• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-16 17:43:15 följande:
    Problemet är att dom andra partierna inte vill utvidga lagen.
    Har dels inte hört något parti säga ett skvatt om detta, och dels inte hört att SD vill det heller. De andra partierna vill inte avskaffa lagen heller, så varför tror SD att de ska lyckas avskaffa den lättare än de kan utvidga lagen?

Jag har under mina många år här aldrig hört en SD-are tala sig varm för att utvidga lagen, alltid bara avskaffa den.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-03-16 17:30:41 följande:
    En annan passande rubrik är: Varför hotar folk SD?

För att våldsvänstern bara vet hur man slåss.

Varför hotar och misshandlar SvP och SMR antirasister? Till och med ungdomar råkar illa ut.

Och varför försöker du med flera osynliggöra det?

Milisgrupper i Tyskland på 1920-talet drog runt och misshandlade och sköt "rödingar". Det är exakt vad som händer nu.
  • Thomas66

[quote=72774675][quote-nick]Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 17:35:35 följande:[/quote-nick]

Thomas66 skrev 2014-03-16 13:58:42 följande:
    Många gör det, våra försvann automatiskt. Det är bara vänsterfolk som ser rasister över allt, men det kommer lugna ner sig när folk inser vilka som är anti-rasister.
    Så du menar att nazister och brunskjortor inte är rasister!? Eller vad är det du försöker säga egentligen? Ditt inlägg makear ingen sense alls, Thomas. Så när folk inser att antirasisterna är vanligt folk från alla tänkbara partier och bakgrunder (märkligt nog utom från SD), så kommer de sluta protestera mot nazister och brunskjortor? Varför det?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
    [/quote Därför anti-rasister är ofta anti- liberal anti- myndigheter och ultra- kommunister .Så det har inte så mycket med anti-rasism att göra. Troligtvis är nassar rasister jag, men ofta verkar det ju småungar som man kan låta polisen ta hand om, så inget för vanligt folk att brysig om.Ungefär som att det är tufft att vara med i en fotbollsklack ett tag.
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 17:44:51 följande:
    Just SD kanske inte ska prata så mycket om hot. Folk som uttalar sig mot SD får utstå sjukt mycket hot och hat - ofta med lika sjukt innehåll. En väninna stod upp mot en SD-are på TV, och fick efteråt ton med hatmail. Andra som engagerar sig mot SD, speciellt kvinnor, får inte bara hatmail, de får höra/läsa att de borde "kulturberikas" eller "våldtas". Liknande kan man läsa på Avpixlats sidor, kommentarer som anhängare använder om de som inte köper SDs propaganda.

Men som vanligt med SD - Quad licet Iovi, non licet bovi.
    En del SD sympatisörer på internet hotar och skriver en massa strunt, det är varken bra eller moget beteende. Men hoten slutar på internet. För vänsteranhängarna räcker det inte med verbala hot. Dom utför hoten, ofta med attacker, brevbomber, knivar etc.
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-03-16 17:47:21 följande:

Varför hotar och misshandlar SvP och SMR antirasister? Till och med ungdomar råkar illa ut.

Milisgrupper i Tyskland på 1920-talet drog runt och misshandlade och sköt "rödingar". Det är exakt vad som händer nu.
    Om du tänker på den senaste händelsen i Malmö så är det inte klarlagt vad eller vem som började det hela. Många uppgifter tyder på att vänsterextremisterna gick till attack först.
  • sjuttiofemman

Även Sd-lobbyister hotar och Åkesson har ännu en "egen upplevelse"

wp.me/p2oCcR-3AP
  • Rataxes

Rödingarna stannar inte vid nazister, de misshandlar även liberaler. En anhängare fick sedan detta i sin brevlåda:
    "Som du antagligen vet så misshandlades två medlemmar i ditt parti efter torsdagens distriktsmöte. Detta var endast en liten försmak på vad som kommer att hända om ni gör några fler försök att etablera er i Eskilstuna. Vi kommer aldrig att acceptera liberal politik eller andra angrepp på arbetarklassen, och detta kommer inte att passera er obemärkt förbi.

Vi ger er nu en chans att lägga ner all politisk verksamhet. Om ni inte gör detta kanske just du blir nästa person att bli fysiskt påmind om konsekvenserna av att bedriva en arbetarfientlig politik."

Antifascistisk Aktion

"Osynliga partiet" gav sig på flera av centerpartiets lokaler.
    If he really thinks we're the devil, then let's send 'em to hell
  • sjuttiofemman
    Gert skrev 2014-03-16 17:53:32 följande:
    Om du tänker på den senaste händelsen i Malmö så är det inte klarlagt vad eller vem som började det hela. Många uppgifter tyder på att vänsterextremisterna gick till attack först.

Några SvP-sympatisörer är misstänkta för dådet enligt polisen. Vittnesmål pekar på att det var en oprovocerad attack från nazisterna.
  • sjuttiofemman
    Rataxes skrev 2014-03-16 18:15:23 följande:
    Rödingarna stannar inte vid nazister, de misshandlar även liberaler. En anhängare fick sedan detta i sin brevlåda:

"Som du antagligen vet så misshandlades två medlemmar i ditt parti efter torsdagens distriktsmöte. Detta var endast en liten försmak på vad som kommer att hända om ni gör några fler försök att etablera er i Eskilstuna. Vi kommer aldrig att acceptera liberal politik eller andra angrepp på arbetarklassen, och detta kommer inte att passera er obemärkt förbi.

Vi ger er nu en chans att lägga ner all politisk verksamhet. Om ni inte gör detta kanske just du blir nästa person att bli fysiskt påmind om konsekvenserna av att bedriva en arbetarfientlig politik."

Antifascistisk Aktion

"Osynliga partiet" gav sig på flera av centerpartiets lokaler.

Och som vanligt när nazister anklagas för våld så måste såna som du påpeka att de på andra sidan är dumma också.

Varför?
  • Gert
    sjuttiofemman skrev 2014-03-16 18:16:29 följande:

Några SvP-sympatisörer är misstänkta för dådet enligt polisen. Vittnesmål pekar på att det var en oprovocerad attack från nazisterna.
    Vittnesmålen består antagligen av vänsterextremister som försöker skydda sina medbrottslingar. Vi får se hur det går i en domstol.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?