• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Enter Sandman skrev 2014-03-16 10:55:41 följande:

Jag ger mig på den punkten inför din uppenbara överlägsna kamerakunskaper.
    Själv brukar jag mest halshugga objekten jag försöker fånga på bild, om dom ens kommer med.
    En urusel fotograf med andra ord. Skrattande
    Nähä, du ger bara utlopp för dina vålsvänsterinstinkter, att halshugga folk, ERKÄNN!!!!!!! Flört
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-16 10:59:54 följande:

Den dagen du inte blandar ihop rasister med vanligt folk som är trötta på våldtäkter och våld. Så blir det nog lättare.
    Det är inte alls svårt att inte blanda ihop dem: rasisterna är de som fokuserar på gärningsmannens ursprung. De som är trötta på våldtäkter och våld är de som kallas "feminazis" av SD-fansen och andra högerextrema, när de försöker demonstrera utan att fokusera på gärningsmännens ursprung. Jätteenkelt!
  • Dorian Ertymexx
    Velouria skrev 2014-03-16 11:04:36 följande:
    Men VI är vanligt folk som är trötta på våld och våldtäkter. Inte SD och liknande som enbart fokuserar på vilka etniciteter våldverkarna har. SD bryr sig inte om våld alls. Det ser vi ju av att ingen säger något när en idiot hackar på att en misshandlad invandrarkvinna behövde tolk efter 26 år i Sverige. Och SD är ena jävla firestarters genom att de hetsar grupper mot varandra. Är de emot våld då? NEJ!
    Etniciteten är inte ens i närheten av så relevant som det är med mentaliteten på våldsverkarna, därför att om man menar att det är etniciteten som är avgörande så MÅSTE man säga att precis alla av samma etnicitet är våldsverkare. Kan du skriva under på det? Nej, det trodde jag heller inte...
    Oj, vad hette han nu igen, den där SD-politikern som tyckte att det var okey med kvinnomishandel "om det sker någon enstaka gång"?

Men visst är det märkligt - invandrare har låg överrepresentation, och de ska därför straffas och ut. Män och unga har massiv överrepresentation - men säger man det får man hela SDs hatorkester efter sig. Märkligt det där.
  • nihka
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 13:01:54 följande:
    Ekeroth ska dela rum med antisemiter från Jobbik och Front National i EU-gruppen. Åh, jag skulle vilja vara en fluga på väggen på de mötena...
    Tror inte han kommer att våga gå med där utan har fortfarande siktet inställt mot dansk folkeparti - som inte vill ha med SD att göra. "Diskriminering" - no doubt Skrattande
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 11:21:39 följande:
    Behöver man spotta tjejen i ansiktet genom att demonstrera mot rasism? Tänk om det varit din dotter och samhället reagerar med att demonstrera mot rasism pga våldtäktsmännen är invandrare. Hade du inte tyckt att det var en märklig reaktion?
    Hur är det att spotta tjejen i ansiktet? Det vore att spotta henne i ansiktet att demonstrera för rätten att våldta, eller att kalla henne lögnare, eller att man ska fria våldtäktsmannen/männen i domstol. Men så har inte skett. Inget om henne har sagts emot eller nedvärderats. Det är DIN tolkning att antirasism är att "spotta henne i ansiktet", och det är, tycker jag, en milt sagt intressant tolkning.
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-03-16 13:14:38 följande:

Nejdå, men fick 2 väldigt harmlösa inlägg borttagna, tänkte att dom måste ha blivit anmälda. Man fick verkligen vrida dom till sitt yttersta och helt ur sitt sammanhang för att på dom att ej följa reglerna.
    Inboxa dem till mig så kan jag nog svara på det.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 11:24:33 följande:
    Ja och frias gör det ju allt som oftast. Min systers kompis dotter tog livet av sig efter att ha blivit gruppvåldtagen av invandrarkillar. Av 5 st blev EN fälld. Och han fick 4 månaders ungdomshem eller vad det kallas.  Ytterligare en sån som bara hånflinade i rätten.
    Det blev inga demonstrationer där heller.
    Och då röstar du på ett parti vars ledande röster tycker att kvinnor har sig själva att skylla för att de våldtas. Känns det bra eller?

Och frågan är, för mig, varför är det bara när INVANDRARE som våldtar som ni reagerar? Överrepresentationen för invandrare vid våldtäkter är liten, och jämförbar med andra socioekonomiska förklaringar för den sortens brott, medan överrepresentationen för män är ENORM. Men intressant nog hånar SD F! och andra grupper som påpekar detta. Det är nästan som att det är invandrarna ni protesterar emot, inte våldtäkterna..?
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-03-16 13:09:36 följande:

Konstig själv känner jag helt tvärtom, helt sjukt när man tar mer hänsyn till gärningsmännen än brottsoffret. Men men får hoppas att det snart tar slut med sådana dumheter .
    Men gärningsmännen ÄR inte alla invandrare. Det är ju det som är hela poängen.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-16 11:51:56 följande:
    Jag har frågat tusen taxikunder om vad de tyckte om 60-talet. De allra flesta säger att det var bättre då.
    Och hade du frågat folk på sextiotalet hade de tyckte att trettiotalet var bättre.

Som någon skämtsamt sade om Herman Lindqvist: "Det var bättre förr. Ju förr desto bättre!"
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 12:02:09 följande:
    Ha ha. Bra tänkt.
    Jag har samma erfarenheter när jag talar med äldre kollegor. Den gemensamma nämnaren var att de flesta kände sig tryggare. Man låste inte dörren. De tycker att Sverige blivit rått och kallt och att det beror mycket på invandringen. Och att de är trötta på att bli sönderbeskattade i sina företag när pengarna ändå inte verkar komma skola och sjukvård tillgodo. Lyckligtvis röstar de SD.
    (och jag behöver ingen lektion i om att SD röstar bla bla bla, huvudpunkten var trygghet)
    Och då var vi där igen - de röstar på SD för att få det bättre, men SD förråder dem och sänker skatterna för de som redan har det bäst, samt för bankerna. Hej, hur känns det att vara grundlurad liksom? Obestämd
Svar på tråden Varför hatar folk SD?