• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    oOOo oOOo skrev 2014-02-27 21:54:51 följande:
    Dorian svarade på det där, han menade att man är svensk om man hade ett par trevliga egenskaper han radade upp. I princip hela jordens befolkning är svenskar utom de som Dorian tycker är dumma. 

Är det en definition som faller dig i smaken?
    Din tolkning var som sagt milt sagt haltande.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 22:04:46 följande:
    Nja många var väldigt trevliga men brotten kanske inte var det. Jag var faktiskt mest förvånad över överrepresentationen.
    Du vet förstås att en stor del av överrepresentationen beror på strukturell rasism va?
  • Dorian Ertymexx
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-27 22:17:04 följande:
    Nej, Dojan, skriVer jag "AFA" eller "våldsvänster" eller "interasismen" eller vad de nu kallar sig, så menar jag just detta!
    Då är du undantaget.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 22:25:29 följande:
    Nej det är det inte. Inte alls faktiskt.
    Där är vi inte överens. Jag tycker att det är det.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 22:24:56 följande:
    Nej det finns fantastiskt trevliga och duktiga invandrare och så finns det rötägg. Och rötäggen tycker jag att det ska bli lättare att utvisa. Om man återfinns under 40 avsnitt i belastningsregistret trots att det är mindre brott tycker jag att det kan vara dags att packa väskan och flytta hem.
    Det ska väldigt speciella omständigheter för sådant. Det är annars mer regel än undantag att icke-medborgare skickas tillbaka vid allvarligare brott, före, under eller efter avtjänat straff (beroende på om mottagarlandet kan ge motsvarande fängelsetid). Har själv korrläst översättningar i förhandlingar om just sådant.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 22:29:33 följande:
    Det sorgliga är att det spelar ingen roll VAD du skrev. Nån tjej som skrev på Avpixlat var miljöpartist tror jag och satt mest och käbblade emot men hon åkte med i registret ändå trots att hon står på den "goda" sidan. RG hävdar själva att de tagit "toppkommentatorerna" som skriver varje dag. Jag gick in och kollade min Disqushistorik och ser att jag skrivit 1-3 inlägg i månaden och då skriver jag likadant som jag gör här. Det är inga utspel om "ut med packet" och "negerjävlar" och sånt. Mest kritik mot våra politiker.
    Du menar på allvar att hennes inlägg inte plockades bort? Wow, det var unikt...
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-02-27 22:33:25 följande:

Varför då?
    För att är man emot onödiga kostnader så är barn långt värre än invandring. Invandrare kostar mycket mindre att få i jobb än barn. MYCKET mindre.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 23:22:26 följande:
    Men du misslyckas ju så kapitalt. Du ser ju bara dum ut när du kommer med dina konstiga påståenden om att svenska skattebetalare som kanske anser att vi ska ha lägre invandring inte bör ha rätt att skaffa barn.
    Hur ska Sverige överleva om svenskarna inte föder barn? Vilka ska ta hand om oss när vi blir gamla? Vi skattebetalande svenskar/svenska medborgare kanske ska strunta i att skaffa barn och nöja oss med äran att få försörja Fatimas 7 barn?
    På samma sätt som Sverige klarar sig utan invandring - inte alls. Det är ju invandrare som tar hand om de gamla idag, så att gnälla över invandrare och peka på de gamla som ursäkt är liksom rätt nollkollat.

Och igen med fördomarna. Fatima skaffar troligen färre barn än dina svenska grannar.

Jag är väldigt hård på lika för lika - ska man spara pengar så ska man spara pengar. Det går inte att spara pengar på något som kostar litet och sedan tokslösa på något som kostar multum. Speciellt inte när det som man vill spara pengar på faktiskt är långt mer lönsamt. En invandrare sägs (av SD-are!) ta i snitt sju år att få i jobb. En svensk tar minst tre gånger så lång tid, och med långt högre kostnader vad gäller utbildning, sjukvård, etc etc etc. Så ekonomi är en tvärusel ursäkt för att vilja stoppa invandringen.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-02-27 23:23:22 följande:

Du har en otrolig dubbelmoral, du vill sitta på ditt fetaarsle i Sverige och hjälpa hela världen med pengar som du inte har. Seså ut ut världen och hjälp till ist för att sitta här och gnälla.
    Vet du, det är inte jag som lovat att hjälpa flyktingarna på plats, det är SDs löfte. Så det är nog Jimpa, Kenta och Szilág Érik du ska uppmana till sådant.
  • Dorian Ertymexx
    Återuppstånden skrev 2014-02-27 23:40:22 följande:
    Till er alla här som tycks tro annat. Det finns faktiskt även många invandrare som sympatiserar med SD.

nimatown.blogspot.se/2014/01/darfor-borjar-in...
    Och? Det fanns judar som röstade på NSDAP. Gör dem inte mindre rasistiska för det.

Dessutom är många av de invandrarna förmodligen norrmän, danskar och andra västeuropéer. Eller puckon som tror att de inte kommer drabbas av SDs politik. Idioter finns i alla läger liksom.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?