• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • kenneth768768
    themia skrev 2014-03-15 11:12:19 följande:
    Oavsett vad. Varför var nassarna där öht? Det var ju en demonstration på Internationella kvinnodagen för kvinnor rättigheter. Jag kan bara se en möjlighet. Dom var där för att ställa till med bråk, och dom lyckades över förväntan!
    Du har all rätt att säga din åsikt, men ingen rätt att slippa bli motsagd.

Faktum är att många demonstrationer med på papperet jättefint syfte drar till sig sin beskärda del våldsvänster, så båda parters demonstationer attrahehar bråkstakarna i den andra parten att komma dit och störa. Tror du det var gudrun schyman och liknande feminister som jagade nazisterna eller? Jag tycker våld från både nazister och våldsvänster är fel och förkastlig, om inte annat för att våld föder våld, plinga till om du tycker bara nazisternas våld är förkastlig.
  • sjuttiofemman

Omfattande demonstrationer på Medborgarplatsen mot rasism. Politiska partier finns representerade. Ja bortsett från Sd förstås, vars "nolltolerans" mot rasism faller platt när det kommer till kritan. De skulle sannolikt tappa för många kärnväljare med ett aktivt avståndstagande mot rasism.

• Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-03-15 15:55:43 följande:
    Omfattande demonstrationer på Medborgarplatsen mot rasism. Politiska partier finns representerade. Ja bortsett från Sd förstås, vars "nolltolerans" mot rasism faller platt när det kommer till kritan. De skulle sannolikt tappa för många kärnväljare med ett aktivt avståndstagande mot rasism.
    Om sverigedemokrater skulle komma dit skulle bara vänsterextremisterna gå till attack, som så många gånger förr. 
  • Gert
    Gert skrev 2014-03-15 16:23:14 följande:
    Om sverigedemokrater skulle komma dit skulle bara vänsterextremisterna gå till attack, som så många gånger förr. 
    Vid närmare eftertanke kanske det skulle vara värt det. För då skulle SD få mer sympatiröster och fler skulle se hur odemokratiskt vänsterextremisterna beter sig.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-15 16:47:35 följande:
    Begreppet massinvandring förklaras.

" rel="nofollow" target="_blank">

Nej, begreppet massinvandring förklaras inte. Vi ser en propagandafilm där järnrörs-Ekeroth står framför en blåblommig vaxduk och talar om att det i hans tycke kommer för många invandrare och att det därför finns en massinvandring till Sverige. Han berättar också om hur en gammal tant håller med honom.

Kan någon göra en film till SDs propagandaavdelning där man förklarar begreppen invandrare repektive flykting för dem?
  • Gert
    nihka skrev 2014-03-15 17:06:50 följande:
    Nej, begreppet massinvandring förklaras inte. Vi ser en propagandafilm där järnrörs-Ekeroth står framför en blåblommig vaxduk och talar om att det i hans tycke kommer för många invandrare och att det därför finns en massinvandring till Sverige. Han berättar också om hur en gammal tant håller med honom.

Kan någon göra en film till SDs propagandaavdelning där man förklarar begreppen invandrare repektive flykting för dem?
    Jo, begreppet massinvandring förklaras. Sluta ljug.
  • Enter Sandman
    kenneth768768 skrev 2014-03-15 14:16:06 följande:

Faktum är att många demonstrationer med på papperet jättefint syfte drar till sig sin beskärda del våldsvänster, så båda parters demonstationer attrahehar bråkstakarna i den andra parten att komma dit och störa. Tror du det var gudrun schyman och liknande feminister som jagade nazisterna eller? Jag tycker våld från både nazister och våldsvänster är fel och förkastlig, om inte annat för att våld föder våld, plinga till om du tycker bara nazisternas våld är förkastlig.

Det finns en avgörande skillnad.
    Vänsterextremister vill förändra samhället och politiken.
    Högerextrema vill att en del människor slutar andas.
  • Enter Sandman
    Gert skrev 2014-03-15 16:23:14 följande:

Men sluta nu, min skämskudde blir alldeles utsliten här.
    Hur fåniga bortförklaringar får man komma med egentligen?
  • Enter Sandman
    Gert skrev 2014-03-15 17:36:22 följande:
    Jo, begreppet massinvandring förklaras. Sluta ljug.

Nej, det gör det inte alls, du tror väl inte på allvar att den fåntratten Ekeroth klarar av att förklara något sånt.
    Han vet ju inte själv vad det innebär, för honom som för så många andra rasister så är ordet ett propagandaverktyg.
    Han är en liten egopojke som drivs av hämndmotiv mot dom som var dumma mot honom på skolgården, det har han själv sagt.
    Det är inte ett vuxet beteende och definitivt inte ett beteende man vill se hos nån som vill vara med och styra landet.
    Sverige ska inte vara ett verktyg och medel för Ekeroth att ta hämnd.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?