• kommerintepånåt

Varför hatar folk SD?

Vet att jag nyss startade en annan tråd om ett helt annat ämne, men har många tankar susandes omkring i mitt huvud ikväll.
    Som rubriken lyder, varför hatar folk Sverigedemokraterna? Eller jag kanske ska fråga; varför hatar folk Sverigedemokrater?

Jag är inte gammal nog att rösta då jag endast hunnit fylla sjutton år, men när jag väl får rösta så kommer jag lägga min röst på SD.

Är jag rasist? Nej, det är jag inte! Finns det medlemmar i SD som är rasister? Absolut! 
    Har SD överdrivit saker de sagt? Ja! Precis som alla andra partier.
    Jag har en fråga till dig som blir röd om öronen av ilska när någon nämner SD, tycker inte du, helt ärligt talat, att Sveriges invandringspolitik har gått snett?
    Jag ser inget negativt med en del invandrare, och jag ser inget negativt med att stöta på andra kulturer och smaka rätter ifrån andra delar av världen. Men, jag vill inte att det skall ses som rasistiskt att älska Sverige, och att älska svensk kultur. Thomas Di Leva (är inte säker på om hans efternamn är två separata ord?) kom ut med sin egna lilla nationalsång, som handlade om hur Sverige ska ta emot alla, och att alla får plats.

"Neeej", skrek mitt lilla hjärta. Och ge fan i att skriva att jag är rasist nu, för jag anser att alla människor, svart som vit som gul, är lika värda. (Vad har det egentligen med invandring och göra?) Jag är bara trött på hur många invandrare vi tar in. Jävligt trött.

• Svar på tråden Varför hatar folk SD?
  • TheNarrator
    Velouria skrev 2014-03-16 14:13:33 följande:
    Det heter faktiskt Aluminiuuuumrööööör. Rätt ska vara rätt Skrikandes

(ang. sverigedemokraters sätt att byta fokus från själva kärnan)
    "Att livet till större del hade slösats bort på andras felstavelser istället för att se andras budskap utifrån sitt eget perspektiv gav ett mindre, men kontrollerat utbrott..."
    Så sant som det var sagt.
  • sjuttiofemman

"Sluta hata, börja prata"

Bästa slogan jag har hört hittills.

Uppemot 9000 personer demonstrerar mot våld och nazism.

Från expressen.se:

"Ungdom mot fascism, Vänsterpartiet och MFF-familjen är några av de grupper som kommer att finnas på plats för att demonstrera i dag. Även danska fackföreningar planerar att komma till demonstrationen.

Demonstrationen "Kämpa Malmö" anordnas mot bakgrund av det som inträffade i Malmö för en vecka sedan. Fyra personer skadades i ett slagsmål efter en feministisk demonstration på internationella kvinnodagen.

En person skadades mycket allvarligt och flera personer med kopplingar till nazistiska Svenskarnas parti misstänks för mordförsök i samband med händelsen."

• Gert

En annan passande rubrik är: Varför hotar folk SD?

För att våldsvänstern bara vet hur man slåss.

• Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-16 13:58:42 följande:

Många gör det, våra försvann automatiskt. Det är bara vänsterfolk som ser rasister över allt, men det kommer lugna ner sig när folk inser vilka som är anti-rasister.
    Så du menar att nazister och brunskjortor inte är rasister!? Eller vad är det du försöker säga egentligen?

Ditt inlägg makear ingen sense alls, Thomas. Så när folk inser att antirasisterna är vanligt folk från alla tänkbara partier och bakgrunder (märkligt nog utom från SD), så kommer de sluta protestera mot nazister och brunskjortor? Varför det?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    nihka skrev 2014-03-16 14:08:14 följande:
    Ja, många SDare ser grupperingar där de inte finns. Järnrörs-Ekeroth talar om "kaffelattedrickande södermalmsbor" när det gäller människor som inte skriver under på hans och SDs tolkning av vad massimmigration är och inte är.

Och Libanon ska tydligen inte nämnas i sammanhanget för det ligger inte i Sverige.
    Ett så typiskt uttalande. Har sagt det länge, och har ännu inte sett bevis på annat - finns inget parti, ingen grupp som är så svenskfientliga som SD. De har skällsord mot vänsterfolk, högerfolk, rika, fattiga, feminister, hbtq-folk, folk som gillar läget som det är, folk som är toleranta, folk som inte röstar på SD... alla andra, helt enkelt. Inte utan att man undrar exakt vad det är med Sverige de älskar egentligen, vad de vill försvara, när de är så nedlåtande mot allt och alla som inte är dem själva...
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-16 17:27:09 följande:
    Sverige borde ta efter Australien i avskaffandet av lagen hets mot folkgrupp. Det är bara SD som vill göra detsamma.

www.flashback.se/artikel/3809/australien-avsk...
    www.friatider.se/australien-avskaffar-hets-mo...
    www.nzherald.co.nz/international-politics/new...
    Ja, och vad säger det om SD? Om SD VERKLIGEN oroade sig för att "även vita kan utsättas för rasism" så borde de ju vara för en UTVIDGNING av lagen, så att den även omfattar majoriteter, inte bara minoriteter. Det hade de nog fått mycket stöd för. Men nej, istället vill de AVSKAFFA lagen helt. Och då kommer ju förstås frågan varför det är så viktigt att avskaffa, istället för utvidga. Varför är det så noga att minoriteter inte ska ha ett skydd i Sverige, när vi har nazister, fascister och andra som vill bråka med nämnda minoriteter?
  • Gert
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-16 17:41:41 följande:
    Ja, och vad säger det om SD? Om SD VERKLIGEN oroade sig för att "även vita kan utsättas för rasism" så borde de ju vara för en UTVIDGNING av lagen, så att den även omfattar majoriteter, inte bara minoriteter. Det hade de nog fått mycket stöd för. Men nej, istället vill de AVSKAFFA lagen helt. Och då kommer ju förstås frågan varför det är så viktigt att avskaffa, istället för utvidga. Varför är det så noga att minoriteter inte ska ha ett skydd i Sverige, när vi har nazister, fascister och andra som vill bråka med nämnda minoriteter?
    Problemet är att dom andra partierna inte vill utvidga lagen.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-16 17:30:41 följande:
    En annan passande rubrik är: Varför hotar folk SD?

För att våldsvänstern bara vet hur man slåss.
    Just SD kanske inte ska prata så mycket om hot. Folk som uttalar sig mot SD får utstå sjukt mycket hot och hat - ofta med lika sjukt innehåll. En väninna stod upp mot en SD-are på TV, och fick efteråt ton med hatmail. Andra som engagerar sig mot SD, speciellt kvinnor, får inte bara hatmail, de får höra/läsa att de borde "kulturberikas" eller "våldtas". Liknande kan man läsa på Avpixlats sidor, kommentarer som anhängare använder om de som inte köper SDs propaganda.

Men som vanligt med SD - Quad licet Iovi, non licet bovi.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?