• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-03-16 11:39:36 följande:
    Om inte de rasistiska krafterna hade utnyttjat situationen hade man inte behövt demonstera mot rasisim. Rasisterna använde flickan som en bricka i sitt spel. Det hade jag säkert tyckt i den stunden eftersom jag troligtvis hade varit förblindad av hat, men det innebär ju inte att andra måste vara det, eller att jag måste fastna där.

Utnyttjat ? hur många av familjen bekanta tror du kommer att rösta Sd efter denna händelse. Det är ju inte så att Sd hittar på alla saker som händer.
  • Gert
    Hummelnr12 skrev 2014-03-16 09:39:33 följande:
    Hur gjorde du ditt urval?
    Jag har frågat tusen taxikunder om vad de tyckte om 60-talet. De allra flesta säger att det var bättre då.
  • Gert
    themia skrev 2014-03-16 09:53:10 följande:
    Skulle vara intressant att veta hur du gick tillväga.

Sökte du upp alla personligen, eller var det via telefonintervjuer eller internet?
    Hur fick du bekräftat att de var födda på 60-talet?
    Hur kontrollerade du att de inte fejkade?

Hur lång tid lade du ner på den avancerade pollen?
    Ett tungt arbete att fråga ut 1000 personer, fick du betalt för det och i så fall av vem/vilka?

Ser fram emot ett utförligt svar, eftersom det vore spännande att få det bekräftat.
    Ne, det var inte alls så svårt. Undersökningen tog några år. När jag kör en äldre kund brukar jag fråga om vad kunden tyckte om 60-talet. Givetvis fick jag betalt genom taxiresan.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-16 11:39:36 följande:
    Om inte de rasistiska krafterna hade utnyttjat situationen hade man inte behövt demonstera mot rasisim. Rasisterna använde flickan som en bricka i sitt spel.

Det hade jag säkert tyckt i den stunden eftersom jag troligtvis hade varit förblindad av hat, men det innebär ju inte att andra måste vara det, eller att jag måste fastna där.
    Eller så var de trötta på invandrarrelaterade brott?
    Hursom så var demonstrationen jävligt onödig och ett hån mot flickan.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Hummelnr12
    Gert skrev 2014-03-16 11:51:56 följande:
    Jag har frågat tusen taxikunder om vad de tyckte om 60-talet. De allra flesta säger att det var bättre då.
    Hur gjorde du frågeställningen rent empiriskt?? vilka var frågorna för att utgöra ett statiskt underlag??
    Sällan studsar en termos
  • sjuttiofemman
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 10:00:24 följande:
    Vad håller vänstern på med egentligen? Går det att hitta våldsammare otrevligare människor? Och ja, jag tror det kan vara iscensatt i vissa fall. Som i Frankrike där en imam klottrade slagord på den egna moske`n. Han fick 30 dagar på sig att lämna Frankrike. Ord och inga visor.

www.dn.se/ledare/signerat/tag-som-latt-sparar-ur/

arbetarbladet.se/nyheter/tierp/1.6924816-fyra-gripna-for-hot-mot-svenskarnas-parti

Om du inte har belägg för dina påståenden om fabricerade attentat så undrar jag var du får det ifrån? Du vet avpixlat har rätt låg trovärdighet då inte heller de har belägg för sina påståenden. Sd-politiker har i SVERIGE iscensatt attentat mot sig själva vilket har bevisats, det väger lite tyngre än nån imam i Frankrike som enligt dig gjort så.

Du menar att misshandeln av den här SSU-tjejen var fabricerat, har du något bevis för det?
  • Gert
    Enter Sandman skrev 2014-03-16 10:30:54 följande:

Så nu har jag lyssnat och det var ett intressant program,
    Men ingenstans hörde eller såg jag något som bekräftade ditt påstående.
    Jag hörde hypoteser, men inget belägg.
    Du behöver nog studera lite källkritik.
    Du kanske inte tror på opinionsmätningar? Det låter ganska rimligt att varannan svensk är tveksamma till homoäktenskap och homoadoption. Speciellt bland invandrare, i synnerhet muslimer. Till och med programledaren säger att hon har läst statistik som visar det.
  • Errol Flynn
    Gert skrev 2014-03-16 11:54:13 följande:
    Ne, det var inte alls så svårt. Undersökningen tog några år. När jag kör en äldre kund brukar jag fråga om vad kunden tyckte om 60-talet. Givetvis fick jag betalt genom taxiresan.
    Ha ha. Bra tänkt.
    Jag har samma erfarenheter när jag talar med äldre kollegor. Den gemensamma nämnaren var att de flesta kände sig tryggare. Man låste inte dörren. De tycker att Sverige blivit rått och kallt och att det beror mycket på invandringen. Och att de är trötta på att bli sönderbeskattade i sina företag när pengarna ändå inte verkar komma skola och sjukvård tillgodo. Lyckligtvis röstar de SD.
    (och jag behöver ingen lektion i om att SD röstar bla bla bla, huvudpunkten var trygghet)
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-16 11:57:54 följande:

Om du inte har belägg för dina påståenden om fabricerade attentat så undrar jag var du får det ifrån? Du vet avpixlat har rätt låg trovärdighet då inte heller de har belägg för sina påståenden. Sd-politiker har i SVERIGE iscensatt attentat mot sig själva vilket har bevisats, det väger lite tyngre än nån imam i Frankrike som enligt dig gjort så.
    Du menar att misshandeln av den här SSU-tjejen var fabricerat, har du något bevis för det?
    www.larepubliquedespyrenees.fr/2014/01/18/l-ancien-imam-de-la-mosquee-de-pau-doit-quitter-la-france,1174790.php

Svar på tråden Varför hatar folk SD?