• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Velouria
    sjuttiofemman skrev 2014-02-23 12:45:12 följande:

I slutet av intervjun jag länkade till så säger Åkesson att det är politiken det är fel på, inte människorna. Med andra ord spelar det ingen roll vad invandrarna gör eller tar till sig för traditioner, normer eller tankesätt för det är politikerna det är fel på. Så utefter det som Åkesson säger så är hemsidan fel ute? Eller vad menar karln?
    Väldigt många sverigedemokrater accepterar heller inte assimilering. Vilket liv blev det inte när en mörkhyad tjej blev Lucia?

Först säger de att utlänningar måste ta del av svensk tradition och helt uppgå i allt det som är svenskt, men sen när en utlänning har uppgått i det som är svenskt så är det också fel.

Zlatan är inte svensk, Loreen representerade inte Sverige, mörka Lucia var en skam...

Hur fan ska sverigedemokrater har det? Kan de inte bara säga rakt ut "Ut med blattarna" istället för att säga emot sig själva hela tiden? Ärlighet varar längst sägs det ju och är mer nobelt än den teknik som SD kör med.
    Mother cake
  • Velouria
    Gert skrev 2014-02-23 12:38:01 följande:
    Ja, det visst är det konstigt? Sjuklövern ger hellre pengarna till invandringen.

En svensk pensionär som har jobbat och levt hela sitt liv i Sverige får mindre i pension än vad en 65-årig invandrare som har bott i Sverige i 1 år får. Är det rättvist mot svenska pensionärer?
    Hur mycket får den svenska pensionären och hur mycket får utlänningspensionären?
    Mother cake
  • sjuttiofemman
    Velouria skrev 2014-02-23 12:51:42 följande:
    Väldigt många sverigedemokrater accepterar heller inte assimilering. Vilket liv blev det inte när en mörkhyad tjej blev Lucia?

Först säger de att utlänningar måste ta del av svensk tradition och helt uppgå i allt det som är svenskt, men sen när en utlänning har uppgått i det som är svenskt så är det också fel.

Zlatan är inte svensk, Loreen representerade inte Sverige, mörka Lucia var en skam...

Hur fan ska sverigedemokrater har det? Kan de inte bara säga rakt ut "Ut med blattarna" istället för att säga emot sig själva hela tiden? Ärlighet varar längst sägs det ju och är mer nobelt än den teknik som SD kör med.

Jag tror att många inom Sd har samma attityd mot invandrare som nazistiska Svenskarnas Parti. Det är bara att Sd försöker hålla skenet utåt uppe..
  • sjuttiofemman
    sjuttiofemman skrev 2014-02-23 12:42:14 följande:
    Läser lite på Sd´s hemsida och otydligare kan det inte bli. De är inte specifika nånstans egentligen. De motsätter sig integration då det innebär att etniska svenskar måste anstränga sig ens lite grann för att möta invandrare utan det är invandrarna som ska bli försvenskade. Det lustiga är när man tittar på

så kan inte ens Åkesson förklara vad en invandrare ska göra för att kunna accepteras av Sd som svensk. Det räcker inte ens att vara född här, att fira midsommar, vara stolt svensk eller spela i svenska fotbollslandslaget.

Så det ger ett moment 22, invandrare kan aldrig någonsin accepteras som svenskar. Jag är 3:e generationens invandrare, är jag tillräckligt svensk? Eller så beror det på att jag har ursprung från Estland och inte Afganistan. Detta moment 22 får en att undra vad de har för dold agenda eller varför det är så viktigt att stänga ute invandrare från gemenskapen?

Och ni sverigedemokrater, notera noga nu att jag inte kallat någon för rasist, främlingsfientlig eller annan stämpel. Jag vill bara reda ut sverigedemokraternas något diffusa politik.

Gert mfl, ni som ständigt försvarar Sd. Vad har ni för kommentar?
  • nihka
    Gert skrev 2014-02-23 12:28:28 följande:
    Och tittar man bakåt på SDs historiska uppgång så kan man just se det - bara uppgång. De har fördubblats inför varje val. Jag ser inte några tecken på att den uppgången kommer att brytas. Gör du?

Ja, trenden för missnöjespartier är upp - ner/bort. Det kan ta några valperioder.
  • Gert
    Velouria skrev 2014-02-23 12:52:58 följande:
    Hur mycket får den svenska pensionären och hur mycket får utlänningspensionären?
    Hur siffrorna ser ut vet jag inte, men du kan läsa om hur situationen ser, om du vågar!

www.exponerat.info/nyhitkommen-invandrare-far-full-pension-efter-ett-ar-50-av-svenska-kvinnliga-pensionarer-ligger-under-gransen-for-fattigdom/

www.friatider.se/bidragsinvandrare-far-hogre-pension-an-arbetande-svenskar
  • Gert
    nihka skrev 2014-02-23 13:10:12 följande:

Ja, trenden för missnöjespartier är upp - ner/bort. Det kan ta några valperioder.
    Ja, det kan ta några valperioder. Är det inte lite svårt att sia om hur politiken ser ut om 10år?
  • Gert
    Velouria skrev 2014-02-23 12:51:42 följande:

Zlatan anser sig inte vara svensk själv, så jag förstår inte vart du vill komma med det exemplet?

SD tycker inte att Tintin är en rasist. De anser heller inte att lakritsgodis är rasistsikt. Vad tycker du, undrar jag?
  • Audhild01
    Gert skrev 2014-02-23 08:59:50 följande:
    Ger sig på ett fan? Om det är så du ser på politik så säger det mer om dig än vad det gör om mig för du har nog missförstått det mesta verkar det som.
    Ja, där håller jag med. Vänsterfolket befinner sig på en så låg, barnslig nivå. Ibland tvivlar jag på att detta med allmän rösträtt är en så bra idé...
  • Audhild01
    Gert skrev 2014-02-23 09:02:37 följande:
    Du vet väl att man inte behöver rösta på samma typ av partier i val efter val efter val? Man får ändra uppfattning om saker och ting. Precis som partier ändrar uppfattning i frågar, det kallas för utveckling. Jag vet att det kan vara svårt för sossar att förstå. S har ju mest väljare som röstar på dem enbart för att så har de alltid röstat i den familjen.
    ...samt den tidigare tvångsanslutningen till Partiet, av alla LO-medlemmar... Sedan MÅSTE man ju rösta på det parti som man är medlem i, och skicka sina barn till Unga Örnar...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?