• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Gert
    Enter Sandman skrev 2014-03-15 18:05:03 följande:
    Vänsterextremister vill förändra samhället och politiken.
    Med våld.
  • Flash Gordon
    sjuttiofemman skrev 2014-03-14 21:42:54 följande:

Ok så när en nazist blir nedslagen så är det ok att man byter samtalsämne? Eller om SvP/Sd demonstrerar och blir överröstade av motdemonstranter så kan man prata om vädret istället för att prata bort händelsen..?

Det är väl ingen som byter samtalsämne? Vad är det för twitter-påhitt?

En SD:are öppnade en helt egen argumentation kring hur man kan bo i Sverige i 26 år men fortfarande behöva tolk. Skulle denna ... "underlighet" vara förbjuden att kommentera?

Han försökte ju inte tysta några andra som samtalade om att tanten blivit angripen (DET hade varit att försöka prata om något annat) utan han valde en egen vinkel.

Sedan gick folk bananas och tyckte att det fick han inte säga.
  • Enter Sandman

Jag fick en ide,
    Hörde att det varit svårt att hitta soldater att skicka till Centralafrikanska republiken.för FN:s räkning.
    Och här har ju sd ett gyllene tillfälle, dom som alltid hävdar att vi ska hjälpa på plats.
    Men dåså se till att masa er ner och vara på plats i Afrika då.
    Ni skulle inte vara saknade.

• nihka
    Gert skrev 2014-03-15 17:36:22 följande:
    Jo, begreppet massinvandring förklaras. Sluta ljug.
    Nej, du kan inte pipa "lögn" så fort någon säger emot dig, eller det gör du förstås. Gör du så med alla? Du behöver inte svara. Ja, det gör du.

Nej, återigen begreppet massinvandring förklaras inte. Vi ser en propagandafilm där järnrörs-Ekeroth står framför en blåblommig vaxduk och talar om att det i hans tycke kommer för många invandrare och att det därför finns en massinvandring till Sverige. Massinvandring är vad som händer i Libanon. Du kanske vill byta med dem om du gillar att säga att vi har massinvandring?
  • Enter Sandman
    Flash Gordon skrev 2014-03-15 18:20:05 följande:

Det är väl ingen som byter samtalsämne? Vad är det för twitter-påhitt?

En SD:are öppnade en helt egen argumentation kring hur man kan bo i Sverige i 26 år men fortfarande behöva tolk. Skulle denna ... "underlighet" vara förbjuden att kommentera?

Han försökte ju inte tysta några andra som samtalade om att tanten blivit angripen (DET hade varit att försöka prata om något annat) utan han valde en egen vinkel.

Sedan gick folk bananas och tyckte att det fick han inte säga.

Att skifta fokus och ändra skuldbördan är klassiska metoder för victimblaming.
    Men det är lika lågt varje gång det görs.
  • Gert
    Enter Sandman skrev 2014-03-15 18:23:14 följande:

Jag har aldrig påstått att inte våld har skett och det är fel.
    Men att använda det som ursäkt för att inte delta är ynkligt,
    Det vore ärligare att erkänna att man inte håller med om budskapet.
    Det finns även en säkerhetsbedömning som Säpo gör. Och det är ofta Säpo som bestämmer vid såna här tillfällen. Men tror du allvarligt på att sverigedemokrater inte skulle bli attackerade på Söder?
  • Kleo73

Hatar folk verkligen SD? Inte i Stockholm iaf, brukar dela ut SD-s flygblad, folk är vänliga och är intresserade...

Svar på tråden Varför hatar folk SD?