• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    Enter Sandman skrev 2014-03-15 18:21:33 följande:
    Jag fick en ide,
    Hörde att det varit svårt att hitta soldater att skicka till Centralafrikanska republiken.för FN:s räkning.
    Och här har ju sd ett gyllene tillfälle, dom som alltid hävdar att vi ska hjälpa på plats.
    Men dåså se till att masa er ner och vara på plats i Afrika då.
    Ni skulle inte vara saknade.
    Du har missförstått SDs politik, som så många gånger förr.
  • Flash Gordon
    Errol Flynn skrev 2014-03-15 07:47:02 följande:
    Även i Västerås märks spänningarna. Lokalt har Ung vänster inget emot att Afa och Revolutionära fronten deltar i demonstrationen men centralt säger organisationen stopp.

Lokalt har ju Ung Vänster inget emot AFA. Och det är säkert inte enda lokala som tycker likadant. Så vi behöver inte tänka om.

Det är ju så enkelt att "lokalt" så räcker inte vänsterfolket till för alla organisationer utan samma folk är medlemmar i såväl UV som AFA som alla andra möjliga bokstavskombinationer.
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-15 18:23:03 följande:
    Nej, du kan inte pipa "lögn" så fort någon säger emot dig, eller det gör du förstås. Gör du så med alla? Du behöver inte svara. Ja, det gör du.

Nej, återigen begreppet massinvandring förklaras inte. Vi ser en propagandafilm där järnrörs-Ekeroth står framför en blåblommig vaxduk och talar om att det i hans tycke kommer för många invandrare och att det därför finns en massinvandring till Sverige. Massinvandring är vad som händer i Libanon. Du kanske vill byta med dem om du gillar att säga att vi har massinvandring?
    Men sluta dra in Libanon hela tiden. Vi bor faktiskt i Sverige. Och med nordiska och europeiska mått mätt har vi en massinvandring. Så sluta ljug nu.
  • Flash Gordon
    Enter Sandman skrev 2014-03-15 18:24:48 följande:

Att skifta fokus och ändra skuldbördan är klassiska metoder för victimblaming.
    Men det är lika lågt varje gång det görs.
    Victimblaming?

Du menar att någon försökte göra tanten till den skyldiga genom att peka på något i hennes beteende?

Var det verkligen SÅ det var?

Så vitt jag kan se så försöker ingen vare sig förminska det som hände eller lägga skulden på tanten.

Däremot har folk reagerat på att hon behöver tolk efter 26 år.

Två skilda saker.

Stereo-tänk.
  • Förhoppning

Jag ogillar SD eftersom dom är rasistiska, sexistiska och homofobiska.
    Men om man tänker på själva partiet och inte hur Sverigedemokrater uttalar sig - Dom vill att det ska finnas en gräns från abortvecka 18 till 12, efter det ska man inte kunna göra abort, man måste få lov och massa skit innan. Alltså sänka abortveckorna, kvinnor kommer inte kunna bestämma över sina kroppar lika mycket.  

Sedan kommer homosexuella inte kunna få adoptera barn eftersom ett barn behöver en mamma och en pappa, och det är helt sjukt, det som homosexuella alltid kämpat för kommer vara borta, allt pågrund av SD.

Sedan tycker jag inte invandringspolitiken är dålig, jag är riktigt stolt över att Sverige tar in invandrare, räddar invandrare från tortyr och död. 

Sedan kan vi ta Kent Ekeroth som exempel, han är ganska stor i partiet men går ändå runt och påstår bullshit, är otroligt rasistisk, och ingen reagerar på det. 
    Sedan är SD Islamofobiska, jag gillar inte folk som avskyr min religion och avskyr mig för den religionen jag valt att tro på. 

Jag blir alltså inte accepterad som kvinna ELLER ickesvensk av SD.
    Nej tack, jag älskar Sverige och tänker inte låta SD förstöra mitt fina land. 

• nihka
    Gert skrev 2014-03-15 18:29:10 följande:
    Men sluta dra in Libanon hela tiden. Vi bor faktiskt i Sverige. Och med nordiska och europeiska mått mätt har vi en massinvandring. Så sluta ljug nu.
    Ja, herregud varför ska vi dra upp ett land med massinvandring när vi pratar om massinvandring?

Nej, med nordiska och europeiska mått tar många länder emot alldelles för FÅ flyktingar. FN vädjar om att fler länder ska ta in fler flyktingar från krigets Syrien. Det nämns inget om någon massinvandring till Sverige från Fns håll och att vi bör dra ner, men du menar att du och järmrörs-Ekeroth vet bättre? 
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-15 18:35:43 följande:
    Ja, herregud varför ska vi dra upp ett land med massinvandring när vi pratar om massinvandring?

Nej, med nordiska och europeiska mått tar många länder emot alldelles för FÅ flyktingar. FN vädjar om att fler länder ska ta in fler flyktingar från krigets Syrien. Det nämns inget om någon massinvandring till Sverige från Fns håll och att vi bör dra ner, men du menar att du och järmrörs-Ekeroth vet bättre? 
    Klart att FN inte nämner ordet massinvandring. Men med nordiska och europeiska mått mätt har vi massinvandring. Förstår du inte det?
  • Gert
    Förhoppning skrev 2014-03-15 18:35:15 följande:
    Sedan kommer homosexuella inte kunna få adoptera barn eftersom ett barn behöver en mamma och en pappa, och det är helt sjukt, det som homosexuella alltid kämpat för kommer vara borta, allt pågrund av SD.
    Varann svensk är skeptiska till homogifte och homoadoption. Inte är det på grund av SD.
  • Förhoppning
    Gert skrev 2014-03-15 18:39:58 följande:
    Varann svensk är skeptiska till homogifte och homoadoption. Inte är det på grund av SD.
    Fast i Sverige får homosexuella adoptera, även om det inte är alla svenskar i Sverige som tycker det är okej, vilket man inte alls ska få enligt SD. Det jag syftade på. 
  • Flash Gordon
    sjuttiofemman skrev 2014-03-15 15:55:43 följande:
    Omfattande demonstrationer på Medborgarplatsen mot rasism. Politiska partier finns representerade. Ja bortsett från Sd förstås, vars "nolltolerans" mot rasism faller platt när det kommer till kritan. De skulle sannolikt tappa för många kärnväljare med ett aktivt avståndstagande mot rasism.

Den anordnades av Ung Vänster och bilderna visar att div AFA-plakat fanns i folkmassan.

Tror du SD ens var medbjudna?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?