• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-23 00:47:38 följande:
    Det brukar låta så före ett val. Ingen vill samarbeta med SD. Nu tror jag inte heller att någon av partitopparna, förutom Reinfeldt, som hatar SD. Men om man ser till väljarna så finns det många som hatar SD. Att hata ett parti och dess ledare på grund av politik är vansinnigt korkad och rasistisk.
    Jasså? Jag ser varmt fram emot att du står med oss och kritiserar dina partifränder nästa gång de kommer med vänsterhatarsnacket! Skrattande
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-02-23 01:22:10 följande:

Jag vet att det är SDs dröm att bli så stora, men problemet är att då måste så många fler människor rösta på dem och det kommer inte att hända. Jag skulle väl tro att man kommer att fortsätta söka samarbete med de partier som står politiskt närmast och SD får stå där ensamma eller kanske samarbeta med SvP, men inte i riksdagen för SvP kommer aldrig in där vilket väl är anledningen till att en del gått över till SD.

Nej, herregud, du har väl inte hittat något rasistiskt från SDare i exempelvis den här tråden? Hahahahaha! Gör så. Rösta på partiet som har järnrörsekeroth som påläggskalv och samarbetar med järnrörsalmqvist och som omsluter en rad andra tveksamma aktörer. Övertyga dig själv så om att du motbevisar alla som kritiserar SD för rasism inom partiet. 
    Men för i helvete, fatta - han heter Szilág numer!!! Skrikandes
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 03:21:57 följande:
    Så underbart att ett SD-fan ger sig på ett annat SD-fan enkom på purt missförstånd, och genast drar till med de värsta epiteten. Att det partiet ens fungerar litet grand är i sig ett mindre mirakel faktiskt...
    Ger sig på ett fan? Om det är så du ser på politik så säger det mer om dig än vad det gör om mig för du har nog missförstått det mesta verkar det som.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 03:23:20 följande:
    Så... du ogillar nu Alliansens politik - och tänker därför rösta på ett parti som mestadels stöder alliansens politik?

Kan vi få en folklig facepalmvåg tack?
    Du vet väl att man inte behöver rösta på samma typ av partier i val efter val efter val? Man får ändra uppfattning om saker och ting. Precis som partier ändrar uppfattning i frågar, det kallas för utveckling. Jag vet att det kan vara svårt för sossar att förstå. S har ju mest väljare som röstar på dem enbart för att så har de alltid röstat i den familjen.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-23 03:24:47 följande:
    Jasså? Jag ser varmt fram emot att du står med oss och kritiserar dina partifränder nästa gång de kommer med vänsterhatarsnacket! Skrattande
    Vänsterextremist-Afa- snacket menar du nog. Varför skulle jag kritisera någon som kritiserar ett gäng kriminella?
  • Gert
    nihka skrev 2014-02-23 02:05:36 följande:
    Nej de rasistiska inläggen från SDae i den här tråden hör inte till framtiden, utan tvärtom får du vara lite snabb att läsa dem innan de i vanlig ordning plockas bort.

Missnöjespartier som SD har inte en stadig ökning utan ökar, planar ut och därefter antingen minskar de eller försvinner som blev fallet för både och Ny demokrati och Fremskridtspartiet i Danmark.
    Du verkar faktiskt ha en spåkula där hemma eftersom du kan se in i SDs framtid. Hur ser det ut för övriga partier? Jag är väldigt nyfiken på att höra din spådom.
  • effemgea
    Gert skrev 2014-02-23 01:04:01 följande:
    Det är bara för att SD inte är tillräckligt stora än. Det är inte en fråga om utan när de får över 20% och hur ska de andra partierna agera då?

En del inom mig röstar på SD för att motbevisa alla som säger att de som röstar på SD är rasister.
    Gert skrev 2014-02-23 09:08:24 följande:
    Du verkar faktiskt ha en spåkula där hemma eftersom du kan se in i SDs framtid. Hur ser det ut för övriga partier? Jag är väldigt nyfiken på att höra din spådom.

Kan var så att du glömde att det är spegelglas i din spåkula..

Ja herregud. Dessa sverigedemokrater.
  • Gert
    effemgea skrev 2014-02-23 09:17:51 följande:

Kan var så att du glömde att det är spegelglas i din spåkula..

Ja herregud. Dessa sverigedemokrater.
    En annan anledning att SD får min röst är att mina föräldrar är fattiga pensionärer. Jag vill att pensionärerna ska ha det bra i Sverige. Reinfeldt & Co fullständigt skiter i dem.
  • effemgea
    Gert skrev 2014-02-23 09:25:25 följande:
    En annan anledning att SD får min röst är att mina föräldrar är fattiga pensionärer. Jag vill att pensionärerna ska ha det bra i Sverige. Reinfeldt & Co fullständigt skiter i dem.
    Nja, även om man bortser från rasismen så vore det synnerligen olämpligt att låta en primitiv ockult sekt som SD få ett reellt inflytande på Sveriges politik.

Det som mest kännetecknar SD och dess anhängare är de slappa tankarna och vidskepligheten.

Du skriver " Det är inte en fråga om utan när de får över 20% och hur ska de andra partierna agera då?" för att bara några minuter senare ironisera över en annan skribents resonemang med orden "Du verkar faktiskt ha en spåkula där hemma eftersom du kan se in i SDs framtid".

Det vore en sak om du var ensam om att att inte begripa innebörden i vad du påstår, men du är inte detta. Ärligt talat borde hela SD-sekten få en rejäl kurs i logik och språkkunskap, mig veterligt finns det bara två FL-aktiva sverigedemokrater sm förmår föra ett resonemang till dess logiska konsekvens.

Ta snöflingan som brukar putsa på Suffering när hen får sina tuppjuck om helgerna. I den här tråden har hon påstått att jag och Nihka tillhör den autonoma vänstern - alltså att vi är brottslingar och våldsverkare.

Och så  har hon förstås ägnat sig ät tankeläsning  -precis som så många andra i den primitiva sekten - och förklarat att - tja, ingen tycker om er, typ.

Vill du att dina fattiga föräldrar ska få ett så drägligt liv som möjligt ska du inte lägga din röst på en sekt som intellektuellt ligger på ett barns nivå - men helt och hållet saknar ett barns utvecklingspotential och charm.

nihka skrev 2014-01-10 18:29:47 följande:
    Så du tycker jag försöker "tysta debatten" och samtidigt föreslår du att jag ska "låta trådarna vara ifred". Hahahaha.

Sedan kan jag tänka mig att samtliga som läser dessa trådar inte tycker något gemensamt om något öht.

Jag har aldrig uttryckt min politiska tillhörighet, men Suffering kan inte sluta tjata om att varenda människa som kritiserar skrivelser om vad hen kallar "negerns egenskaper" är stenkastande vänsterextremister.

Det enda jag vet om dig är att du inte vet något om mig och att du inte tycker om att jag skriver, men du får vänja dig vid att bli emotsagt eftersom 85-90% inte röstar på SD.

Men hjälp. :s Fortsätt då för all del, fortsätt måla dig själv med den fula penseln vid namn "alla åsikter utom mina är fula och onormala".

Ja jag vidhåller: Sluta försöka tysta debatten, för det är dödfött.
    Låt trådarna vara ifred, ingen, och jag menar ingen, vill läsa dina och effemineras andefattiga poster i trådar av det här slaget.

nihka skrev 2014-01-09 23:45:54 följande:
    Nej, de jag syftar på skriker, och skriker högst.

Kan tänka mig att samtliga som läser dessa trådar ser tydligt hur du och effeminera försöker tysta debatten genom att bara slänga ur sig skit i tråd efter tråd om SD och SD:are.

Varför låter ni inte bara trådarna vara ifred? Kanske de skulle dö snabbare då till och med? För folk som vet var ni står, dvs ni är autonoma vänster, så är ju era poster bara ännu en fackla i elden?

Varför postar ni i de här trådarna? Det enda som kommer ur det hela är tomma tunnor som skramlar jävligt högt.

• Gert
    effemgea skrev 2014-02-23 10:28:39 följande:
    Nja, även om man bortser från rasismen så vore det synnerligen olämpligt att låta en primitiv ockult sekt som SD få ett reellt inflytande på Sveriges politik.

Det som mest kännetecknar SD och dess anhängare är de slappa tankarna och vidskepligheten.

Du skriver " Det är inte en fråga om utan när de får över 20% och hur ska de andra partierna agera då?" för att bara några minuter senare ironisera över en annan skribents resonemang med orden "Du verkar faktiskt ha en spåkula där hemma eftersom du kan se in i SDs framtid".

Det vore en sak om du var ensam om att att inte begripa innebörden i vad du påstår, men du är inte detta. Ärligt talat borde hela SD-sekten få en rejäl kurs i logik och språkkunskap, mig veterligt finns det bara två FL-aktiva sverigedemokrater sm förmår föra ett resonemang till dess logiska konsekvens.

Ta snöflingan som brukar putsa på Suffering när hen får sina tuppjuck om helgerna. I den här tråden har hon påstått att jag och Nihka tillhör den autonoma vänstern - alltså att vi är brottslingar och våldsverkare.

Och så  har hon förstås ägnat sig ät tankeläsning  -precis som så många andra i den primitiva sekten - och förklarat att - tja, ingen tycker om er, typ.

Vill du att dina fattiga föräldrar ska få ett så drägligt liv som möjligt ska du inte lägga din röst på en sekt som intellektuellt ligger på ett barns nivå - men helt och hållet saknar ett barns utvecklingspotential och charm.
    Du beskriver SD som en sekt. Har du själv varit medlem i partiet så att du vet att de är en sekt? Det är sånt här trams som kännetecknar SD-hatare.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?