• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-13 21:56:19 följande:
    Och det har med de nedskärningar och besparingar att göra som SD röstade för, som sagt.
    Ja för munvård blev dyrt efter SDs inträde i Riksdagen 2010.......Det här är inget nytt problem.
    Men nu ska jag sova. Ska upp och jobba tidigt imorgon bitti.
    Så sov gott alla glada.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • kenneth768768
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-13 21:56:19 följande:
    Och det har med de nedskärningar och besparingar att göra som SD röstade för, som sagt.
    nej tvärtom
  • effemgea
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-13 10:13:21 följande:
    ... och han får gillande av kreti och pleti för sitt "mod att stå upp mot främlingsfientliga krafter".

Mission accomplished, således. Dessvärre.
    Gillande? Låt mig gissa att kreti och pleti kommer att uttrycka allt annat än gillande.

Jag hoppas att han inte är lika naiv som du och verkligen förstod vilka konsekvenser hans agerande skulle få.

Såvitt jag kan förstå är han namngiven på ett flertal platser på nätet, så antingen har han ett civilkurage som inte är av denna världen eller också var han mycket naiv och okunnig om allt det undertryckta hat som finns kring SD behöver måltavlor som honom för att få lätta lite på trycket.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Dorian Ertymexx
    kenneth768768 skrev 2014-03-13 22:01:59 följande:
    nej tvärtom
    Jahaaa, så fler har fått tandvård billigare och effektivare sedan nedskärningarna? Så bra då!
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-03-13 21:26:16 följande:
    Det är beklagligt. Men jag anser fortfarande att det är problematiskt att uppehålla sig olagligt i ett land. Vi måste kunna avslå asylansökningar. Vad skulle hända annars? Att skapa parallellsamhällen där människor göms undan och hjälps av vissa myndigheter samtidigt som andra ska hitta dem och skicka ut dem är absurt.
    Det är problematiskt, och innebär massa problem för individen. Det är knappast någon dans på rosor.

Men samtidigt är den humana grundtanken fin enligt mig. Att alla människor i Sverige har vissa grundrättigheter. Att t.ex. vård och skola inte gör skillnad på människor beroende på medborgarskap.

Det är fruktansvärt problematiskt att vi har massmördare i Sverige också, och för mig ska de ha sjukvård också och deras barn ska ha skola. Jag fattar bara inte hur man kan tycka att ett barn inte ska ha dessa rättigheter på grund av ett val barnet inte gjort själv? Ett val som egentligen inte behöver ha skadat någon.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-13 20:58:43 följande:
    Absolut. Det ska varken göra från eller till ekonomiskt om någon är papperslös eller inte i det läget. Men det finns annan vård än akut sådan.
    Idag är det väl så att papperslösa barn har rätt till samma vård som alla andra barn, medan vuxna har rätt till vård som inte kan anstå. Alltså inte bara akut vård, utan även vård av åkommor som kan leda till allvarliga problem om de inte åtgärdas.

Är det för mycket enligt dig?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    MsMamma skrev 2014-03-13 19:23:24 följande:

AtSen kan man fråga sig, varför är de papperslösa. Jo för att de flesta vet att de inte har skäl nog att få stanna.

Det här är ett exempel på det jag menar ovan. Vad exakt vet du om det här, om de här människornas val och förflutna? Det finns mängder av skäl till att människor är papperslösa och det behöver överhuvudtaget inte ha med deras asylskäl att göra. Så som reglerna är idag är det omöjligt för många att få rättvisa prövningar.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-03-13 18:35:58 följande:
    En mycket större majoritet är emot det rödgröna blockets invandringspolitik och endast 2% anser att S+V+MP invandringspolitik är mycket bra. Regeringen får 3%. SD får 9%!

Partisympatier M+FP+C+KD:Mycket bra: 3 procentGanska bra: 15 procentVarken bra eller dålig: 15 procentGanska dålig: 19 procentMycket dålig: 42 procentPartisympatier S+V+MP:Mycket bra: 2 procentGanska bra: 7 procentVarken bra eller dålig: 9 procentGanska dålig: 17 procentMycket dålig: 59 procent

www.svt.se/nyheter/sverige/sa-manga-gillar-sd-s-invandringspolitik

Eh ja, Sd fick 9% eftersom deras väljarstöd är 9%. Rätt logiskt om du frågar mig eftersom det är enda orsaken till att en liten del av befolkningen röstar på dem.
  • effemgea
    sjuttiofemman skrev 2014-03-13 22:50:30 följande:

Eh ja, Sd fick 9% eftersom deras väljarstöd är 9%. Rätt logiskt om du frågar mig eftersom det är enda orsaken till att en liten del av befolkningen röstar på dem.
    Fast Gert har väl bara missförstått vad statistiken avspeglar.

När hen skriver att endast två procent anser att S har en mycket bra invandringspolitik avser svaren egentligen att endast två procent av S-väljarna anser att SD:s invandringspolitik är mycket bra.

Motsvarande siffra för Alliansens väljare är tre procent.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • sjuttiofemman
    effemgea skrev 2014-03-13 23:04:28 följande:
    Fast Gert har väl bara missförstått vad statistiken avspeglar.

När hen skriver att endast två procent anser att S har en mycket bra invandringspolitik avser svaren egentligen att endast två procent av S-väljarna anser att SD:s invandringspolitik är mycket bra.

Motsvarande siffra för Alliansens väljare är tre procent.

Haha tack för att du förtydligade, jag orkade inte ens läsa artikeln :)
Svar på tråden Varför hatar folk SD?