• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 10:39:43 följande:
    Hur var demonstrationen i Bollnäs mot rasism tycker du? En ung tjej blir gruppvåldtagen av ett gäng invandrarkillar och reaktionen blir........en demonstration mot rasism. Hur i hela friden är det möjligt?
    Inte alls konstigt. Logiskt och lättidentifierat så, om du tar med mellanledet.

Om nästa gång en kvinna våldtas av en etnisk svensk man och det kickar igång kommentarer och krav på att deportera alla män, tror du det skulle kunna utlösa en demonstration mot könsdiskriminering?

Att flickans och familjens hat riktar sig mot gärningsmännen är fullt förståeligt, men man behöver inte stötta eller se på passivt när ett allmänt hat mot invandrare och flyktingar uttrycks av främligsfientliga krafter i samhället.
  • Errol Flynn
    Velouria skrev 2014-03-16 10:44:54 följande:
    Det borde ha blivit en demonstration mot våld överhuvudtaget. Dock blev det såhär när pack som SD och andra rasister försökte plocka rasistpoäng och skapa kaos genom att ställa grupp mot grupp. Då förflyttades fokus från själva våldtäkten till att handla om rasism. 
    Skyll på rasisterna...
    Det var absolut inte tal om någon demonstration när tjejen blev våldtagen. Ingen hade tänkt demonstrera mot det faktum att en ung tjej blev gruppvåldtagen överhuvudtaget. Intresset fanns inte. Men när några delade ut flygblad med vad som uppfattades som rasistiskt innehåll då JÄVLAR tog det hus i helvete och det ska demonstreras.
    Så det finns inget att skylla på rasisterna. Ingen av demonstranterna brydde sig ett skit om tjejen.
    Jag är som en krokodil. Stor käft och små öron.
  • Errol Flynn
    Enter Sandman skrev 2014-03-16 10:46:44 följande:
    Ställer du mig till svars för den demonstrationen?
    Jag kan förstå och sympatisera med pappan och självklart dottern.
    Men kan samtidigt förstå varför demonstrationen uppstod, om högerextrema, rasister och sd i vanlig ordning extrapolerade och generaliserade den här våldtäkten till att alla invandrare beter sig så.
    Kort sagt om man använder våldtäkten som slagträ för sin egen agenda, då förstår jag att inte humanistiska människor kan hålla tyst.
    Då blir man mer eller mindre tvingad att agera.
    Jag frågade vad du tyckte. Som du säkert läste.
    Jag tycker det var märkligt att ingen ville demonstrera mot våldtäkten. Rasistiska flygblad var visst snäppet värre än att bli gruppvåldtagen.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 11:13:11 följande:
    Jag frågade vad du tyckte. Som du säkert läste.
    Jag tycker det var märkligt att ingen ville demonstrera mot våldtäkten. Rasistiska flygblad var visst snäppet värre än att bli gruppvåldtagen.
    Det behövs inte demonstreras mot en våldtäkt. Det är redan olagligt att våldta. Om de skyldiga frias är det däremot läge att demonstrera.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-16 11:06:43 följande:
    Inte alls konstigt. Logiskt och lättidentifierat så, om du tar med mellanledet.

Om nästa gång en kvinna våldtas av en etnisk svensk man och det kickar igång kommentarer och krav på att deportera alla män, tror du det skulle kunna utlösa en demonstration mot könsdiskriminering?

Att flickans och familjens hat riktar sig mot gärningsmännen är fullt förståeligt, men man behöver inte stötta eller se på passivt när ett allmänt hat mot invandrare och flyktingar uttrycks av främligsfientliga krafter i samhället.
    Behöver man spotta tjejen i ansiktet genom att demonstrera mot rasism? Tänk om det varit din dotter och samhället reagerar med att demonstrera mot rasism pga våldtäktsmännen är invandrare. Hade du inte tyckt att det var en märklig reaktion?
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-16 11:17:07 följande:
    Det behövs inte demonstreras mot en våldtäkt. Det är redan olagligt att våldta. Om de skyldiga frias är det däremot läge att demonstrera.
    Ja och frias gör det ju allt som oftast. Min systers kompis dotter tog livet av sig efter att ha blivit gruppvåldtagen av invandrarkillar. Av 5 st blev EN fälld. Och han fick 4 månaders ungdomshem eller vad det kallas.  Ytterligare en sån som bara hånflinade i rätten.
    Det blev inga demonstrationer där heller.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 11:19:15 följande:

Det andra är att invandrade personer är klart överrepresenterade i brottsstatistiken.

Visst finns det en överrepresentation, men den är många, många, många gånger större gällande gruppen män och jag går inte runt och är rädd för alla män eller mear att vi ska stoppa antalet eller skicka iväg dem. Många av våra invandrande män befinner sig dessutom i åldersspannet där män generellt statistiskt löper större risk att begå vissa typer av brott. Vi har ju med invandringen fått en minskande medelålder.

Statistiken du hänvisar till är för brott begångna och för brottsmisstänkta för åren 1985-1989 (BRÅ 1996:2) och för åren 1997-2001 (BRÅ 2005:17). Nu har det gått 14 år igen så det kanske kommer en ny rapport.
  • Errol Flynn
    nihka skrev 2014-03-16 11:35:24 följande:
    Visst finns det en överrepresentation, men den är många, många, många gånger större gällande gruppen män och jag går inte runt och är rädd för alla män eller mear att vi ska stoppa antalet eller skicka iväg dem. Många av våra invandrande män befinner sig dessutom i åldersspannet där män generellt statistiskt löper större risk att begå vissa typer av brott. Vi har ju med invandringen fått en minskande medelålder.

Statistiken du hänvisar till är för brott begångna och för brottsmisstänkta för åren 1985-1989 (BRÅ 1996:2) och för åren 1997-2001 (BRÅ 2005:17). Nu har det gått 14 år igen så det kanske kommer en ny rapport.
    En ny rapport vore väldigt intressant.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 11:21:39 följande:
    Behöver man spotta tjejen i ansiktet genom att demonstrera mot rasism? Tänk om det varit din dotter och samhället reagerar med att demonstrera mot rasism pga våldtäktsmännen är invandrare. Hade du inte tyckt att det var en märklig reaktion?
    Om inte de rasistiska krafterna hade utnyttjat situationen hade man inte behövt demonstera mot rasisim. Rasisterna använde flickan som en bricka i sitt spel.

Det hade jag säkert tyckt i den stunden eftersom jag troligtvis hade varit förblindad av hat, men det innebär ju inte att andra måste vara det, eller att jag måste fastna där.
  • nihka
    Errol Flynn skrev 2014-03-16 11:24:33 följande:
    Ja och frias gör det ju allt som oftast. Min systers kompis dotter tog livet av sig efter att ha blivit gruppvåldtagen av invandrarkillar. Av 5 st blev EN fälld. Och han fick 4 månaders ungdomshem eller vad det kallas.  Ytterligare en sån som bara hånflinade i rätten.
    Det blev inga demonstrationer där heller.

Nej, det frias inte alls "allt som oftast", men när det gör det så beror det ju inte på att man sanktionerar våldtäkter av någon utan att skickliga advokater utnyttjar kryphål i lagen. Detta är vidrigt, men så blev ju också en proteststorm om detta!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?