• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • Velouria

Fel, skulle stå: Varför demonstrerade inte rassarna emot våldtäkten?

Egentligen är svaret givet - det är ju rasister vi pratar om. Sådana som använder varje tillfälle att smutskasta invandrare och dra alla över en kam. Inte normala människor som överhuvudtaget ogillar våld, vem det än kommer ifrån.

Bajsbrygga
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-16 13:50:28 följande:

Nä, det är eran lilla sekt som tror att det är viktigt. Vanligt folk struntar i idioter och nonchalerar dom. Nassar Afa Rv mm är sådant som polisen ska ta hand om.
    Du menar att stora delar av ett bostadsområde (eller flera, faktiskt) där alla tillhör "vår lilla sekt"? Tror du på allvar att folk, vanligt folk, skiter i brunskjortorna?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • sjuttiofemman
    nihka skrev 2014-03-16 12:50:38 följande:
    Eller SDs planer om att samarbeta med förintelseförnekare i EU-parlamentet.

www.di.se/

Om det inte varit tydligt innan så är det tydligt nu var Sd står.
  • Thomas66
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 13:52:15 följande:
    Du menar att stora delar av ett bostadsområde (eller flera, faktiskt) där alla tillhör "vår lilla sekt"? Tror du på allvar att folk, vanligt folk, skiter i brunskjortorna?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.

Många gör det, våra försvann automatiskt. Det är bara vänsterfolk som ser rasister över allt, men det kommer lugna ner sig när folk inser vilka som är anti-rasister.
  • nihka
    sjuttiofemman skrev 2014-03-16 13:54:07 följande:

Om det inte varit tydligt innan så är det tydligt nu var Sd står.

Fast de vill ludda till det lite genom att kalla det för att de kan "tvingas" till samarbete med andra än de parter de helst vill samarbeta med pga av omständigheter - typ

http://sdkuriren.se/angaende-samarbete-i-eu/
  • nihka
    Thomas66 skrev 2014-03-16 13:58:42 följande:

Många gör det, våra försvann automatiskt. Det är bara vänsterfolk som ser rasister över allt, men det kommer lugna ner sig när folk inser vilka som är anti-rasister.
    Ja, många SDare ser grupperingar där de inte finns. Järnrörs-Ekeroth talar om "kaffelattedrickande södermalmsbor" när det gäller människor som inte skriver under på hans och SDs tolkning av vad massimmigration är och inte är.

Och Libanon ska tydligen inte nämnas i sammanhanget för det ligger inte i Sverige.
  • Velouria
    nihka skrev 2014-03-16 14:08:14 följande:
    Ja, många SDare ser grupperingar där de inte finns. Järnrörs-Ekeroth talar om "kaffelattedrickande södermalmsbor" när det gäller människor som inte skriver under på hans och SDs tolkning av vad massimmigration är och inte är.

Och Libanon ska tydligen inte nämnas i sammanhanget för det ligger inte i Sverige.
    Det heter faktiskt Aluminiuuuumrööööör. Rätt ska vara rätt Skrikandes

(ang. sverigedemokraters sätt att byta fokus från själva kärnan)
    Bajsbrygga
  • sjuttiofemman
    Velouria skrev 2014-03-16 14:13:33 följande:
    Det heter faktiskt Aluminiuuuumrööööör. Rätt ska vara rätt  (ang. sverigedemokraters sätt att byta fokus från själva kärnan)

• TheNarrator
    sjuttiofemman skrev 2014-03-16 14:25:10 följande:

Allt för offerkoftan vettu :)
    "Sjuttiofemman såg alltid en möjlighet att fly ifrån en obekväm sanning så länge offerkoftan låg snyggt ihopvikt på sin hylla i garderoben..."
    Så sant som det var sagt.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?