• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Errol Flynn
    sjuttiofemman skrev 2014-03-16 11:57:54 följande:

Om du inte har belägg för dina påståenden om fabricerade attentat så undrar jag var du får det ifrån? Du vet avpixlat har rätt låg trovärdighet då inte heller de har belägg för sina påståenden. Sd-politiker har i SVERIGE iscensatt attentat mot sig själva vilket har bevisats, det väger lite tyngre än nån imam i Frankrike som enligt dig gjort så.
    Du menar att misshandeln av den här SSU-tjejen var fabricerat, har du något bevis för det?
    Avpixlat anger alltid källa. Det är mer än man kan säga om dig.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Gert
    Hummelnr12 skrev 2014-03-16 11:56:52 följande:
    Hur gjorde du frågeställningen rent empiriskt?? vilka var frågorna för att utgöra ett statiskt underlag??
    Levde du på 60-talet? Var det bättre på 60-talet än idag? Hur tycker du att 60-talet var jämfört med idag? Skulle du vilja ha tillbaka 60-talet?

Ungefär så gick frågorna. Och kom inte och ifrågasätta mina metoder nu. Hårklyverier är inget för mig, men kanske för dig.
  • Hummelnr12
    Gert skrev 2014-03-16 12:07:37 följande:
    Levde du på 60-talet? Var det bättre på 60-talet än idag? Hur tycker du att 60-talet var jämfört med idag? Skulle du vilja ha tillbaka 60-talet?

Ungefär så gick frågorna. Och kom inte och ifrågasätta mina metoder nu. Hårklyverier är inget för mig, men kanske för dig.
    Klart att man måste få ifrågasätta?? varför skulle man inte få det?? hade du tillexempel med frågor som finns det något som är bättre idag jämfört med 60 talet, var det bättre på 50 talet jämfört med 60 talet osv osv annars så blir frågorna ledande, du måste ha motfrågor för att det skall bli statistiskt försvarbart. 

Jag menar jag har intervjuat hur många människor som helst angående deras alkoholvanor, ställer jag ledande frågor utan motfrågor så kan jag bevisa att vi inte har människor med alkoholproblem i vårt land.

Man får inte i en statistisk undersökning vara färgad utan man måste vara neutral för att få en hållbar undersökning.
    Sällan studsar en termos
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-03-16 11:49:08 följande:

Utnyttjat ? hur många av familjen bekanta tror du kommer att rösta Sd efter denna händelse. Det är ju inte så att Sd hittar på alla saker som händer.
    Man får hoppas att människor kan skilja på individ och grupp. Jag till exempel håller inte dig ansvarig för allt andra män gör och jag håller inte alla invandrare anvariga för vad andra invandrare gör. 
  • Gert
    Hummelnr12 skrev 2014-03-16 12:12:52 följande:
    Klart att man måste få ifrågasätta?? varför skulle man inte få det?? hade du tillexempel med frågor som finns det något som är bättre idag jämfört med 60 talet, var det bättre på 50 talet jämfört med 60 talet osv osv annars så blir frågorna ledande, du måste ha motfrågor för att det skall bli statistiskt försvarbart. 

Jag menar jag har intervjuat hur många människor som helst angående deras alkoholvanor, ställer jag ledande frågor utan motfrågor så kan jag bevisa att vi inte har människor med alkoholproblem i vårt land.

Man får inte i en statistisk undersökning vara färgad utan man måste vara neutral för att få en hållbar undersökning.
    Som sagt, det där är hårklyveri. Men okej då. En del taxikunder, speciellt äldre, gillar att prata om hur det var förr. Så ofta behövde jag inte ställa så många frågor utan de pratade på ganska friskt i alla fall. Det är ingen vetenskaplig hårklyverimetod jag använde, men den funkar.
  • Thomas66
    nihka skrev 2014-03-16 12:20:02 följande:
    Man får hoppas att människor kan skilja på individ och grupp. Jag till exempel håller inte dig ansvarig för allt andra män gör och jag håller inte alla invandrare anvariga för vad andra invandrare gör. 

Nä men då kan man ju ha en demonstration mot våldtäker, eller iaf denna händelse utan att anta att alla tror att alla invandrare våldtar.
  • Hummelnr12
    Gert skrev 2014-03-16 12:22:44 följande:
    Som sagt, det där är hårklyveri. Men okej då. En del taxikunder, speciellt äldre, gillar att prata om hur det var förr. Så ofta behövde jag inte ställa så många frågor utan de pratade på ganska friskt i alla fall. Det är ingen vetenskaplig hårklyverimetod jag använde, men den funkar.
    Den funkar för att bevisa att 1000 äldre tycker att det var bättre förr men vad din undersökning inte visar är vad de som inte tyckte var bättre för eller hur? Det kan finnas 100000 som inte tyckte det var bättre förr eller hur. Jag personligen tyckte inte att det var bättre förr. Så hur får du det till att bli hårklyveri? Så nej jag anser inte att den håller, du får givetvis tycka vad du vill precis som jag får tycka vad jag vill.
    Sällan studsar en termos
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-16 08:11:26 följande:
    Tja det skulle inte vara första gången vänsteranhängare ljuger.
    Tja, hon skar i alla fall inte hakkors i pannan på sig själv, eller planterade låtsasbomb på sitt eget partis tal... Eller kallar smällare för "bomb"...

Eller ägnar sig åt annat ocharmigt. Och puckat.

http://www.interasistmen.se/dumheter/stort-stod-thoralf-alfsson-sd/
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-16 08:14:26 följande:
    Inte i partiprogrammet kanske. Men i utländska intervjuer har Kent Ekeroth förklarat det så.
    Har Kent förklarat hur deras israelvänlighet går ihop med deras polande med antisemitiska Jobbik och Front National?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • nihka
    Gert skrev 2014-03-16 11:51:56 följande:
    Jag har frågat tusen taxikunder om vad de tyckte om 60-talet. De allra flesta säger att det var bättre då.

Ja, det var bättre på 60-talet...

...när "tattare" och "zigenare" drev runt och stal som korpar, mördade och rövade bort barn och "alla finnar" halsade vodka och slogs med kniv, när det var OK med barnaga, att åka bil utan säkerhetsbälte och katalysator, smog var fint, att DDT användes som bekämpningsmedel mot insekter och i myggmedel, att miljonprogrammet sjösattes - Mmm som i marabou  mm, mm, mm.

Nej, det var verkligen inte bättre på 60-talet. Eller 70-talet. Eller förr. Eller senare. Bara samma och lite annorlunda.

Främlingsfientlighet och den "otrygghet" vissa upplever har alltid funnits men den byter skepnad.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?