• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Digestive
    Thomas66 skrev 2014-02-28 20:01:20 följande:

Jodå dom krogägare som jag känner vill/ släpper inte in babbar som inte dricker och bråkar, likväl som att dom inte ( om det nu fanns här) skulle släppa in tio- dyngade nassar .

När åsikter och ras/folkgrupper likställs - berättar det tillräckligt om glasögonen som sitter på näsroten.
  • Thomas66
    Digestive skrev 2014-02-28 20:25:35 följande:
    När åsikter och ras/folkgrupper likställs - berättar det tillräckligt om glasögonen som sitter på näsroten.

Det får du fråga dom rasistiska krogägarna om, antar att dom vill släppa in folk som inte bråkar och som dricker lite så att dom tjänar pengar.
  • LadyInRed
    effemgea skrev 2014-02-28 20:08:34 följande:
    Apropå sarkasm.

Dina svar är ofta av den karaktären att man, läs jag, måste fundera länge och väl för att kunna få en uppfattning om vad du menar.

Det både gillar och ogillar jag med dig.
    Precis vad som är syftet. Frågan är om en idiotisk fråga ska besvaras med ett idiotiskt svar eller dum förklaring på hur saker ska va?
    I'm not the righteous, I'm not the innocent I'm just a sign, it's all gone wrong
  • Digestive
    Thomas66 skrev 2014-02-28 20:35:41 följande:

Det får du fråga dom rasistiska krogägarna om, antar att dom vill släppa in folk som inte bråkar och som dricker lite så att dom tjänar pengar.

Krogägarna kallades, mer eller mindre, för vänner nyss och att inte kunna se rasism på så nära håll - inte ens i sitt eget exempel - skvallrar om två möjligheter; 1.) undanhållen ställning/åsikter i diskussionen (en icke rasist gör helt enkelt inte sådana misstag då tanke- och värdegrunden helt enkelt inte finns där och de har sällan rasister i sin vänskapskrets) eller 2.) en så dålig förståelse för begreppet rasism att poängen med att föra diskussion hamnar utanför målet.

• Thomas66
    Digestive skrev 2014-02-28 20:50:52 följande:
    Krogägarna kallades, mer eller mindre, för vänner nyss och att inte kunna se rasism på så nära håll - inte ens i sitt eget exempel - skvallrar om två möjligheter; 1.) undanhållen ställning/åsikter i diskussionen (en icke rasist gör helt enkelt inte sådana misstag då tanke- och värdegrunden helt enkelt inte finns där och de har sällan rasister i sin vänskapskrets) eller 2.) en så dålig förståelse för begreppet rasism att poängen med att föra diskussion hamnar utanför målet.

Vänner? Mina invadrarkompisars/ bekantas släktingar. Jag va enbart ute efter att provocera hon som har en manual om hur hela Sveriges befolkning tänker och behandlar alla invandrare. Då era inlägg och antagande om hur allt fungerar är enbart är patetiska och inte har något med verkligheten att göra. Är ganska säker på att dom kränkta invandrarna som inte kommer in inte är helt okända.
  • Digestive
    Thomas66 skrev 2014-02-28 21:04:18 följande:

Vänner? Mina invadrarkompisars/ bekantas släktingar. Jag va enbart ute efter att provocera hon som har en manual om hur hela Sveriges befolkning tänker och behandlar alla invandrare. Då era inlägg och antagande om hur allt fungerar är enbart är patetiska och inte har något med verkligheten att göra. Är ganska säker på att dom kränkta invandrarna som inte kommer in inte är helt okända.

Snarare patetiskt att antingen ej förstå sina egna tankar och värderingar eller att då dölja dem. Oavsett vad så likställdes åsikter med ras/folkgrupp, även i det egna exemplet.

Går knappast på lönlösa bortförklaringar när de kantras med allt längre rader som innehåller glåpord. Exakt vem förväntas gå på att ett genuint försök, till att reda ut ett missförstånd, görs på det viset?

• LadyInRed
    Digestive skrev 2014-02-28 21:25:50 följande:

Snarare patetiskt att antingen ej förstå sina egna tankar och värderingar eller att då dölja dem. Oavsett vad så likställdes åsikter med ras/folkgrupp, även i det egna exemplet.

Går knappast på lönlösa bortförklaringar när de kantras med allt längre rader som innehåller glåpord. Exakt vem förväntas gå på att ett genuint försök, till att reda ut ett missförstånd, görs på det viset?

Missförstånd uppstår alltför lätt. Förståelsen vart tog den vägen?
    I'm not the righteous, I'm not the innocent I'm just a sign, it's all gone wrong
  • Enter Sandman
    chrissandra skrev 2014-02-28 19:51:51 följande:
    Men problemet har delvis blivit det omvända:

Om du som svenskt barn i en klass blir tilltryckt av en invandrare heter det: "Det är ju synd om honom" eller
    "Hon vill bara ha kompisar".

Att butiksinnehavare som de facto vet att en person stjäl inte kan stänga ute den personen för då är den rasist.

Att om en svensk blir spottad på eller kallad svennehora så är det "inte så farligt" för vi är ju i majoritet.

Att krogvakten inte kan porta en invandrare för då är han/hon rasist.

Att en svensk som bor granne med en invandrarfamilj som lever rövare inte får gehör för sin klagan eftersom invandrarfamiljen måste ha någonstans att bo, oavsett hur de uppför sig.

Jodå, jag vet mycket väl att även sånt förekommer och det är ju varken bra eller oförståeligt.
    Men två fel gör ju inte ett rätt.
  • Digestive
    Enter Sandman skrev 2014-02-28 21:52:16 följande:

Jodå, jag vet mycket väl att även sånt förekommer och det är ju varken bra eller oförståeligt.
    Men två fel gör ju inte ett rätt.
  • Enter Sandman
    Thomas66 skrev 2014-02-28 19:56:01 följande:

Vad snackar du om ,känner , iaf morsar på över tjugo stycken sådana stackare som du pratar om , men alla utom en har jobb. Och många av deras släktingar äger restauranger, men lite rätt har du. Då dom vill inte släppa in för många babbar då det blir problem. Du lever i en fantasivärld som inte finns( kanske i någon krogkö) annars är det inga problem, utan man bedöms efter sin person och umgänge.

Ok, varför blir jag inte förvånad, du frågar mig varför och när jag förklarar så vägrar du tro på det jag skriver.
    Vad frågar du för då?
    Det finns massvis av vittnesmål om det jag skriver, men dom har säkert fel, precis som den forskning som finns på området har fel och andra kunniga inom området som varnat och berättat har fel.
    För du känner ju hela 20 stycken, så det är klart att du vet bättre. Skrattande

För mig låter det som ett önsketänkande du håller på med och inte så lite naivt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?