• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-27 22:21:05 följande:
    Inte om man oroar sig för kostnader och ömmar för de gamla. Är man emot invandring av ekonomiska skäl är det milt sagt dubbelmoral att skaffa sig barn.
    Nej det är det inte. Inte alls faktiskt.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • UniqueSnowflake
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 22:11:17 följande:
    Ja precis alla. Jag pratar inte om deras "Avpixling" som media skrev om. Det här är en annan händelse. Den 14 januari 2014 tog Researchgruppen 406 olagliga kreditupplysningar på kommentatorer vars identitet de tagit fram på tvivelaktiga sätt. Det har inte stått ett enda ord om detta i tidningen.
    Mystiskt. Jag har inte hört ett ljud om detta, men skulle hemskt gärna få höra hela historien från början.

Var Disqus en app ungefär som whats app eller Hangouts?
    ~thorn in your side~
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 22:23:03 följande:
    OK. Nej, det hade jag inte hört före du berättade här tidigare idag.
    Det sorgliga är att det spelar ingen roll VAD du skrev. Nån tjej som skrev på Avpixlat var miljöpartist tror jag och satt mest och käbblade emot men hon åkte med i registret ändå trots att hon står på den "goda" sidan. RG hävdar själva att de tagit "toppkommentatorerna" som skriver varje dag. Jag gick in och kollade min Disqushistorik och ser att jag skrivit 1-3 inlägg i månaden och då skriver jag likadant som jag gör här. Det är inga utspel om "ut med packet" och "negerjävlar" och sånt. Mest kritik mot våra politiker.
  • Errol Flynn
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-27 22:29:08 följande:
    Mystiskt. Jag har inte hört ett ljud om detta, men skulle hemskt gärna få höra hela historien från början.

Kommentatorsystem. Expressen använde det. Vet ej om de får ha kvar det. Disqus var rätt förbannade att de utnyttjat deras system olagligt.
    Här finns massa fakta:

www.exponerat.info/arschberg-och-researchgruppen-har-tagit-kreditupplysningar-pa-exponerats-kommentatorer/

avpixlat.info/2014/02/03/researchgruppen-bisnode-och-mattsson/

Jag har aldrig skrivit på exponerat men de använder Disqus också så jag gled med på samma räkmacka.

• Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-27 22:21:05 följande:
    Inte om man oroar sig för kostnader och ömmar för de gamla. Är man emot invandring av ekonomiska skäl är det milt sagt dubbelmoral att skaffa sig barn.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Varför då?
  • Errol Flynn
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-27 22:29:08 följande:

www.friatider.se/salde-kreditupplysningar-till-afa-nu-riskerar-bisnode-tillsynsarende-fran-datainspektionen

Fria Tider läser jag aldrig men detta kom upp när jag googlade.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 22:20:26 följande:
    Ja men resten av Europa undrade nog om Sverige tappat förståndet för inte var det så att de blev inspirerade att följa efter dessvärre.....

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

Uppåt 1800 i veckan tycker jag är en ganska hög siffra för lilla Sverige. Alla ska ha mat,husrum och vård och mycket mer.
    Nej, det var väldigt blandade recensioner där. Vi både hyllades och idiotförklarande och allt där emellan. konstigt nog var det ofta svenskar (märkets på användarnamnen och engelskan) som kritiserande på utländska sidor. Jag hamnade bl a på någon arabsida på engelska, minns inte vad den hette och där var det precis som på Avpixlat med svar från svenskar när någon tackade Sverige.

Var har du fått siffran 1800 i veckan? Under 2012 fick drygt 5 000 syrier tillfälligt eller permanent uppehållstillstånd att jämföra med drygt 12 000 för 2013.

http://www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2014/2014-01-02-67-procent-fler-fick-skydd-jamfort-med-2012.html
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 22:36:23 följande:
    Nej, det var väldigt blandade recensioner där. Vi både hyllades och idiotförklarande och allt där emellan. konstigt nog var det ofta svenskar (märkets på användarnamnen och engelskan) som kritiserande på utländska sidor. Jag hamnade bl a på någon arabsida på engelska, minns inte vad den hette och där var det precis som på Avpixlat med svar från svenskar när någon tackade Sverige.

Var har du fått siffran 1800 i veckan? Under 2012 fick drygt 5 000 syrier tillfälligt eller permanent uppehållstillstånd att jämföra med drygt 12 000 för 2013.

www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/N...
    1800 är siffran som stod högst upp i hörnet på artikeln jag länkade till.
  • Errol Flynn
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 22:38:21 följande:
    1800 är siffran som stod högst upp i hörnet på artikeln jag länkade till.
    Under rubriken.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-02-27 22:36:23 följande:

www.migrationsverket.se/Om-Migrationsverket/N...
    Jag har nog också läst den om det är den här:

www.arabnews.com/news/463432

Svar på tråden Varför hatar folk SD?