Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-25 15:39:33 följande:
    Jag är skeptisk till i princip all media - men vad insinuerar du? Att det som står i artikeln inte har hänt?
    Jag insinuerar att ni hatar kvällspressen, utom när ni inte gör det.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-03-25 16:02:58 följande:

Nä, Gud bevars.

Men om du påstår någonting så får du vara beredd att backa upp det. Särskilt som vi normalt sett VET att det du påstår inte stämmer. Du hittar på för mycket helt enkelt.

Kan jag länka exempel och bevis på det jag säger så borde även du kunna det.

En liten rättning bara.

Bortsett från att Avpixlat och Affes blogg inte är bevis. Snarare motsatsen.

• Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-03-25 16:12:36 följande:
    Se där, du kan ju. Även om det är wikipedia.

Men då läser vi i dina länkar då och finner att 1,6% av innevånarna i Japan räknas som icke-japaner.

About 1.6% of Japan's total legal resident population are foreign nationals

Dvs Japan är till 98,4% etniskt japanskt och om inte det kan klassas som "etniskt homogent" så vet jag inte vad ...
    Notera dock senare länk - dessa 98,4% är inte vad SD skulle kalla "etniska japaner" mer än vad SD räknar romer, judar och samer som "etniska svenskar". Det är inte en monokulturell "japanitet" det handlar om, utan om vilka som är födda i japan och har japanska medborgarskap. Etniskt är det en blandad grupp.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-03-25 16:21:18 följande:
    [quote=72849793][quote-nick]Dorian Ertymexx skrev 2014-03-25 16:12:26 följande:[/quote-nick][/quote]

Det är som vanligt med Sd, ger aldrig några raka svar i känsliga frågor..
    ?
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-03-25 17:02:52 följande:

Ok bilder följer inte med i citat.
    Syftade på den om yttrandefrihet för invandrare..
    Ah! Då är jag med.
  • Dorian Ertymexx
    Naranjos skrev 2014-03-25 17:09:19 följande:
    Motsvarande procentandel i Sverige skulle således bli knappt 150.000 personer. Dvs den volym vi når upp till under mindre än två år. 
    Dessutom kommer en absolut majoritet från närområdet. Översatt till svenska förhållanden tror jag inte många personer hade haft några som helst problem med den invandringen - om den kom från Tyskland, Belgien, Holland, Norge, Danmark och Finland.
    Du menar alltså att majoriteten av den svenska invandringen INTE är från närområdet? Det var en intressant... teori.
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-03-25 20:04:31 följande:

Nej jag har förstått att svenska lagar och regler är det många som inte bryr sig om. Att ta emot fattiga till ett bättre liv är faktiskt inte vårt ansvar. Att ta emot människor som behöver skydd är däremot det. Att människor som är i skyddsbehov kommer i kläm för att dina fattiga polare ska komma hit är inget som bekymrar dig.

Jag uppmanar dig att läsa merit wagers blogg så inser du att människor med reella behov blir drabbade av missbrukande människor. Men självklart ska fattiga komma före krigsflyktingar...
    Helt sant, många struntar i svenska lagar. Som SD, till exempel. En del av deras partiprogram bryter mot svensk lag, grundlag till och med, liksom flera avtal Sverige skrivit på. Och då går vi inte ens in på vad privatpersoner inom SD ägnar sig åt - propagerar för våld mot kvinnor, olaga hot och förberedelse till misshandel, förtal, hets mot folkgrupp...
Svar på tråden Varför hatar folk SD?