• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Velouria
    Enter Sandman skrev 2014-03-16 10:50:12 följande:

Fy fan vilket svin.
    Jag håller med dig, hoppas dom plockar in idioten, såna ska inte gå på våra gator.
    Men självklart kommer det vinklas till att det är så synd om grabben, och att han är förföljd för att han inte får sticka kniven i folk ifred.
    Troligen var det ju bara självförsvar. *kräks lite*
    Hahhahaha, exakt! 

De har lärt sig taktiken, de små rasisterna. I dagens samhälle, om man ska rasismen ska kunna fortleva så måste man använda sig av offerkoftan. Jag kan inte riktigt sätta fingret på varför just den taktiken funkar i dagens samhälle. Men det är en sådan härskarteknik som har gett bra resultat. 
    Det var annorlunda förr, då man tvärtom tvingade folk till att tänka som dem. Och mördade de som inte gjorde det. Jag vet stenhårt att de kommer att göra samma om de får mer makt. Men frågan är om omvärlden bara kommer att titta på
    Bajsbrygga
  • Enter Sandman
    Velouria skrev 2014-03-16 10:48:48 följande:
    Yes. 

Dock kommer jag aldrig ifrån att det faktiskt VAR jävligt mycket bättre med de analoga kamerorna. Det var bara att ge den klara filmen till någon fotobutik och för en billig peng få sina bilder som man sen kunde sätta i album. Nu är det så krångligt och dyrt och inte alls någon bra kvalitet. Så då måste man ha alla bilder på datorn eller i smartphonen eller på USB. Visserligen finns det sådana digitala fotoramar, men det är fan inte samma sak som de traditionella fotoalbumen. Inte alls kul tycker jag

Jag ger mig på den punkten inför din uppenbara överlägsna kamerakunskaper.
    Själv brukar jag mest halshugga objekten jag försöker fånga på bild, om dom ens kommer med.
    En urusel fotograf med andra ord. Skrattande
  • Enter Sandman
    Thomas66 skrev 2014-03-16 10:52:44 följande:
    [quote=72771876][quote-nick]Enter Sandman skrev 2014-03-16 10:46:44 följande:[/quote-nick] Ställer du mig till svars för den demonstrationen? Jag kan förstå och sympatisera med pappan och självklart dottern. Men kan samtidigt förstå varför demonstrationen uppstod, om högerextrema, rasister och sd i vanlig ordning extrapolerade och generaliserade den här våldtäkten till att alla invandrare beter sig så. Kort sagt om man använder våldtäkten som slagträ för sin egen agenda, då förstår jag att inte humanistiska människor kan hålla tyst. Då blir man mer eller mindre tvingad att Starta då ett tåg för denna tjej ist inget annat,och utan något politiskt dravel . Tycker du att det är lustigt att nassarna får medvind, sådan här skit händer ju helatiden.

Hur skulle det hjälpa mot rasisternas hets.
    Och exakt hur konkret gagnar det här nazisterna.
  • Thomas66
    [quote=72771876][quote-nick]Enter Sandman skrev 2014-03-16 10:46:44 följande:[/quote-nick]Ställer du mig till svars för den demonstrationen? Jag kan förstå och sympatisera med pappan och självklart dottern. Men kan samtidigt förstå varför demonstrationen uppstod, om högerextrema, rasister och sd i vanlig ordning extrapolerade och generaliserade den här våldtäkten till att alla invandrare beter sig så. Kort sagt om man använder våldtäkten som slagträ för sin egen agenda, då förstår jag att inte humanistiska människor kan hålla tyst. Då blir man mer eller mindre tvingad att Starta då ett tåg för denna tjej ist inget annat,och utan något politiskt dravel . Tycker du att det är lustigt att nassarna får medvind, sådan här skit händer ju helatiden.

Oj vad konstigt det blev
  • Velouria
    [quote=72771876][quote-nick]Enter Sandman skrev 2014-03-16 10:46:44 följande:[/quote-nick] Ställer du mig till svars för den demonstrationen? Jag kan förstå och sympatisera med pappan och självklart dottern. Men kan samtidigt förstå varför demonstrationen uppstod, om högerextrema, rasister och sd i vanlig ordning extrapolerade och generaliserade den här våldtäkten till att alla invandrare beter sig så. Kort sagt om man använder våldtäkten som slagträ för sin egen agenda, då förstår jag att inte humanistiska människor kan hålla tyst. Då blir man mer eller mindre tvingad att Starta då ett tåg för denna tjej ist inget annat,och utan något politiskt dravel . Tycker du att det är lustigt att nassarna får medvind, sådan här skit händer ju helatiden.
    Men kräv samma av högerextrema. Att starta ett tåg för tjejen UTAN att blanda in något "politiskt dravel". Tror du att de klarar av det? Eller försökte de att fokusera på våldtäktsmännens ursprung för att ge en ännu mer negativ bild av invandrare? Hacka på rassarna som utnyttjade tjejens trauma för sin politiska äckelpropaganda och inte på motdemonstranterna. 
    Bajsbrygga
  • Enter Sandman
    Velouria skrev 2014-03-16 10:54:29 följande:
    Hahhahaha, exakt! 

De har lärt sig taktiken, de små rasisterna. I dagens samhälle, om man ska rasismen ska kunna fortleva så måste man använda sig av offerkoftan. Jag kan inte riktigt sätta fingret på varför just den taktiken funkar i dagens samhälle. Men det är en sådan härskarteknik som har gett bra resultat. 
    Det var annorlunda förr, då man tvärtom tvingade folk till att tänka som dem. Och mördade de som inte gjorde det. Jag vet stenhårt att de kommer att göra samma om de får mer makt. Men frågan är om omvärlden bara kommer att titta på

Japp, jag vet det också, Sverige blir det nya NordKorea med dom vid makten. Rynkar på näsan
  • Enter Sandman
    Velouria skrev 2014-03-16 10:57:37 följande:
    Men kräv samma av högerextrema. Att starta ett tåg för tjejen UTAN att blanda in något "politiskt dravel". Tror du att de klarar av det? Eller försökte de att fokusera på våldtäktsmännens ursprung för att ge en ännu mer negativ bild av invandrare? Hacka på rassarna som utnyttjade tjejens trauma för sin politiska äckelpropaganda och inte på motdemonstranterna. 
  • Velouria
    Enter Sandman skrev 2014-03-16 10:54:02 följande:

Great mind think alike. Glad
    {#emotions_dlg.flower}

Det är skönt att se att hoppet inte är ute för demokratin i Sverige. 
    Bajsbrygga
  • Thomas66
    Enter Sandman skrev 2014-03-16 10:57:08 följande:
    Hur skulle det hjälpa mot rasisternas hets. Och exakt hur konkret gagnar det här nazisterna.

Den dagen du inte blandar ihop rasister med vanligt folk som är trötta på våldtäkter och våld. Så blir det nog lättare.
  • Velouria
    Thomas66 skrev 2014-03-16 10:59:54 följande:

Den dagen du inte blandar ihop rasister med vanligt folk som är trötta på våldtäkter och våld. Så blir det nog lättare.
    Men VI är vanligt folk som är trötta på våld och våldtäkter. Inte SD och liknande som enbart fokuserar på vilka etniciteter våldverkarna har. SD bryr sig inte om våld alls. Det ser vi ju av att ingen säger något när en idiot hackar på att en misshandlad invandrarkvinna behövde tolk efter 26 år i Sverige. Och SD är ena jävla firestarters genom att de hetsar grupper mot varandra. Är de emot våld då? NEJ!
    Etniciteten är inte ens i närheten av så relevant som det är med mentaliteten på våldsverkarna, därför att om man menar att det är etniciteten som är avgörande så MÅSTE man säga att precis alla av samma etnicitet är våldsverkare. Kan du skriva under på det? Nej, det trodde jag heller inte...
    Bajsbrygga
Svar på tråden Varför hatar folk SD?