• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 23:14:09 följande:
    Orkar inte. Lägger min energi på annat.

Mm men du har energi att sprida fördomar som du hittar på skitsidor som avpixlat och fria tider.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-27 23:31:40 följande:
    Nej det har vi inte.
    Tröttsamt sa Bull........
    Sov gott.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 23:38:07 följande:

Mm men du har energi att sprida fördomar som du hittar på skitsidor som avpixlat och fria tider.
    Man får vara ful men man får inte vara dum!
    God natt på dig också.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-02-27 21:06:52 följande:
    Nej statistiken baseras på om personen är född i Sverige och har minst en förälder som är född i Sverige.Tidigare var det två föräldrar födda i Sverige som gällde. Gå in på BRÅ och titta.
    Men du kan ju inte komma med PK-fakta och försöka motsäga Affes Blogg och dess heliga "Sanningar"!! Drömmer
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Thomas66
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 23:26:07 följande:
    Lite så ja kändes det. Nu kallar sängen och nån bra film. God natt alla glada.

Skapligt tröttsamt när alla andra ska betala saker som är helt omöjligt att genomföra. Tex alla kvinnor ska ha 5000 mer i månaden skolan ska få mera resurser, sjukvård/ äldreomsorg ska få mera resurser , polis, ambulans, infrastruktur mer resurser, bygga tusentalsbostäder, öka a-kassan, sjukpenning Sorry glömde detaljen rädda halva världen med. Kul att vara finansminister i dårarnasvärld. Tycker faktisk synd om Löwen.
  • Philipsson
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 15:21:02 följande:

Hej Philipsson, välkommen tillbaka. Är nyfiken på ditt svar på vad svenskhet är för något. Har frågat många gånger nu, kan det vara så att du inte vet?
    Svenskhet? Lätt: Karaktärs- och ryggradslöshet...

Jag håller med Roland PM: "Jag är konservativ. Människosynen som ligger till grund för tvångsdelad föräldraförsäkring och assisterad dödshjälp – den är hotfull. Islams intellektuella tradition, andlighet, sociala värden och moraliska övertygelser är en åder av friskt vatten."
    www.svd.se/opinion/ledarsidan/den-konservative-och-invandringen_7077109.svd

Problemet med Sverige är alltså svenskheten. Det tror jag också Sd känner till. JÅ om någon vet hur ryggradslöst det svenska folket är.

• Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-02-27 21:19:42 följande:
    Svenskhet är att man ska kunna skriva och prata perfekt svenska och var uppfostrad i Sverige. Det är det kravet Prinsessan Leonore Lilian Maria har.
    Ah, så jag är svensk alltså. Svenskare än många SD-are, har jag noterat, som saknar både fostran och förmågan att uttrycka sig korrekt i skrift...
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-02-27 21:33:25 följande:
    Jag har iaf mer vett än att som du kommertera i stil med att den som nämnde't klämde´t i frågan om vem som är rasist.
    Man måste vara över fem för att fatta femåringsgrejer vet du väl!! Drömmer
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 21:44:58 följande:

Språket är viktigt för att kunna leva och arbeta i ett land. När du nämner kultur så ger det upphov till en rad tolkningar och är ett tveksamt mått på svenskhet, för vad är svensk kultur? Halloween? Lucia? Supa sig redlös på midsommar? Demokrati behöver man inte anamma, det måste man acceptera vare sig man vill eller inte. Varför måste en invandrare leva som vi etniska svenskar för att accepteras? Förstår du att det inte är så lätt att definiera svenskhet när man skrapar lite på ytan? Därför är det så fel av Sd att använda detta i sin politik och eftersom det inte går att definiera så återstår bara hudfärgen.

Och när du skriver om kriterierna för att vara oanställningsbar så undrar jag hur en arbetsgivare skulle känna till dessa åsikter? Klädsel kan vara skäl för uppsägning har jag förstått av tidigare fall, är osäker på på hur det har gått med dessa fall dock.

Du har en rejäl dos fördomar.
    Inte minst blir kultur svårdefinierat när olika landsändar har olika kultur, olika sociala skikt har olika kulturella särdrag (den som tror att arbetarklass och överklass festar på samma sätt har mycket att lära), och inte minst har subkulturer olika kultur. Svenska Hells Angels-knuttar har inte samma kultur som lika svenska laestadianer, till exempel.

Så vilken svensk kultur är det vi alla ska "assimileras" till? Skånsk främlingsfientlig medelklasskultur?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?