• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-14 10:57:31 följande:
    Idioterna som misshandlade förtjänar givetvis allt förakt och får förhoppningsvis kännbara straff.

Dock måste det vara tillåtet att ifrågasätta varför någon som bott i Sverige i 26 år fortfarande måste ha tolkhjälp.
    Sant. Vi har verkligen misslyckats med assimileringen av Skåne.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-14 14:15:51 följande:
    Om du flyttar till ett annat land och behöver tolk efter 26 år så är det förkastligt. Ja.
    Så många utlandssvenskar är förkastliga då. Och i princip alla norrmän och danskar i Sverige. Och många som flyttat från engelsktalande länder till Sverige.
  • TheNarrator
    Errol Flynn skrev 2014-03-14 14:15:51 följande:
    Om du flyttar till ett annat land och behöver tolk efter 26 år så är det förkastligt. Ja.
    "Errol var enbart uppriktig om sanningen. Hur skulle världen se ut i en globaliserad värld om folk inte kunde kommunicera med varandra?"
    Så sant som det var sagt.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-14 16:11:45 följande:
    Så många utlandssvenskar är förkastliga då. Och i princip alla norrmän och danskar i Sverige. Och många som flyttat från engelsktalande länder till Sverige.
    Lögner, lögner och åter lögner. Norska förstår alla som kan prata svenska. Danskar som har bott i Sverige i 26 år har lärt sig svenska. Även engelsktalande invandrare lär sig svenska. Amerikaner som flyttar till Sverige lär sig språket.
  • TheNarrator
    Gert skrev 2014-03-14 17:21:52 följande:
    Lögner, lögner och åter lögner. Norska förstår alla som kan prata svenska. Danskar som har bott i Sverige i 26 år har lärt sig svenska. Även engelsktalande invandrare lär sig svenska. Amerikaner som flyttar till Sverige lär sig språket.
    "Gert fortsatte att fnula på varför romerna fortfarande utgjorde ett problem även i Sverige, och det var en hård nöt att knäcka trots att finnarna lärde sig svenska före alla andra och att vi borde veta bättre vid det här laget..."
    Så sant som det var sagt.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-14 17:21:52 följande:
    Jasså. Så alla som fortsätter snacka norsk och dansk existerar inte i din värld. Alla de engelsktalande som inte lär sig svenska likaså. Heh.
  • Vitrysk hockeyhjälte
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-14 16:11:45 följande:
    Svar ja. Bor man i ett land i 20+ år och fortfarande inte klarar språket utan tolk eller liknande är det fan inte okej. Vare sig man är somalier i Sverige eller svensk i Spanien.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?