• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-03-16 09:52:39 följande:

Framåt - bakåt. spelar ingen roll.

Nu var det frågan om vilket samhälle de vill uppnå och SD vill uppnå samma samhälle som Per Albin som jag förstår det.

Om det samhället sedan ligger framför eller bakom beror ju bara på åt vilket håll på rundbanan man tittar.
    Genom att sänka skatter på bekostnad av alla andra, och genom att spotta på vänstern? Alltsa, genom att göra raka motsatsen till vad Per Albin skulle gjort? Yeah, makes sense... Drömmer
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Hummelnr12
    Gert skrev 2014-03-16 12:41:58 följande:
    Men av tusen personer så skrev jag att 90% av dem tyckte att det var bättre för. 90% är en uppskattning från min sida. Alltså tyckte hundra personer att det inte var bättre förr.
    Som sagt det blir inte statistiskt hållbart men du får gärna ha din övertygelse så har jag min det är helt okej. Men jag håller inte med dig.
    Sällan studsar en termos
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 10:00:24 följande:
    Vad håller vänstern på med egentligen? Går det att hitta våldsammare otrevligare människor? Och ja, jag tror det kan vara iscensatt i vissa fall. Som i Frankrike där en imam klottrade slagord på den egna moske`n. Han fick 30 dagar på sig att lämna Frankrike. Ord och inga visor.

www.dn.se/ledare/signerat/tag-som-latt-sparar.../

arbetarbladet.se/nyheter/tierp/1.6924816-fyra...
    Jadå, bara att kolla på extremhögern och SDs nätaktivister.
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-03-16 10:13:03 följande:

Jag är inte ens säkert på att det är en konstruktion överhuvudtaget.

Deras partiprogem idag har fler än en gång ansetts vara i närheten av S dito på 50-60-talet.
    Ansetts av vem? Jimmie och hans närmaste?
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-03-16 12:23:34 följande:

Nä men då kan man ju ha en demonstration mot våldtäker, eller iaf denna händelse utan att anta att alla tror att alla invandrare våldtar.

Det blir ju lite svårt när rasister och främlingsfientliga redan satt ribban.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-03-16 10:18:23 följande:
    Så du påstår att SD har en agenda utanför partiprogrammet. Synnerligen intressant.

Detta brukar ju starkt avvisas när det gäller kommentarer från SDare, både representanter och följare som visar rasism, homofobi, kvinnoförakt och islamofobi i den mån man ens erkänner att flagranta sådana uttalanden handlar om detta.

Men inte ska du tro på järnrörs-Ekeroth. Det har säkert inte med SD att göra utan är hans personliga lilla projekt eftersom hans mamma är judinna. Åkesson funderar ju dessutom starkt på ett Europeiskt samarbete med förintelseförnekare med Ekeroth tillbaka på sin gamla post som suppleant i EU nämnden.

Det blir att bänka sig med chipsen och följa den farsen.
    Ekeroth ska dela rum med antisemiter från Jobbik och Front National i EU-gruppen. Åh, jag skulle vilja vara en fluga på väggen på de mötena...
  • Hummelnr12
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 12:54:05 följande:
    In your dreams! Inte en chans att Per Albin skulle röstat för sänkta skatter på pensionärernas bekostnad! Att ens försöka jämföra SD med S är så verklighetsfrämmande - speciellt som att SD samtidigt spottar och fräser så fort man talar om "sossarna".

Visst hade forna S likheter med NSDAP, det hade alla partier på den tiden. Det är ingen ursäkt för SD att ha FLER likheter idag.
    Gjorde en jämförelse mellan SD och NSDAP i en annan tråd blev anmäld och inlägget togs bort. Det var inte poppis kan jag säga.

Gjorde en liknande jämförelse med AFAs metoder och Lenins metoder den blev inte i heller poppis ännu mindre poppis blev det när jag jämförde AFAs metoder med Stalins. Trådarna borttagna och en varning i inboxen.

Alla ytterlikheter är roliga att göra en jämförelse på om man kan behålla sina neutrala glasögon, det är intressant hur lika retoriken kan vara. 

Det blir ännu roligare att studera leken med ord och faktiskt hur mycket man försöker att hålla sig inom ramarna för vad som är PK. Retoriken är intressant att studera om man som sagt kan hålla sin neutrala inställning.

Det är viktigt att våga kritisera båda sidor av myntet.
    Sällan studsar en termos
  • Dorian Ertymexx
    Hummelnr12 skrev 2014-03-16 10:27:56 följande:
    Jag undrar vad det är med det "fantastiska" 60 talet som Sd vill ha tillbaka?? För vi hade väl "massinvandring" då med?? Kvinnor hade inte speciellt mycket att säga till om mindre än nu, de skulle vara hemma och ta hand om barnen. Det var vänsterns riktiga uppsving med demonstrationer och stenkastning och liberaliserande med droger?? rödvinsvänstern hade väl sin glans period under detta årtionde?? Betongområdena byggdes, urbaniseringen exploderade, maten internationiliserades kraftigt, Pizzan gjorde intåg, vi började se Kinarestauranger osv osv.  

Var våldet mindre nja det vet i sören, i Malmö fanns det ett område som övriga befolkningen inte vågade gå in i efter mörkrets inbrott, nä det var inte Rosengård utan Kirseberg, de hade till och med eget språk där. Ja just det, det var svenskar som bodde där.

Så snälla berätta för mig vad som var så mycket bättre med 60 talet, finns det någon som skriver här som levde på 60 talet som kan svara på det, för det var de där förhatliga 40 talisterna som hade sin primetime då?
    Vad som var bättre på sextiotalet? Många SD-are var små barn som fick sitta i den trygga soffan, äta glass och titta på "Vi på Saltkråkan". Jag förstår den sortens längtan tillbaka till barndomens trygghet, när Astrid Lindgren-sagorna var verkligheten och allt var enkelt. Men man kan inte vrida klockan tillbaka, och barndomen kommer aldrig åter. Man kan protestera och skrika vilt åt det, men det är lönlöst. Bättre att bli vuxen, se världen med nyktra ögon och njuta av det som vuxenlivet ger, och det som vår fantastiska värld faktiskt erbjuder!
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-03-16 13:01:50 följande:
    Det blir ju lite svårt när rasister och främlingsfientliga redan satt ribban.

Konstig själv känner jag helt tvärtom, helt sjukt när man tar mer hänsyn till gärningsmännen än brottsoffret. Men men får hoppas att det snart tar slut med sådana dumheter .
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-03-16 12:52:48 följande:

Är du igång och anmäler nu?
    Nä. Ville du det eller?
Svar på tråden Varför hatar folk SD?