• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Velouria

Tja, hittills har ju de högerextrema varit de som varit värst. Den Mellanöstern-muslimhatande pöbeln. Glöm inte SD och i synnerhet Järnrörstrion, Breivik, Lasermannen, nazzarna som slår sönder folk och allmänt rasistiskt pack som attackerar "svartskallar" på måfå.
    SDs rasism lyser igenom deras skenheliga fasad åter och åter igen, hur PK de än vill framställa sig.

www.interasistmen.se/dumheter/avpixlat-plockar-rasistpoang-pa-journalists-dod-inom-en-snar-framtid-sker-det-sverige/

Mother cake
  • Velouria
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-14 10:57:31 följande:
    Idioterna som misshandlade förtjänar givetvis allt förakt och får förhoppningsvis kännbara straff.

Dock måste det vara tillåtet att ifrågasätta varför någon som bott i Sverige i 26 år fortfarande måste ha tolkhjälp.
    Det handlar ju inte om ifall det är tillåtet eller inte, utan vad som är lämpligt att uttala. Att fokusera på tolkhjälpen innebär ju att man förbiser själva händelsen, alltså att man inte tycker att den är viktig. Man förminskar den. Tolkfrågan är i sig inte ett dugg viktig och som ett partis ansikte utåt är det en skam att förstora just den biten istället för att gå till botten med misshandeln. Här borde ju SD ta varje chans att visa att de är emot våld och för hårdare straff, som de ju säger att de är. Då går ju Fogelklou emot just sitt partis linje.
    Mother cake
  • Vitrysk hockeyhjälte

Äh, jag vet inte. Måste man aktivt säga att man tycker misshandel är förkastligt eftersom man annars förutsätts vara "för misshandel"? Det är lite som det där med att manifestera att man är "mot rattfylleri" eller "mot barnvåldtäkter" eller liknande - är inte alla vettiga människor emot dessa företeelser utan att behöva "bevisa" det?

• Errol Flynn
    Quintus Zebra skrev 2014-03-14 10:03:45 följande:

Visst är det så! Precis som många papperslösa inte tar del av den service de har rätt till, av bland annat rädsla för myndigheter.

Förstår inte riktigt behovet av dessa jämförelser? Är det en tävling? Är det absolut rättvisa som eftertraktas? Eller bör fokus ligga på att göra situationen så human son möjligt för båda dessa utsatta grupper?

Allt är en tävling.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Quintus Zebra
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-14 12:05:01 följande:
    Äh, jag vet inte. Måste man aktivt säga att man tycker misshandel är förkastligt eftersom man annars förutsätts vara "för misshandel"? Det är lite som det där med att manifestera att man är "mot rattfylleri" eller "mot barnvåldtäkter" eller liknande - är inte alla vettiga människor emot dessa företeelser utan att behöva "bevisa" det?

Självklart inte. Ingen har väl krävt av dig eller av skribenten i fråga att "ni" ska kommentera varenda misshandelsartikel och skriva hur illa det är? Om man däremot väljer att kommentera en artikel, väljer att ignorera dådet som skett och istället försöker vinna politiska poäng genom att ifrågasätta brottsoffer. Då får man nog räkna med att vissa reagerar.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-03-14 12:40:48 följande:
    Allt är en tävling.

En? Inte alls, enligt mig då.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Errol Flynn
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-14 12:05:01 följande:

Nä. Jag tycker också att det är förkastligt att behöva tolk efter 26 år. Då har man inte ansträngt sig särskilt hårt för att komma in i svenska samhället och förmodligen aldrig arbetat en dag i sitt liv.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-03-14 12:42:50 följande:
    Nä. Jag tycker också att det är förkastligt att behöva tolk efter 26 år. Då har man inte ansträngt sig särskilt hårt för att komma in i svenska samhället och förmodligen aldrig arbetat en dag i sitt liv.

Hmmmmm. Att behöva tolk är förkastligt? Men att skvallra, sprida fördomar och gissningar om brottsoffer som man aldrig träffat och inte vet något om. Det är helt................ok???
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-03-14 12:52:00 följande:
    Hmmmmm. Att behöva tolk är förkastligt?
    Det är väl förkastligt att svenskarna inte är bättre integrerade i Sverige än att de behöver tolk för att förstå varandra. Antar det var detta Mona Sahlin syftade på när hon tyckte svenskarna behövde integreras i det nya Sverige.

Problemet är såklart att svenskarna inte har lärt sig jordens alla språk på ett tillfredsställande sätt, en nödvändighet i det nya Sverige.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?