• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Quintus Zebra

[quote=7275problemetnick]oOOo oOOo skrev 2014-03-14 13:38:47 följande:[/quote-nick]Det är väl förkastligt att svenskarna inte är bättre integrerade i Sverige än att de behöver tolk för att förstå varandra. Antar det var detta Mona Sahlin syftade på när hon tyckte svenskarna behövde integreras i det nya Sverige.

Problemet är såklart att svenskarna inte har lärt sig jordens alla språk på ett tillfredsställande sätt, en nödvändighet i det nya Sverige.[/quote]

Varför bryr sig så många om vad Mona Sahlin säger?

Vad har hon med något att göra?

För mig är problemet att det kritiska tänkandet verkar läggasråt sidan när det finns politiska poänger att vinna. Att så många verkar tycka att det är ok att utnyttja t.ex.misshandlade kvinnor man inte vet nåt om, generalisera och gissa vilt för att det passar in i den egna världsbilden ..

She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-03-14 12:52:00 följande:

Hmmmmm. Att behöva tolk är förkastligt? Men att skvallra, sprida fördomar och gissningar om brottsoffer som man aldrig träffat och inte vet något om. Det är helt................ok???
    Om du flyttar till ett annat land och behöver tolk efter 26 år så är det förkastligt. Ja.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-03-14 14:07:07 följande:
    Varför bryr sig så många om vad Mona Sahlin säger? 
    Bra fråga. Det är mycket märkligt, än märkligare att just hon höll på att bli statsminister.
    Vad har hon med något att göra? 
    Hon kanske är ett symptom på någon samhällssjukdom. En indikation på att något inte står rätt till.
    För mig är problemet att det kritiska tänkandet verkar läggasråt sidan när det finns politiska poänger att vinna. Att så många verkar tycka att det är ok att utnyttja t.ex.misshandlade kvinnor man inte vet nåt om, generalisera och gissa vilt för att det passar in i den egna världsbilden ..
    Jag pratar inte om några misshandlade kvinnor. Men visst håller jag med dig om att det kritiska tänkandet har lagts åt sidan när man inte ser ett problem i att medborgarna behöver tolk för att kommunicera.

• sjuttiofemman
    Velouria skrev 2014-03-14 10:58:38 följande:
    Tja, hittills har ju de högerextrema varit de som varit värst. Den Mellanöstern-muslimhatande pöbeln. Glöm inte SD och i synnerhet Järnrörstrion, Breivik, Lasermannen, nazzarna som slår sönder folk och allmänt rasistiskt pack som attackerar "svartskallar" på måfå.

SDs rasism lyser igenom deras skenheliga fasad åter och åter igen, hur PK de än vill framställa sig.

www.interasistmen.se/dumheter/avpixlat-plockar-rasistpoang-pa-journalists-dod-inom-en-snar-framtid-sker-det-sverige/

Bra skrivet.

Ja jag såg det där om vad avpixlat skrev, kan man sjunka lägre än så?
  • sjuttiofemman
    Tja, hittills har ju de högerextrema varit de som varit värst. Den Mellanöstern-muslimhatande pöbeln. Glöm inte SD och i synnerhet Järnrörstrion, Breivik, Lasermannen, nazzarna som slår sönder folk och allmänt rasistiskt pack som attackerar "svartskallar" på måfå.

SDs rasism lyser igenom deras skenheliga fasad åter och åter igen, hur PK de än vill framställa sig.

www.interasistmen.se/dumheter/avpixlat-plockar-rasistpoang-pa-journalists-dod-inom-en-snar-framtid-sker-det-sverige/

Det ironiska med avpixlats inlägg är att det redan har hänt i Sverige men då var det nazisterna som kramade avtryckaren!
  • sjuttiofemman
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-14 12:05:01 följande:
    Äh, jag vet inte. Måste man aktivt säga att man tycker misshandel är förkastligt eftersom man annars förutsätts vara "för misshandel"? Det är lite som det där med att manifestera att man är "mot rattfylleri" eller "mot barnvåldtäkter" eller liknande - är inte alla vettiga människor emot dessa företeelser utan att behöva "bevisa" det?

Japp för varje gång jag kritiserar våld från nazisterna utan att poängtera att jag samtidigt är emot våld från vänsterextrema så blir jag anklagad för att blunda för det. Så jo det måste man, det är högern som skapat det genom att ständigt tycka synd om sig själva när de blir utsatta för något.
  • kenneth768768

www.interasistmen.se/dumheter/avpixlat-plocka.../
    Det är inte att jag påstår att du har fel men jag undrar över din vetenskapliga metod.

Du har jämfört "högerextrema i Sverige och Norge" med vadå,"vänsterextrema i Sverige och Norge"?

Och sen har du gjort en lista under varje rubrik med de dåd respektive grupp utfört?

Isf, hur såg vänsterextremlistan ut, och drog du listorna direkt ur minnet eller "forskade" du?
  • kenneth768768
    sjuttiofemman skrev 2014-03-14 15:06:58 följande:

Japp för varje gång jag kritiserar våld från nazisterna utan att poängtera att jag samtidigt är emot våld från vänsterextrema så blir jag anklagad för att blunda för det. Så jo det måste man, det är högern som skapat det genom att ständigt tycka synd om sig själva när de blir utsatta för något.
    Men brukar du nånsin utan att bli tillsagd kritisera våld från vänsterextrema då?

Annars är det väl inte konstigt om du verkar ha skygglappar,
  • Flash Gordon
    sjuttiofemman skrev 2014-03-14 10:15:38 följande:

Att ställa grupper mot varandra är kärnan i sd's och andra rasistiska gruppers retorik. Och alltid till minoritetens nackdel.

Såg senast idag på morgonen ett klistermärke på en lyktstolpe: ”Klass mot klass

Verkade vara något vänsterrelaterat.

På tal om att ställa grupper mot varandra, då …

• Flash Gordon
    sjuttiofemman skrev 2014-03-14 10:19:48 följande:
    En muslimsk kvinna blev misshandlad av en islamofob och Sd hakar upp sig på fråga om tolk snarare än hatbrottet:
    wp.me/p2oCcR-3A5

Tänker man i stereo går det givetvis utmärkt att hålla två saker i huvudet på en gång.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?