• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-02-28 17:37:56 följande:

Så då är du med på att det är mer komplext. Det räcker inte med att det är sant. Tack.

Media har massa regler att följa. De får inte publicera alla sanningar. De måste ta etiskt ansvar för allt de väljer att trycka.
    Jag ser dock inga problem att hänga ut dömda brottslingar när det gäller mord, grov misshandel, pedofili och våldtäkt.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-02-28 17:42:52 följande:
    Jag ser dock inga problem att hänga ut dömda brottslingar när det gäller mord, grov misshandel, pedofili och våldtäkt.

Det är din åsikt. Andra tolkar lagen om anonymitet på nätet så att du inte längre har rätt att vara anonym om du hotar någon eller bryter mot lagen (t.ex. hets mot folkgrupp)

Det är väl ok att hänga ut den som bryter mot lagen?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    Quintus Zebra skrev 2014-02-28 17:51:01 följande:
    Det är din åsikt. Andra tolkar lagen om anonymitet på nätet så att du inte längre har rätt att vara anonym om du hotar någon eller bryter mot lagen (t.ex. hets mot folkgrupp)

Tydliggör: Jag tycker inte man ska hänga it folk. Den var en fråga.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-02-28 17:52:40 följande:

Tydliggör: Jag tycker inte man ska hänga it folk. Den var en fråga.
    Verkligen, IT folk som är så jobbiga? Ett par kan vi väl hänga.
  • LadyInRed
    Gert skrev 2014-02-28 17:48:33 följande:
    En ansedd norsk finanstidningen skriver sanningen om hur mycket somaliska giftermål kostar skattebetalarna. Detta skulle Dagens Industri aldrig göra. I Sverige vore det rasistiskt.

www.hegnar.no/okonomi/article757740.ece
    Verkar logiskt. Somalier söker sig till EU för ett bättre liv istället för att leva i misär. Det kostar så klart pengar för skattebetalarna att de ens tar sig friheten att anlända med alla byråkratikostnader för handläggning av deras papper mm som det innebär är hutlöst!

Att de sedan har mage att ens begära medborgarskap borde det finnas hårda straff för tycker jag! Ingen ska komma hit och söka lyckan samtidigt som alla företag flyr ifrån sitt ansvar med alla skatteförluster som det innebär.

Och framförallt pensionärerna borde ha en riktigt hård känga rakt upp i baken för att de klagar över att de lever i fattigdom efter att ha arbetat ett helt liv för nationens fortsatta framgångssaga. Tänk hur mycket det skulle kosta oss skattebetalare...
    I'm not the righteous, I'm not the innocent I'm just a sign, it's all gone wrong
  • Gert
    LadyInRed skrev 2014-02-28 18:09:42 följande:
    Verkar logiskt. Somalier söker sig till EU för ett bättre liv istället för att leva i misär. Det kostar så klart pengar för skattebetalarna att de ens tar sig friheten att anlända med alla byråkratikostnader för handläggning av deras papper mm som det innebär är hutlöst!

Att de sedan har mage att ens begära medborgarskap borde det finnas hårda straff för tycker jag! Ingen ska komma hit och söka lyckan samtidigt som alla företag flyr ifrån sitt ansvar med alla skatteförluster som det innebär.

Och framförallt pensionärerna borde ha en riktigt hård känga rakt upp i baken för att de klagar över att de lever i fattigdom efter att ha arbetat ett helt liv för nationens fortsatta framgångssaga. Tänk hur mycket det skulle kosta oss skattebetalare...
    Komma med fakta är rasistiskt i Sverige. Fakta måste gömmas under mattan så att inte någon tar illa upp.
  • Enter Sandman
    Errol Flynn skrev 2014-02-28 17:05:08 följande:
    Klart det är intressant. Om invandrare är i minoritet i Sverige men i majoritet vad gäller brott och socialbidrag kanske modellen vi har idag inte funkar?

Så du är ok med att bli dömd utifrån vad andra svenskar gör?
    För det är ju det som händer och  jag tycker inte det är ok att behandla människor så.
    Man kan tycka vad som helst om invandringspolitiken och det är ok.
    Men när man börjar generalisera människor då är man ute på farliga vägar, det är sånt som leder till hat, rasism, diskriminering, våld och ett hårdare samhälle.
    Vill du ha ett sånt samhälle, förutom att det är jävligt elakt och orättvist.
    Men jag vet det är ju enkelt att döma ut en hel grupp baserat på vad en minoritet gör.
    Jag avskyr sånt, för det gör illa oskyldiga människor, och det är något jag alltid kommer kämpa mot.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-02-28 17:51:01 följande:

Man får ej bryta mot lagen när man skriver anonymt. Men det är ej att likställa med mord och våldtäkt.
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-02-28 18:15:25 följande:

Så du är ok med att bli dömd utifrån vad andra svenskar gör?
    För det är ju det som händer och  jag tycker inte det är ok att behandla människor så.
    Man kan tycka vad som helst om invandringspolitiken och det är ok.
    Men när man börjar generalisera människor då är man ute på farliga vägar, det är sånt som leder till hat, rasism, diskriminering, våld och ett hårdare samhälle.
    Vill du ha ett sånt samhälle, förutom att det är jävligt elakt och orättvist.
    Men jag vet det är ju enkelt att döma ut en hel grupp baserat på vad en minoritet gör.
    Jag avskyr sånt, för det gör illa oskyldiga människor, och det är något jag alltid kommer kämpa mot.
    Nej jag vill inte ha ett elakt samhälle. Men inte heller det som är på väg att skapas i Sverige just nu. Är det bra med ghetton och kåkstäder? Är det snällt att ta in människor som det inte finns arbete eller bostäder till och döma dem till ett liv i utanförskap? Ta in människor som kommer från en kultur så skild från vår att de aldrig kan integreras? Husbykravallerna är bara början.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?