• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • LadyInRed
    Gert skrev 2014-02-28 18:14:00 följande:
    Komma med fakta är rasistiskt i Sverige. Fakta måste gömmas under mattan så att inte någon tar illa upp.
    Ja, fakta verkar svenska medborgare, överlag, vara rädda för. De skyller hellre ifrån sig än att ta sitt ansvar för vårt lands fortsatta framgång och fortsätta vara att exempel på hur ett land ska vara för övriga världen.

Nej, vi väljer hellre att höja avgiften på kollektivtrafiken istället för att förhindra doften av curry i svenska trappuppgångar!
    I'm not the righteous, I'm not the innocent I'm just a sign, it's all gone wrong
  • Gert
    LadyInRed skrev 2014-02-28 18:36:30 följande:
    Ja, fakta verkar svenska medborgare, överlag, vara rädda för. De skyller hellre ifrån sig än att ta sitt ansvar för vårt lands fortsatta framgång och fortsätta vara att exempel på hur ett land ska vara för övriga världen.

Nej, vi väljer hellre att höja avgiften på kollektivtrafiken istället för att förhindra doften av curry i svenska trappuppgångar!
    Vet inte om du är seriös eller ironisk i dina inlägg tyvärr. Det lutar väl åt det senare. 
  • Enter Sandman

Vad det beträffar sanningen så är den upp till betraktaren,
    Med andra ord beror det på vilka glasögon man har när man tillar på sk. sanningar.
    Så självklart kan sanningen vara rasistisk, om personen bär dom glasögonen.
    Det här vet alla politiker om, inom politik finns inga sanningar, utom möjligen röstresultaten, i övrigt handlar det om åsikter.

• Enter Sandman
    Errol Flynn skrev 2014-02-28 18:22:31 följande:
    Nej jag vill inte ha ett elakt samhälle. Men inte heller det som är på väg att skapas i Sverige just nu. Är det bra med ghetton och kåkstäder? Är det snällt att ta in människor som det inte finns arbete eller bostäder till och döma dem till ett liv i utanförskap? Ta in människor som kommer från en kultur så skild från vår att de aldrig kan integreras? Husbykravallerna är bara början.

Här håller jag med dig, det är för bedrövligt,
    Vi måste göra om och göra rätt, men förhoppningsvis så lär vi oss under tiden och ger fan i att upprepa samma misstag.
    Men vad jag inte tror är att lösningen är att stänga vår dörr för människor som flyr för sina liv.
    Och jag tror inte på att skuldbelägga grupper för vad enskilda individer gör.
  • Enter Sandman
    LadyInRed skrev 2014-02-28 18:36:30 följande:

Precis, som när den kvinnliga sd-politikerns svar när hon fick information och fakta.

"Det tror jag inte på"

Ridå.
  • Gert
    Enter Sandman skrev 2014-02-28 18:46:40 följande:

Precis, som när den kvinnliga sd-politikerns svar när hon fick information och fakta.

"Det tror jag inte på"

Ridå.
    Som när den där manliga S-politikern inte trodde på informationen han fick.
  • oOOo  oOOo
    Enter Sandman skrev 2014-02-28 18:43:40 följande:
    Det här vet alla politiker om, inom politik finns inga sanningar, utom möjligen röstresultaten, i övrigt handlar det om åsikter.
    Sant, men skall vi inte då bara acceptera uppenbart manipulerande?
  • LadyInRed
    Enter Sandman skrev 2014-02-28 18:46:40 följande:

"Det tror jag inte på"

Ridå.
    Låt oss inte blanda in religion nu i en förhoppningsvis sekulariserad debatt.
    I'm not the righteous, I'm not the innocent I'm just a sign, it's all gone wrong
  • Enter Sandman
    Gert skrev 2014-02-28 18:50:31 följande:
    Som när den där manliga S-politikern inte trodde på informationen han fick.

Jag vet inte vem du syftar på. Länk?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?