• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-14 23:29:46 följande:

Nu kan du tänka om, bra va?
    www.svt.se/nyheter/sverige/afa-hotar-ung-vans...
    Även i Västerås märks spänningarna. Lokalt har Ung vänster inget emot att Afa och Revolutionära fronten deltar i demonstrationen men centralt säger organisationen stopp.

Lokalt har ju Ung Vänster inget emot AFA. Och det är säkert inte enda lokala som tycker likadant. Så vi behöver inte tänka om.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-15 04:15:22 följande:
    Beror givetvis på varifrån i Norge personen kommer; vissa norska dialekter är enkla, andra får danska att verka som rena stockholmskan.

Du kanske inte minns det, men när nyheterna tog in en norska som väderdam så blev det ett himla hallå över hur svårt det var att förstå henne. Medges, hon hade inte bott här i 20 år, såvitt jag vet.
    Och efter 26 år är jag säker på att damen hade talat helt perfekt. Säkert efter redan 5 år.
    Jag har svårt för att förstå vissa norska och danska dialekter men om vi står och pratar skulle vi ändå finna ett sätt att förstå varandra för språken har ändå många likheter. Detsamma kan inte sägas om jag pratade med någon från Afghanistan.
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-15 04:16:06 följande:
    Aha. Så britter är smartare än afghaner. Men du var inte rasist, eller..?
    Precis. Jag är inte rasist. Hur vet du vilken hudfärg min väns man har?
  • Errol Flynn
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-15 04:22:02 följande:
    Vet du, jag skulle nog vilja se Sverige helt invandrarfritt, om så bara för att se vilka SD ska börja skylla på istället, när allt fortfarande är likadant som tidigare. Om vi låtsas att romer, judar och samer också är invandrare, alltså. Är det vänstern som ska "kastas ut", eller är det månne HBTQ-folket? Och när de är borta, vems fel är "allting" då? Det vore, som rent socialt experiment, kul att se. På lagom distans, alltså.
    Tror du verkligen SD funnits om vi inte hade problem med invandringen? Ingen invandring = Inget SD.
  • Enter Sandman
    effemgea skrev 2014-03-15 06:25:06 följande:
    En mardröm.

Jag tror att många inser vad som skulle hända. Det skulle aldrig ta slut.

Redan idag är ju hatet mot oliktänkande ganska starkt - och ett SD-samhälle på väg att implodera skulle alltid hitta syndabockar som står i vägen för återskapandet av det sanna svenska folkhemmet.

"Bara för någon vecka sedan jagade vänsterextremister fredliga nationalister som var ute och åt och tvingade dessa till självförsvar", skrev en sverigedemokrat här i tråden i natt -  innan hen började ställa psykiatriska diagnoser i vanlig SD-ordning.

Bara ett SD-troll, kan man heller inte påstå. Vi som har läst här några år har säkert noterat att det hen tar upp egentligen bara är ett kondensat av vad den övriga sekten och SD-kramarna har fokus på.

Exakt, en mardröm.
    Och med tanke på vilka föredömen och vilka som dom frotterar sig med, så kan bara nån som är helt blind av sina skygglappar fortfarande kalla dom här för ett mittenparti, det är ju skrattretande.
    Dom är fascister och det samhälle vi skulle få med dom vid makten vore inget mindre än en mardröm.
    Det som är skrämmande är att dom lyckats lura i så många människor vilka hyvens gossar och tjejer dom är.
    Häromdagen hörde jag en äldre kvinna som trodde dom värnade om pensionärerna, hon hade inte läst partiprogrammet, men det hade Åkesson ju sagt och ingen brydde sig om dom tyckte hon, så då måste det vara sant då.
    Ridå.

Ditt citat  är sååå skruvat så det är helt sanslöst, undrar om personen själv är så verklighetsfrånvänd att hen tror på det själv.

Deras sk. jämställdhetssatsning är ett skämt, deras syn på kvinnor och män skiljer sig även den från alla andra partier.
    Här kan man höra en interjuv med deras talesman för jämställdhet där han berättar hur kvinnor och män är, okunnighet skall vara ditt namn typ.
    http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=5809557
  • Enter Sandman
    Errol Flynn skrev 2014-03-15 07:49:45 följande:
    Och efter 26 år är jag säker på att damen hade talat helt perfekt. Säkert efter redan 5 år.
    Jag har svårt för att förstå vissa norska och danska dialekter men om vi står och pratar skulle vi ändå finna ett sätt att förstå varandra för språken har ändå många likheter. Detsamma kan inte sägas om jag pratade med någon från Afghanistan.

På vilket sätt är det ens relevant i historien.
    Att fokusera på hennes bristande språkförmåga i det här sammanhanget är som att fokusera på kvinnors klädsel vid en våldtäkt.
    Victimblaming kallas sånt.
    Skamligt och lågt.
    Ett sätt att förskjuta fokus och sudda bort det hon blivit utsatt för.
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-15 07:59:42 följande:

På vilket sätt är det ens relevant i historien.
    Att fokusera på hennes bristande språkförmåga i det här sammanhanget är som att fokusera på kvinnors klädsel vid en våldtäkt.
    Victimblaming kallas sånt.
    Skamligt och lågt.
    Ett sätt att förskjuta fokus och sudda bort det hon blivit utsatt för.
    Nä. Frågan kom på tapeten och diskuterades. Misshandel är alltid skamligt.
  • Enter Sandman
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-15 06:17:49 följande:
    Mysiga typer SD vill pola med.

www.expressen.se/debatt/glom-att-sd-ar-ett-mi.../
    Fullkomligt vidrigt, det övergår mitt förstånd hur människor kan rösta fram sånt där.
    Jag har hela mitt liv varit stolt över att jag lever i ett tolerant samhälle där kunskap och klokhet råder, där vi bryr oss om varandra.
    Ett samhälle som värnar dom mänskliga rättigheterna och människors lika värde.
    Det är något som Sverige varit känt för och jag varit stolt över att få tillhöra.
    Efter att sd blev invalda kan jag inte känna den stoltheten längre, missbedömde jag mina landsmän och kvinnor så grovt, var allt bara en chimär?
    Fast sen vet jag ju egentligen att 90% av alla svenskar faktiskt är såna som jag är stolt över, ibland är det bara svårt att komma ihåg.
  • Enter Sandman
    Errol Flynn skrev 2014-03-15 08:00:41 följande:
    Nä. Frågan kom på tapeten och diskuterades. Misshandel är alltid skamligt.

Det är möjligt att det är så här på tråden.
    Jag har förstått att på avpixlat är fokuset på hennes språkkunskaper, så man slipper hantera det som faktiskt hände.
    Och det är skamligt och fegt och lågt.
    Lite självkritik har ingen dött av.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?