• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 22:03:26 följande:
    Du förstod verkligen inte vad jag skrev? Tröttsamt.

Förklara då.
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-02-27 23:12:24 följande:

Förklara då.
    Orkar inte. Lägger min energi på annat.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Dorian Ertymexx
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-27 23:12:07 följande:
    politifon.wordpress.com/2014/02/27/jimmie-ake.../
    Det roliga är ju att Jimpa själv kallar sig "etnisk skåning". Vad hände med det där med att bara ha en etnicitet, att ha dubbla lojaliteter? Om något skadar Skåne men gynnar resten av Sverige, hur ska Jimmie välja då? VA? VA? VA? {#emotions_dlg.djavulsk}
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 20:33:19 följande:
    Och du själv som var sjukskriven länge ska väl inte klanka ner på människor som arbetar och försörjer sina barn?
    Vilka tror du försörjde dig då? Du har nog fått valuta för dina skattepengar. Sten i glashus....
    Jag klankar inte ner på folk som arbetar. Jag klankar ner på folk med dubbelmoral. Jag har ingenting emot att betala skatt för att hjälpa folk, inte det minsta, men börjar folk gnälla om utgifter åt andra men tar sina egna skattekostnader som självklara, ja, då kommer jag att bitchslappa dem verbalt. Count on it!
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-27 23:17:32 följande:
    Jag klankar inte ner på folk som arbetar. Jag klankar ner på folk med dubbelmoral. Jag har ingenting emot att betala skatt för att hjälpa folk, inte det minsta, men börjar folk gnälla om utgifter åt andra men tar sina egna skattekostnader som självklara, ja, då kommer jag att bitchslappa dem verbalt. Count on it!
    Men du misslyckas ju så kapitalt. Du ser ju bara dum ut när du kommer med dina konstiga påståenden om att svenska skattebetalare som kanske anser att vi ska ha lägre invandring inte bör ha rätt att skaffa barn.
    Hur ska Sverige överleva om svenskarna inte föder barn? Vilka ska ta hand om oss när vi blir gamla? Vi skattebetalande svenskar/svenska medborgare kanske ska strunta i att skaffa barn och nöja oss med äran att få försörja Fatimas 7 barn?
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-02-27 23:17:32 följande:

Du har en otrolig dubbelmoral, du vill sitta på ditt fetaarsle i Sverige och hjälpa hela världen med pengar som du inte har. Seså ut ut världen och hjälp till ist för att sitta här och gnälla.
  • Errol Flynn
    Thomas66 skrev 2014-02-27 23:23:22 följande:

Du har en otrolig dubbelmoral, du vill sitta på ditt fetaarsle i Sverige och hjälpa hela världen med pengar som du inte har. Seså ut ut världen och hjälp till ist för att sitta här och gnälla.
    Lite så ja kändes det.
    Nu kallar sängen och nån bra film. God natt alla glada.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 20:37:22 följande:
    Exakt. Frågar jag min vän som har svenskt medborgarskap och pratar perfekt svenska vad han är så kommer han svara irakier varje dag i veckan.
    Och det är helt okey. Vad som INTE är okey när någon ANNAN säger att han inte är svensk, utan att känna honom, baserat enkom på hans yttre eller kroppsspråk. Du vet, som Åkesson gjorde mot Zlatan.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-02-27 20:44:39 följande:
    Sett till vår folkmängd har vi massinvandring.
    Vi kan inte jämföra oss med tältläger utan vatten och el som förekommer i ex Jordanien. Dessa kostnader tar FN, inte skattebetalarna i landet. Vi är med och betalar för flyktinglägren OCH för dem som tar sig hit och då är det inte ett dammigt tält utan toalett utan det ingår mat, husrum, sjukvård, tandvård, mödravård, SFI och på sikt förskola/skola/pension osv. Inte jämförbart.
    Nej det har vi inte.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?