• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Thomas66
    Enter Sandman skrev 2014-02-28 16:19:33 följande:
    Är det fel menar du, att undvika rasism? Du kanske kan svara på vad nyttan med att veta en brottslings ursprung är, vad spelar det för roll om personen har sitt ursprung i Skövde, Wien eller Somalia? Varför ska privatpersoner ha tillgång till dom uppgifterna?

Privatpersoner får veta ändå, vid en våldtäkt eller tex rån så har ju offren bekanta, och bekantas bekanta. Så det där med bilder i tidningarna spelar ingen roll folk vet vilka/ vem som ligger bakom ändå. Men det blir heltsjukt när man inte visar övervakningsbilder där det finns vittnen som pekar ut personen på bilden. Det har hänt pga av att gärningsmannen har fel färg .
  • UniqueSnowflake
    Enter Sandman skrev 2014-02-28 16:31:43 följande:

Sanningen är flexibel och beroende på hur man väljer att vinkla och vilken del av sanningen man väljer att lyfta fram och vilken del man väljer att dölja.
    Är det rätt att media ska medverka till hetsjakt på människor?

Och du svarade inte heller på min fråga varför ska du veta hudfärgen på en redan gripen brottsling, vad ska du med den informationen till, till vilken nytta gagnar det och vems nytta?
    Jag tycker inte sanningen är flexibel alls. Sanningen är enkel och ren. Det är ljugandet och falskspelet som är det svåra och i viss mån flexibla.
    Så voffor gör medierna på dette viset?

Jag säger bara: Tack för alla grävare på Flashback, där får man snabbt reda på vem gärningsmannen är.
    Så för mig är vitpixlingen ändå egal.
    ~thorn in your side~
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-02-28 16:31:43 följande:

Sanningen är flexibel och beroende på hur man väljer att vinkla och vilken del av sanningen man väljer att lyfta fram och vilken del man väljer att dölja.
    Är det rätt att media ska medverka till hetsjakt på människor?

Och du svarade inte heller på min fråga varför ska du veta hudfärgen på en redan gripen brottsling, vad ska du med den informationen till, till vilken nytta gagnar det och vems nytta?
    Ja media är bra på att vinkla sanningen. Varför ska det bli hetsjakt på människor?
    Det är intressant vad den gripne brottslingen har för etnicitet så folk vet vad dom röstar fram. Vill vi ha politiker som förespråkar världens generösaste invandring?
    Jag har svarat på den frågan många gånger nu så sluta tjata. Duger inte svaren kan jag inget göra men sluta försöka påskina att folk inte svarar.
    Du har själv inte besvarat frågan.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • UniqueSnowflake
    Errol Flynn skrev 2014-02-28 17:04:09 följande:
    Ja media är bra på att vinkla sanningen. Varför ska det bli hetsjakt på människor?
    Det är intressant vad den gripne brottslingen har för etnicitet så folk vet vad dom röstar fram. Vill vi ha politiker som förespråkar världens generösaste invandring?
    Jag har svarat på den frågan många gånger nu så sluta tjata. Duger inte svaren kan jag inget göra men sluta försöka påskina att folk inte svarar.
    Du har själv inte besvarat frågan.
    ~thorn in your side~
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-02-28 16:28:32 följande:

Och en sak till på vilket sätt är det ens relevant hur fördelningen på ett fängelse ser ut.
    Du vet väl att det är individer vi pratar om, och oavsett hur fördelningen än ser ut så säger det ingenting överhuvudtaget om andra individer med samma hudfärg eller ursprung.
    Är det inte där skon klämmer, att man vill påvisa nån sorts kollektiva egenskaper hos vissa grupper, och om man gör det då är man ute och cyklar, då är man ute och hetsa mot folkgrupper, det är det vi brukar kalla rasism.
    Och det är jag jävligt glad över att media inte underblåser.
    Tycker du att media ska delta i en sån hetsjakt på människor?
    Klart det är intressant. Om invandrare är i minoritet i Sverige men i majoritet vad gäller brott och socialbidrag kanske modellen vi har idag inte funkar?
  • Errol Flynn
    Errol Flynn skrev 2014-02-28 17:05:08 följande:
    Klart det är intressant. Om invandrare är i minoritet i Sverige men i majoritet vad gäller brott och socialbidrag kanske modellen vi har idag inte funkar?
    2004 hade vi 136 ghetton i Sverige. Hur många tror ni vi har idag? Är detta en önskvärd utveckling? Lägg till tältlägrena på det så har vi jackpot.

www.aftonbladet.se/nyheter/article10508580.ab

www.svd.se/nyheter/stockholm/kakstaderna-breder-ut-sig_8850480.svd

• Quintus Zebra
    UniqueSnowflake skrev 2014-02-28 16:54:48 följande:
    Jag tycker inte sanningen är flexibel alls. Sanningen är enkel och ren. Det är ljugandet och falskspelet som är det svåra och i viss mån flexibla.

Så voffor gör medierna på dette viset?

Jag säger bara: Tack för alla grävare på Flashback, där får man snabbt reda på vem gärningsmannen är.

Så för mig är vitpixlingen ändå egal.

Så låter det väl inte riktigt när media publicerar sanna historier om SD-folk? Då verkar många hävda att media gör fel ändå, och det är synd om SD, fastän media inte ljuger?

Är du konsekvent? Om media skrev sanningen om dig, med bild och namn och skrev allt du har skrivit på nätet. Skulle du acceptera det? Eller är det bara invandrare som får hängas ut? Är det alltid ok att publicera "sanningen"? Eller är det lite mer komplext?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-02-28 17:13:03 följande:

Så låter det väl inte riktigt när media publicerar sanna historier om SD-folk? Då verkar många hävda att media gör fel ändå, och det är synd om SD, fastän media inte ljuger?

Är du konsekvent? Om media skrev sanningen om dig, med bild och namn och skrev allt du har skrivit på nätet. Skulle du acceptera det? Eller är det bara invandrare som får hängas ut? Är det alltid ok att publicera "sanningen"? Eller är det lite mer komplext?
    Vi har enligt svensk lag rätt att uttrycka oss anonymt på nätet så länge vi inte bryter några lagar. Folk frågar anonymt om pinsamma sexproblem, klåda i stjärten, otrohet, viktproblem osv. Och nej, naturligtvis ska folk inte hängas ut för detta. Visa mig en enda artikel som en invandrare skrivit där denne ber om råd om erektionsproblem och som han blivit uthängd för med namn och bild i media. I dare you.
  • LadyInRed

I'm not the righteous, I'm not the innocent I'm just a sign, it's all gone wrong
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-02-28 17:22:09 följande:
    Vi har enligt svensk lag rätt att uttrycka oss anonymt på nätet så länge vi inte bryter några lagar. Folk frågar anonymt om pinsamma sexproblem, klåda i stjärten, otrohet, viktproblem osv. Och nej, naturligtvis ska folk inte hängas ut för detta. Visa mig en enda artikel som en invandrare skrivit där denne ber om råd om erektionsproblem och som han blivit uthängd för med namn och bild i media. I dare you.

Så då är du med på att det är mer komplext. Det räcker inte med att det är sant. Tack.

Media har massa regler att följa. De får inte publicera alla sanningar. De måste ta etiskt ansvar för allt de väljer att trycka.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?