• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Enter Sandman
    Gert skrev 2014-02-28 20:04:50 följande:
    Flumpartiets Marit Paulsen är bara rädd att förlora sin miljonlön. Kristina Winberg vann debatten och höll huvudet högt. Dessutom hörde jag aldrig hon säga "Det tror jag inte på."

Du hittar på så mycket.

Klart att du tycker det, det ingår naturligtvis i din agenda att tycka så oavsett hur debatten går till.

Men vart har du din länk, eller du kanske bara hittade på.
  • Enter Sandman
    Thomas66 skrev 2014-02-28 21:04:18 följande:

Vänner? Mina invadrarkompisars/ bekantas släktingar. Jag va enbart ute efter att provocera hon som har en manual om hur hela Sveriges befolkning tänker och behandlar alla invandrare. Då era inlägg och antagande om hur allt fungerar är enbart är patetiska och inte har något med verkligheten att göra. Är ganska säker på att dom kränkta invandrarna som inte kommer in inte är helt okända.

Seriöst du är ute efter att provocera, då vet jag att jag inte ska debattera med dig mer.
    Sånt trams har jag inte tid med.
    Du får nog lov att läsa på lite om hur människor funkar och vår historia om du mot förmodan tror på det du skrev.
    Som jag skrev det handlar mer om hur du skulle vilja att det vore än hur det faktiskt är
    Du tycker det är patetiskt, jag tycker det låter som undanflykter för att rättfärdiga sig själv.
  • Enter Sandman
    Digestive skrev 2014-02-28 21:25:50 följande:

Snarare patetiskt att antingen ej förstå sina egna tankar och värderingar eller att då dölja dem. Oavsett vad så likställdes åsikter med ras/folkgrupp, även i det egna exemplet.

Går knappast på lönlösa bortförklaringar när de kantras med allt längre rader som innehåller glåpord. Exakt vem förväntas gå på att ett genuint försök, till att reda ut ett missförstånd, görs på det viset?

Eller hur.
    Pinsamt uppenbart.
  • LadyInRed
    Enter Sandman skrev 2014-02-28 21:55:13 följande:

Ok, varför blir jag inte förvånad, du frågar mig varför och när jag förklarar så vägrar du tro på det jag skriver.
    Vad frågar du för då?
    Det finns massvis av vittnesmål om det jag skriver, men dom har säkert fel, precis som den forskning som finns på området har fel och andra kunniga inom området som varnat och berättat har fel.
    För du känner ju hela 20 stycken, så det är klart att du vet bättre. Skrattande

För mig låter det som ett önsketänkande du håller på med och inte så lite naivt.
    Forskning har ingen inflytelse på folk som inte har insikt i den delen av samhället. Argumentation som bygger på forskning biter enbart på människor som har fått ta del av den... Ska man argumentera med dem som inte har det så måste man bli ett med dem för att kunna skapa ett förtroende, annars är det lika bra att ge upp.

Med det sagt är det samma sak med ombytta roller. Argumentation handlar inte enbart om att få fram sitt budskap, det handlar även om att kunna se sina egna brister. Att envist stå upp för sin sak är inte detsamma som att förnya sig själv och låta sig själv utvecklas...
    I'm not the righteous, I'm not the innocent I'm just a sign, it's all gone wrong
  • Thomas66
    Enter Sandman skrev 2014-02-28 22:00:35 följande:
    Seriöst du är ute efter att provocera, då vet jag att jag inte ska debattera med dig mer. Sånt trams har jag inte tid med. Du får nog lov att läsa på lite om hur människor funkar och vår historia om du mot förmodan tror på det du skrev. Som jag skrev det handlar mer om hur du skulle vilja att det vore än hur det faktiskt är Du tycker det är patetiskt, jag tycker det låter som undanflykter för att rättfärdiga sig själv.

Eller så lär du dig att det finns ingen manual, och att folk behandlar inte invandrare per automatik på ett visst sätt. Dvs dina antagande finns inte i verkligheten utan händer i enstakafall.
  • Gert
    LadyInRed skrev 2014-02-28 22:37:28 följande:
    Så nu verkar de flesta ha lättat sitt hjärta. En neger hit och en neger dit, vad är skillnaden när världen är som den är? Låt oss gå vidare, för nu ska vi fokusera på att lära känna sina granne...

Vem känner sin granne idag?
    Måste man känna sin granne?
  • Digestive
    Thomas66 skrev 2014-02-28 22:19:52 följande:

Eller så lär du dig att det finns ingen manual, och att folk behandlar inte invandrare per automatik på ett visst sätt. Dvs dina antagande finns inte i verkligheten utan händer i enstakafall.

Det ena folket uppträder med andra ord inte på ett visst vis medan det andra folket beter sig på ett visst vis. När det finns manualer för alla utom svensken/folket som man själv identifierar sig med.

Trasiga tankar förblir trasiga - oavsett valresultat, stöd och medhåll.

• LadyInRed
    Gert skrev 2014-02-28 22:43:34 följande:
    Måste man känna sin granne?
    Måste jag acceptera att ha magsmärta i flera dagar utan att uppsöka läkare? En hundralapp är en förmögenhet för den utsatte trots att ett läkarbesök kostar 120
    I'm not the righteous, I'm not the innocent I'm just a sign, it's all gone wrong
  • Gert
    LadyInRed skrev 2014-02-28 22:49:59 följande:
    Måste jag acceptera att ha magsmärta i flera dagar utan att uppsöka läkare? En hundralapp är en förmögenhet för den utsatte trots att ett läkarbesök kostar 120
    Får du magsmärtor om du inte känner din granne?
  • Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2014-02-28 18:06:05 följande:
    Verkligen, IT folk som är så jobbiga? Ett par kan vi väl hänga.
    Haha! Nja, låter lite drastiskt va?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?