• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-03-15 10:10:22 följande:
    Exakt!

www.dt.se/nyheter/borlange/1.5980377--burkabraket-blev-nedlagt

petterssonsblogg.se/2014/01/25/imam-fejkade-hatbrott-pa-egen-moske-utvisas/

Det finns idioter till allt.

Vad hände med hijabkvinnan som blev misshandlad i Farsta egentligen? Som startade hijabupproret. Misstankarna riktades mot hennes man och dessutom ljög hon om en andra misshandel tre veckor senare igen.

Det sjuka med Sd att om en etnisk svensk person blir misshandlad/våldtagen av en arab så anses det komma från en våldskultur och används som argument för att minska invandringen.

Och när en etnisk svensk misshandlar en arab så pratar man om arabens bristande språkkunskaper i svenska.

Du ser alltså inte detta som totalt sjukt och rasistiskt?
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-03-11 10:35:45 följande:
    Kvällsposten kan i dag avslöja att Malmöpolisens utredning, enligt flera oberoende källor, ger en annan bild av händelseförloppet än den som hittills rapporterats.

Jag tror sanningen kommer komma fram.

Ja jag är övertygad.
    Undrar lite om det här med Malmö som diskuterades för någon dag sedan. Där du och några till var övertygade om att Expressen hade berättat den sanna bilden av attacken.

www.aftonbladet.se/nyheter/article18526833.ab

Jag undrar bara om "ni" är lika övertygade fortfarande, även om det visar sig att alla offren i Malmö blev knivskurna i ryggen?
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • Quintus Zebra
    Errol Flynn skrev 2014-03-15 10:37:41 följande:
    Ja det kan jag förstå om det gällde affärsjuridik. De frågar ut henne hur hennes liv förändrats efter attacken och om hur misshandeln gick till. Hon behöver inte använda juridiska termer alls. I just detta fallet tror jag att hon har inte lärt sig svenska.
    Du väljer att TRO det värsta om ett brottsoffer, det är det som provocerar. Inte att du tycker att folks ska lära sig svenska. Det tycker nog nästan alla här.
    She is eternal. Long before nations' lines were drawn. When no flags flew, when no armies stood. My land was born.
  • nihka
    Velouria skrev 2014-03-15 10:27:08 följande:
    När en svensk blir misshandlad av en invandrare, är det då inte just det som SD fokuserar på? På första plats kommer ju alltid ursprunget och på andra plats kommer misshandeln. Enligt det vanliga så kopplar SD ihop ursprunget på gärningsmannen med våldet h*n utfört och kommer alltid fram till svaret att det är ursprunget som bestämmer folks våldsbenägenhet.

Men när det gällde kvinnan som blev misshandlad så gjorde SD inte så. Istället fokuserade man på något heeeeeeeeeeeeeeelt annat - som att hon behövde tolk efter 26 år i Sverige. Här nämnde man inget om gärningsmannens ursprung och våldsbenägenheten. Man ville inte att det skulle diskuteras. Därför att man hatar vissa oönskade invandrare och flyktingar så himla mycket att man faktiskt skiter i vad de utsätts för. Och hittar man någon liten punkt som går att hacka på så gör man det istället.

Precis. Man väljer alltid att fokusera på den part som är invandrare just för att den är invandrare. Det är ju det som kännetecknar främlingsfientlighet.
  • effemgea
    Gert skrev 2014-03-14 21:44:45 följande:
    Fast det där stämmer ju inte.

www.sydsvenskan.se/omkretsen/burlov/arbetsfor.../

Inte många svenskar som söker jobb på arbetsförmedlingen.

www.svt.se/nyheter/regionalt/abc/tusentals-fe...
    sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...
    Trots att du kanske bott minst 26 år i Sverige så kan vi ha drabbats av språkförbistring.. Så här skrev jag och jag tycker inte att dina länkar har någon relevans för innehållet nedan.
    Vad är det som inte stämmer?

"Fokusanpassning tycks mer än något annat genomsyra sverigedemokratin.

Om det kommer uppgifter om att fler invandrare får jobb blir fokus att de tar jobben från svenskar.

Om det utbryter ett krig någonstans med enorma konsekvenser i form av mänskligt lidande blir fokus hur många av dem som kommer att belasta Sveriges välfärdssystem.

Om någon blir grovt misshandlad blir fokus att denna någon inte har lärt sig svenska och måste ha tolk vid rättegången, trots 26 år i Sverige.

Och alltid är det invandrarnas/invandringens fel.

Efter att ha tagit del av sverigedemokraters förmåga att använda språket som ett verktyg att förstå omvärlden under några år nu - är jag helt säker på att det inte bara är invandrare som egentligen skulle behöva ha hjälp med att förstå vad som verkligen sägs vid en rättegång."
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • puss
    effemgea skrev 2014-03-15 10:47:32 följande:
    Trots att du kanske bott minst 26 år i Sverige så kan vi ha drabbats av språkförbistring.. Så här skrev jag och jag tycker inte att dina länkar har någon relevans för innehållet nedan.
    Vad är det som inte stämmer?

"Fokusanpassning tycks mer än något annat genomsyra sverigedemokratin.

Om det kommer uppgifter om att fler invandrare får jobb blir fokus att de tar jobben från svenskar.

Om det utbryter ett krig någonstans med enorma konsekvenser i form av mänskligt lidande blir fokus hur många av dem som kommer att belasta Sveriges välfärdssystem.

Om någon blir grovt misshandlad blir fokus att denna någon inte har lärt sig svenska och måste ha tolk vid rättegången, trots 26 år i Sverige.

Och alltid är det invandrarnas/invandringens fel.

Efter att ha tagit del av sverigedemokraters förmåga att använda språket som ett verktyg att förstå omvärlden under några år nu - är jag helt säker på att det inte bara är invandrare som egentligen skulle behöva ha hjälp med att förstå vad som verkligen sägs vid en rättegång."
    feta bokstäver is da shit.
    *puss puss puss puss*
  • Errol Flynn
    Velouria skrev 2014-03-15 10:27:08 följande:
    När en svensk blir misshandlad av en invandrare, är det då inte just det som SD fokuserar på? På första plats kommer ju alltid ursprunget och på andra plats kommer misshandeln. Enligt det vanliga så kopplar SD ihop ursprunget på gärningsmannen med våldet h*n utfört och kommer alltid fram till svaret att det är ursprunget som bestämmer folks våldsbenägenhet.

Men när det gällde kvinnan som blev misshandlad så gjorde SD inte så. Istället fokuserade man på något heeeeeeeeeeeeeeelt annat - som att hon behövde tolk efter 26 år i Sverige. Här nämnde man inget om gärningsmannens ursprung och våldsbenägenheten. Man ville inte att det skulle diskuteras. Därför att man hatar vissa oönskade invandrare och flyktingar så himla mycket att man faktiskt skiter i vad de utsätts för. Och hittar man någon liten punkt som går att hacka på så gör man det istället.
    Läser man en vanlig svensk kvällstidning så kommer det stå om misshandel varje dag. Det misshandlas väl 100 000/år eller nåt. Idag denna som jag tycker är värre än Malmömisshandeln faktiskt:

www.aftonbladet.se/nyheter/article18545547.ab

Kontentan är att jag reagerar inte särskilt mycket längre för det är ett så vanligt brott. Så när jag läste artikeln om ytterligare en misshandel så reagerade jag mest på tolkbehovet. Misshandeln i sig är inte särskilt spektakulär. Det betyder inte att jag förminskar offren eller tycker att misshandel är okej. Det är bara inte jätteintressant.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • effemgea
    puss skrev 2014-03-15 10:48:31 följande:
    feta bokstäver is da shit.
    Japp. Feta bokstäver bokstäver och en fet lön är bättre än en fet smäll och en fet mage.
    Alla måste liksom böja sina huvuden inför hans briljans. Sverigedemokrat om Åkesson.
  • Velouria
    Errol Flynn skrev 2014-03-15 10:33:33 följande:
    Jag har en kompis från Irak som själv är egen företagare och pratar perfekt svenska. De flydde till Sverige pga de är kristna. Han har vänner som bott här i 10-20 år och inte kan många ord svenska, en del kan ingen alls. En del har aldrig varit utanför Rosengård. De tycker att HAN är en idiot som jobbar för det behöver man inte i Sverige. Då talar vi om män i sina bästa år. De vill hellre röka vattenpipa och kolla på irakisk tv. De har 0 ambitioner. Min irakiske vän skulle ni förmodligen ge stämpeln "vit kränkt man" om han bara uttryckte sig i skrift och ni inte såg honom. Han säger själv att majoriteten av de irakier som Sverige släpper in är de med lägst status i Irak. De ses som smuts i sitt hemland (av de andra irakierna).
    Pratar man med invandrare så har de en nyktrare syn på detta än svenskar. De berättar öppet om bidragsfusk/asylfusk osv och undrar om svenskar är blinda och döva. Då är frågan, vad ska man göra åt detta? Integrationen fungerar inte och Sverige ställer inte tillräckligt höga krav. Att det ens är kontroversiellt att kräva att man lär sig språket är pinsamt. Och ja, det är fjantigt med svenskar som flyttar till Mallis och inte lär sig spanska men de är i alla fall självförsörjande och är inga kostnader för nya hemlandet. Och jag skulle gissa på att kriminaliteten är närmare 0.
    Du skulle aldrig vara kompis med din irakiske vän om han var muslim, va? Och vad han säger om de irakier som släpps in, det är väl hans personliga syn på dessa människor? Han känner säkerligen ett hat mot muslimska irakier och kan aldrig ge dig en mer rättvis bild av dem.

Hur som helst, det andra har jag också hört - invandrare som vittnar om bidrags- och asylfusk. Men det ska alla veta, att om läget vore perfekt i hemlandet, hade ingen satt sin fot här. Inte i Sverige. Och gällande asylfusket. Många vet att de inte skulle ha någon chans om de var 100% ärliga. De vet att de inte skulle ha det bra i sitt hemland och de vet också att deras skäl till att få leva här inte skulle accepteras. Så de hamnar i "kläm" så att säga. Det är inte lika lätt för "asylfuskarna" att bara flytta till ett annat land och leva ett rikt svenssonliv, som de svenssons som flyttar till andra länder utan att behöva ha några tunga skäl mer än att de bara vill bo i det utvalda landet. Så "asylfuskarna" måste överdriva en del fakta för att faktiskt ha en chans att få bo här och skapa sig ett drägligt liv. Migrationsverket är jävligt hård ska du veta. De delar verkligen inte ut PUT till höger och vänster och jag har sett de hemskaste historierna få avslag.

De flesta av dessa "asylfuskare" blir också självförsörjare när de får jobb, OM de får jobb. Det är som så att många var självförsörjare i hemlandet. Sedan kom de till Sverige och hamnade i "lägst-i-samhället"-facket. Man måste läsa SFI först och kanske få någon praktik efter ett tag. Men vem tar dem på allvar? När de hamnar i "lägst-i-samhället"-facket så blir bemötandet av dem därefter. De får det skitsvårt att få en lägenhet. Först för att många inte har fått tillräckligt med köpoäng och andra för att de privata hyresvärdarna inte är så glada över att ge en lägenhet till en nyanländ flykting som inte kan så mycket svenskar, som fått PUT för 3 månader sedan och som har etableringsersättning som inkomst.
    De får 1 år och 6 månader på sig att bli klar med SFI och sammanlagt är de 2 år i etableringen. Sedan är det tänkt att de antingen ska ha hittat ett jobb eller påbörjat någon form av utbildning som underlättar att få ett jobb.
    Under tiden går också på aktiviteter ordnade av Af. På sådana aktiviteter får de bla. lära sig hur det är att starta eget. Vissa städföretag försöker också rekrytera dessa nyanlända. Det är för att aktivitetsledarna vet med sig att dessa nyanlända nästan har noll chanser till att få andra jobb. Så man presenterar för dem jobb som de flesta svenskar inte vill ha.
    De nyanlända har det jävligt kämpigt med att ta sig ur "lägst-i-samhället"-facket. De måste både kämpa för att lära sig svenska och kämpa mot fördomarna och vardagsrasismen.

Den klicken bidragsfuskare och som nöjer sig med utanförskapet vet jag inte hur stor den klicken är, men jag tycker att man ska fokusera på de som faktiskt kämpar för att ta sig någonvart i detta superkalla land men som har det skitsvårt. Och många av dessa som idag kämpar har varit sådana som ljugit eller överdrivit i sina asylfall. Och det är skitsamma, tycker jag, för de är här nu och de kämpar.
    Mother cake
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-15 10:38:17 följande:

Jag noterar att du tycker det är löjligt att man inte får säga: "Fast han är MENSA-smart och det är väl inte vanligtvis de vi får från Kabul."

Bara för att du inte tycker det är rasistiskt att uttrycka "faktumet" att vi vanligtvis inte får några MENSA-smarta från vissa huvudstäder/länder gör ju inte det uttalandet mindre rasistiskt.
    Med de stora problem vi har på SFI och med analfabeter var det inte särskilt farfetched. Eller de stora problem som finns på invandrartäta skolor eller det faktum att många invandrarungdomar går ut skolan med ofullständiga betyg. Trots att de är födda i Sverige. Beror ALLA problem enbart på svenskens rasism?
    Du får tycka att jag är rasist. Jag vet var jag står.
    Och nu ska jag ägna dagen åt mina söner. Så ha en trevlig dag alla.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?