• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Missermajser
    Gert skrev 2014-03-14 21:47:56 följande:
    Är det därför SD är det Israel vänligaste partiet i riksdagen?

Det är knappast antisemitsmen han syftar på.
  • Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2014-03-14 21:40:02 följande:
    Det var väl socialdemokraterna som såg henne som ledare, iaf under åren 2007-2001. Menar du att socialdemokraterna är invandringskritiska?

Tja, hon var iaf integrationsminister då hon gjorde sitt uttalande. Men om du vill marginalisera vad en integrationsminister säger om integration så undrar jag vem det är du menar vi skall prata om. Just nu verkar det vara intressant att prata om olika SD:ares uttalanden trots att många vill marginalisera deras roll. Känns lite motsägelsefullt. 

Visst, hon var framgångsrik politiker ett tag.

Ärligt talat så har jag aldrig sett någon annan än invandringskritiska lyfta fram Mona som någon slags ledare eller förespråkare av svenska folket. Jag har aldrig hört en Socialdemokrat eller mångfaldsgillare ta hennes citat på det allvar som du verkar göra.

Att man ställer SD till svars för vad deras aktiva politiker säger är ju rätt självklart. Och det vore ju en sak om du för ett par år sedan påstod att hon talade för sossarna. Men hon är ju utsparkad därifrån. Och att idag försöka påstå att hon på något sätt är hela Sveriges eller i alla fall "PK-folkets" gudmoder är ju bara konstigt. Hon har vad jag vet aldrig haft den höga ställningen.

She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-03-14 22:25:42 följande:
    Ärligt talat så har jag aldrig sett någon annan än invandringskritiska lyfta fram Mona som någon slags ledare eller förespråkare av svenska folket. 
    Jaha, det kändes som ett märkligt påstående redan första gången du sade det men visst, vad du ser och inte ser är ofta förvånande. Men eftersom du känner ett sådant behov att trumma in detta att du upprepar dig så antar jag att det är något du känner stark för. Det är nog många socialdemokrater som menar att du sett ett märkligt axplock ur socialdemokratin.
    Quintus Zebra skrev 2014-03-14 22:25:42 följande:
    Jag har aldrig hört en Socialdemokrat eller mångfaldsgillare ta hennes citat på det allvar som du verkar göra.
    Så det har du inte hört. Vad du hör och inte hör är lika förvånande som vad du ser och inte ser. Varför tror du sossarna valde henne till partiledare om de inte tar henne på allvar?

Men du har fel i att jag tar henne på allvar, jag är inte sosse. Det är dock ganska skrämmande(och märkligt) att så många gör det.
  • Quintus Zebra
    oOOo oOOo skrev 2014-03-14 22:48:29 följande:
    Jaha, det kändes som ett märkligt påstående redan första gången du sade det men visst, vad du ser och inte ser är ofta förvånande. Men eftersom du känner ett sådant behov att trumma in detta att du upprepar dig så antar jag att det är något du känner stark för. Det är nog många socialdemokrater som menar att du sett ett märkligt axplock ur socialdemokratin.

Så det har du inte hört. Vad du hör och inte hör är lika förvånande som vad du ser och inte ser. Varför tror du sossarna valde henne till partiledare om de inte tar henne på allvar?

Men du har fel i att jag tar henne på allvar, jag är inte sosse. Det är dock ganska skrämmande(och märkligt) att så många gör det.
    Varför är det just Mona som är så intressant, förutom att hon råkar ha slängt ur sig användbara citat?

Hur har du kommit fram till slutsatsen att hon på något sätt talar för någon annan än sig själv?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • oOOo  oOOo
    Quintus Zebra skrev 2014-03-14 23:18:16 följande:
    Varför är det just Mona som är så intressant, förutom att hon råkar ha slängt ur sig användbara citat?
    För att hon representerade ett parti med ca 40% av rösterna. Röster som i mångt och mycket antagligen kommer från samma personer idag som då.
    Hur har du kommit fram till slutsatsen att hon på något sätt talar för någon annan än sig själv?
    För att hon var integrationsminister när hon gjorde det uttalandet jag citerade(som jag redan sagt för övrigt, läser du inte eller varför undrar du? )
  • oOOo  oOOo
    Det märkliga är snarare varför du tycker det är så ointressant vad en integrationsminister säger om integration samtidigt som du tycker det är intressant med uttalanden från representanter från ett minoritetsparti ingen vill samarbeta med.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-14 17:39:34 följande:
    Svar ja. Bor man i ett land i 20+ år och fortfarande inte klarar språket utan tolk eller liknande är det fan inte okej. Vare sig man är somalier i Sverige eller svensk i Spanien.
    Då tycker jag du ska besöka Jimmie och lära honom korrekt svenska.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-14 19:33:47 följande:
    Behöver en norrbagge verkligen tolk i Sverige efter 26 år? Svar: nej.
    Beror givetvis på varifrån i Norge personen kommer; vissa norska dialekter är enkla, andra får danska att verka som rena stockholmskan.

Du kanske inte minns det, men när nyheterna tog in en norska som väderdam så blev det ett himla hallå över hur svårt det var att förstå henne. Medges, hon hade inte bott här i 20 år, såvitt jag vet.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-14 19:36:11 följande:
    En kompis man flyttade hit från Manchester. Efter 6 månader pratade han flytande svenska. Fast han är MENSA-smart och det är väl inte vanligtvis de vi får från Kabul.
    Aha. Så britter är smartare än afghaner. Men du var inte rasist, eller..?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?