• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Philipsson
    Enter Sandman skrev 2014-02-28 09:02:09 följande:

Pragmatik är det enda som driver världen framåt, så jag hyllar den pragmatiska.
    Kappvänderiet alltså...?
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-28 00:26:03 följande:
    Du vet förstås att en stor del av överrepresentationen beror på strukturell rasism va?
    Nej det tror jag inte. Sverige är ett av de minst fördomsfulla länderna i världen. Tror du att fängelserna är fulla av oskyldiga intagna? I Sverige friar vi hellre än fäller.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Philipsson
    Enter Sandman skrev 2014-02-28 09:02:09 följande:

Pragmatik är det enda som driver världen framåt, så jag hyllar den pragmatiska.
    Denna pragmatik handlar om att alltid hålla ihop med "vinnaren". Man är alltså nasse så länge det går bra för nassarna, pro-USA så länge det går bra för USA,  röker cigaretter när cheferna röker, men slutar när de slutar, är manschauvinist när det gynnar en, men feminist när det är på modet, o.s.v.

D.v.s. avsaknad på personlighet, karaktär. Svenskt.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-28 00:31:33 följande:
    Det ska väldigt speciella omständigheter för sådant. Det är annars mer regel än undantag att icke-medborgare skickas tillbaka vid allvarligare brott, före, under eller efter avtjänat straff (beroende på om mottagarlandet kan ge motsvarande fängelsetid). Har själv korrläst översättningar i förhandlingar om just sådant.
    Jag tycker att massa småbrott också ska rendera i utvisning. En människa som lever på bidrag och snatteri/rån kommer aldrig tillföra något till Sverige utan mest göra livet surt för oss andra.
  • sjuttiofemman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-28 00:49:42 följande:
    Nejdå, det är faktiskt busenkelt: SLUTA SÄNKA SKATTERNA! Det är liksom det ni aldrig riktigt vill klaga på. Det är okey att de gamla får de sämre så länge som skatterna sänks, men kommer en endaste "arabmuslim" över gränsen, ja DÅ har vi inte pengar, och DÅ är det plötsligt "synd om de gamla"!!

Face the facts: SD röstade FÖR jobbskatteavdragen (utom det senaste, litet lagom till valet, snacka om PK-maseri). SD gjorde inte mycket för att förbättra för de äldre. SD säger sig vare "mot sjuklövern", men röstar med Alliansen oftare än inte.

Vi har råd med allt det du nämnde och mer, om vi bara slutar leka marknadsfundamentalister.

• sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-02-28 09:35:14 följande:
    Jag tycker att massa småbrott också ska rendera i utvisning. En människa som lever på bidrag och snatteri/rån kommer aldrig tillföra något till Sverige utan mest göra livet surt för oss andra.

Samma sak som rednecks som lägger soc-pengar på vodka och slår sina ungar. Vart ska vi utvisa dem? Eller du menar att svenska medborgare som har utländsk bakgrund ska gå på ständig "provanställning"? Varför i så fall?
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-28 00:35:37 följande:
    För att är man emot onödiga kostnader så är barn långt värre än invandring. Invandrare kostar mycket mindre att få i jobb än barn. MYCKET mindre.
    Fast det är ju en sanning med modifikation. Enligt Borg så är ca 50% av våra invandrare arbetslösa. Övriga 50% behöver inte vara heltidsjobb utan kan lika gärna vara deltid och statliga projekt. Och det tar i snitt 10 år att få en invandrare i arbete och det är INTE mamma och pappa som försörjer under tiden utan staten.
    Arbetslösheten är sedan mycket högre bland invandrare än "etniska svenskar mitt i livet" så chansen att våra svenska barn kommer bli produktiva medborgare är större.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-02-28 09:33:27 följande:
    Underbart av Dan Eliasson att på twitter ge respons på Åkessons upplevelser av sin barndom, att ge honom en armbåge i sidan med Åkessons egen retorik :p
    www.svt.se/nyheter/val2014/myndighetschef-kra...
    Hur vore det om Dan E. skötte sitt jobb istället?

Man får känslan av att många makthavare/media föredrar att snacka om JÅ och Sd istället för det de borde göra/prata om.
  • Philipsson
    Errol Flynn skrev 2014-02-28 09:35:14 följande:
    Fast de som rånar på riktigt, är ju bankirerna, oavsett nationalitet.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?