i Sverige, ofta får ett högre belopp i äldreförsörjningsstöd när de fyller 65, än vad våra fattigpensioner, som slitit för låga löner och/eller (i kvinnornas fall) varit hemma och uppfostrat nya svenskar till goda samhällsmedborgare, får i fattigpension/garantipension.
  • Gert
    Audhild01 skrev 2014-02-23 13:21:28 följande:
    Samma här. Det är till och med så illa i Sverige, att invandrare som kommit hit och aldrig arbetat EN DAG i Sverige, ofta får ett högre belopp i äldreförsörjningsstöd när de fyller 65, än vad våra fattigpensioner, som slitit för låga löner och/eller (i kvinnornas fall) varit hemma och uppfostrat nya svenskar till goda samhällsmedborgare, får i fattigpension/garantipension.
    Och när SD vill ändra på det hatar folk dem!
  • Velouria
    Gert skrev 2014-02-23 13:10:25 följande:
    Hur siffrorna ser ut vet jag inte, men du kan läsa om hur situationen ser, om du vågar!

www.exponerat.info/nyhitkommen-invandrare-far.../

www.friatider.se/bidragsinvandrare-far-hogre-...
    Ge inte dessa sajter som källor tack, utan ge riktigt stöd för ditt påstående. Om du menar att svenska pensionärer får mindre än utländska måste du komma med källa från någon myndighet eller ekonomiska forskare som har tagit fram siffor.

By the way, ni sverigedemokrater ska inte längre länka till Fria Tider av denna anledning:

www.interasistmen.se/granskning/fria-tider-sd-kontrolleras-av-makthungriga-och-nepotistiskt-lagda-byfanar/
    Mother cake
  • Velouria
    sjuttiofemman skrev 2014-02-23 13:00:36 följande:

Jag tror att många inom Sd har samma attityd mot invandrare som nazistiska Svenskarnas Parti. Det är bara att Sd försöker hålla skenet utåt uppe..
    Precis, utåt säga att man har nolltolerans mot rasism samt säga att utlänningar måste assimileras, men sen när det sker så i verkligheten, vara emot detta.

Det är många människor som lyckas få folk att tro på dem enbart genom att SÄGA saker trots att man agerar emot det man säger. Det bevisar det finns många sinnessvaga människor här i Sverige som faller för denna teknik utövad av SD.
    Mother cake
  • Audhild01
    sjuttiofemman skrev 2014-02-23 12:16:49 följande:

Ja rasistiska ny demokrati fick bara en mandatperiod om jag minns rätt. Nu tror jag tyvärr inte att samma händer med Sd även om väljarstödet tycks minska. 

I Ny Demokratis fall var det många svenskar som delade åsikterna. MEN partiledarna väckte, av varierande anledningar, obehag hos olika grupper.

"Vanliga arbetare" drog sig t.ex. från att rösta på en greve, som inte heller försökte tona ner adelskapet, och som gått på Lundsberg och även haft sina barn där. Det skulle ha känts som klassförräderi att rösta på honom. Och Bert var och är det ju många som tycker, att han är nyrik, utnyttjar allting till sin fördel (för att göra affärer av det som han kan tjäna på själv), är vräkig, ouppfostrad och även frånstötande till det yttre. Numera hyr ju Bert till och med ut lokaler som asylboenden för ensamkommande "barn" - när han kan tjäna på det själv. Längre sträckte sig inte hans engagemang för Sveriges statsfinanser...
  • Velouria
    Gert skrev 2014-02-23 13:14:18 följande:
     Zlatan anser sig inte vara svensk själv, så jag förstår inte vart du vill komma med det exemplet?

SD tycker inte att Tintin är en rasist. De anser heller inte att lakritsgodis är rasistsikt. Vad tycker du, undrar jag?
    Zlatan sjöng Sveriges nationalsång i en Volvoreklam. Han representerar Sverige i fotbollen. Ändå anser sverigedemokrater att någon som Zlatan inte ska representera Sverige, just bara för att han inte är etnisk svensk. Så assimilation är bara bullshit från en sverigedemorats håll. Ni vill inte ha integration, ni vill inte ha assimilering. Det innebär att ni inte vill ha några icke-etniska svenskar i Sverige. Säg det bara rakt ut så alla kan andas ut en gång för alla.
    Mother cake
  • Audhild01
    nihka skrev 2014-02-23 12:17:44 följande:
    Jo, visst. Samtliga politiska partier utom SD är beredda att fullständigt skita i 2 065 000 röstberättigade pensionärer...
    De kanske inte VILL skita i dem, men det finns liksom bara ett visst antal pengar. Vi kan inte försörja både pensionärerna och flyktingarna på en dräglig nivå - och dessutom alla långtidssjukskrivna, långtidsarbetslösa, funktionshindrade, missbrukare o.s.v.. Det ÄR bara så. Ska vi ge även de fattigaste pensionärerna en dräglig tillvaro deras sista år i livet, så MÅSTE vi skära någon annanstans.
  • Gert
    Velouria skrev 2014-02-23 13:26:29 följande:
    Ge inte dessa sajter som källor tack, utan ge riktigt stöd för ditt påstående. Om du menar att svenska pensionärer får mindre än utländska måste du komma med källa från någon myndighet eller ekonomiska forskare som har tagit fram siffor.

By the way, ni sverigedemokrater ska inte längre länka till Fria Tider av denna anledning:

www.interasistmen.se/granskning/fria-tider-sd.../
    Nu ska du bestämma vad jag ska läsa också. Jag kan tyvärr inte hänvisa till en tidning som har presstöd, för såna medier har inte såna nyheter.
  • Audhild01
    sjuttiofemman skrev 2014-02-23 12:42:14 följande:
    Läser lite på Sd´s hemsida och otydligare kan det inte bli. De är inte specifika nånstans egentligen. De motsätter sig integration då det innebär att etniska svenskar måste anstränga sig ens lite grann för att möta invandrare utan det är invandrarna som ska bli försvenskade. Det lustiga är när man tittar på
    " rel="nofollow" target="_blank">

så kan inte ens Åkesson förklara vad en invandrare ska göra för att kunna accepteras av Sd som svensk. Det räcker inte ens att vara född här, att fira midsommar, vara stolt svensk eller spela i svenska fotbollslandslaget.

Så det ger ett moment 22, invandrare kan aldrig någonsin accepteras som svenskar. Jag är 3:e generationens invandrare, är jag tillräckligt svensk? Eller så beror det på att jag har ursprung från Estland och inte Afganistan. Detta moment 22 får en att undra vad de har för dold agenda eller varför det är så viktigt att stänga ute invandrare från gemenskapen?

Och ni sverigedemokrater, notera noga nu att jag inte kallat någon för rasist, främlingsfientlig eller annan stämpel. Jag vill bara reda ut sverigedemokraternas något diffusa politik.
    Det ÄR svårt att definiera svenskhet - det GÅR liksom inte, men det är något man känner på sig. Jag brukar t.ex. alltid kunna känna på mig om en person med mörka färger, som jag har framför mig, är invandrare, adopterad eller en blandning av en svensk förälder och en utländsk. Alltså redan innan jag vet personens namn, religion, åsikter eller någonting. Folk brukar bli jätteförvånade över att jag gissar rätt! De säger: "Hur KUNDE du veta..?" 

Det finns antagligen hundratals små signaler i klädseln, minspelet, kroppsspråket, uppträdandet, attityden o.s.v. som man uppfattar omedvetet - om man har lite sinne för sådant. Och naturligtvis, att de icke-adopterade, som växer upp i en familj där föräldrarna talar hemspråket, och går i skola i ett invandrartätt område med mycket förvanskad och dålig svenska i omlopp, sällan eller aldrig lär sig svenska precis lika bra som en infödd.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?