Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

M Y L F skrev 2014-03-25 20:46:52 följande:

Och inte bara sd utan alla partiet håller på med att ignorera lagar som vi har i Sverige och det är för djävligt rent ut sagt. Hur hamnade vi här undrar jag i ett land där våra egna politiker inte gör annat än att göder sig själva och sina rika polare.

Politiker har för mycket makt och framför allt för höga ersättningar och förmåner. När ska vi protestera mot det undrar jag. Men den mesiga Svensken kommer aldrig att vakna och agera.
    Jag undrar mest varför du, som har såpass vänster-lika åsikter värnar om SD, som mestadels röstar med Alliansen, och därmed gör raka motsatsen till det du önskar?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx

En i stort mycket intressant artikel som är relevant bara i tangens med trådens ämne. Men även den stora filosofiska frågan åsido, så finns det intressanta stycken som dubbelt berör ämnet - styckena om hur vissa finska grupper vill "utplåna" den svenska minoriteten, till exempel.

http://magasinetneo.se/artiklar/krankta-av-fakta/

• Dorian Ertymexx
    Naranjos skrev 2014-03-25 22:59:52 följande:
    Du kan väl fördjupa dig i Migrationsverkets och SCB:s statistik om du vill utmana "teorin". Tills dess får du nöja dig med bifogad länk. Du kan förmodligen själv räkna ut att majoriteten inte är från närområdet (vilka skyddsskäl har i så fall Nordeuropeer)?

Man räknar t.ex. med att det finns ca. en halv miljon muslimer i Sverige. Jag kan nog garantera att majoriteten ursprungligen inte kommer från norra Europa.

www.migrationsverket.se/download/18.5e83388f1...
    Kanske, kanske inte - många muslimer kom från baltstaterna kring andra världskriget.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-03-26 00:37:50 följande:

Ja jag läste om det där, helt sjukt. Säpo-vakterna hade tydligen sagt åt eleverna att sitta tysta och inte ställa frågor.
    Säpo verkar fan skydda SD litet väl alltså... beyond the call of duty, så att säga...
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-26 08:34:41 följande:

Ja SÄPO är nog SDare allihopa.
    Nej, men det verkar som att vissa av deras agenter kanske är litet för partiska. Det är inte okey att tala om för skolungdomar att det inte får ställa frågor, att hota anställda med uppsägning för att de protesterar, eller att tysta journalister på ett öppet event.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-26 08:41:46 följande:
    Vissa elever mådde så dåligt över detta att de låste in sig på skoltoaletterna och grät.

www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/skola/a...

Överdrivna reaktioner kanske?
    Kanske, kanske inte. Med tanke på vad SDs toppolitiker säger så är det nog inte alldeles förvånande reaktion.

Och intressant, igen en länk från Aftonbladet. Trodde ni hatade dessa "lögnaktiga kvällsblaskor"?
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-03-26 09:45:41 följande:

Det den personen skriver är ju helt rätt, men man får ju utveckla det lite till. Delvis så är vi för många människor på jorden och delvis så använder en del av dessa människor alldeles för stora resurser.

I U-länder så är dom redan för många och fler blir dom, i I-länder så utnyttjar vi jordens resurser så att jorden i princip håller på att utarmas. U-länder vill ha det som I-länder har. Inget konstigt alls. Det är problem som kan lösas med att hela jordens befolkning faktiskt krymper dramatiskt i alla delar av jordens hörn.

Ett sätt att minska befolkningen är att sluta att bota sjukdomar och att låta naturen ha sin gilla gång. Där är jag antagligen inte så fel ute, för jag tror att det kommer att bryta ut en sjukdom som vi inte rår på och så har naturen sett till att avbefolka jorden på ett naturligt sätt.

Jag är övertygad om att vi är inne i slutfasen av homosapiens existens, om inte av sjukdom så av krig eller någon stor naturkatastrof.

Men så bra, då åtar du dig att låta dig själv eller dina barn självdö vid nästa dödliga sjukdom alltså?

Vi är inte för många, det är en myt. Men visst, vi behöver förbättra resursfördelningen, vi behöver bli bättre på att ta hand om planeten. Men det är görbart - problemet ligger i att folk hånar just de som försöker hitta lösningar på allt detta (dvs tex MP och folk med miljötänk).

Jag rekommenderar att du ser litet TED-talks av Hans Rosling, han förklarar sådant långt bättre än jag kan.

http://www.ted.com/talks/hans_rosling_and_the_magic_washing_machine

http://www.ted.com/talks/hans_rosling_on_global_population_growth

Finns många fler, bara att söka på hans namn.

• Dorian Ertymexx
    Velouria skrev 2014-03-26 11:38:12 följande:
    Det vet ju inte du. Du tror bara på det du läser i bloggen. Du kommer ju inte därifrån dessa människor kommer, så hur kan DU ens säga att "vi tar in fel människkor"?
    Och vad är "fel människor" ens? Ska vi bra rädda de som vi har nytta av, och skita i resten? Det är ju inte alls nykolonialistiskt...
  • Dorian Ertymexx
    M Y L F skrev 2014-03-26 11:45:53 följande:
    Om man inte orkar läsa så orkar jag inte förklara. Jag har inget emot folk som är i reellt behov av skydd. Jag välkomnar faktiskt dom 152 Kongoleser som ska komma som en del i flyktingkvoten.

Vad jag har problem med, är människor som kommer hit för enbart ett bättre liv. Det är fullt förståligt, men jag har faktiskt ingen lust att lägga pengar på någon som på falska grunder tar sig till Sverige och sedan ljuger sig blå för att få stanna. Det är ett faktum att mer än 80% av alla som kommer har slängt sina id handlingar eller kommer med falska sådana. En majoritet av sk ensamkommande barn är inga barn, i bästa fall handlar det om 20% som är under 18 år.

Kan du förklara hur och varför vi skulle ta hand om hela världens fattiga här i Sverige? Tycker du själv att det är ok att det kommer mängder med folk som ljuger sig in i Sverige? Är det ok att vi inte vet vem vi släpper in och vad deras agenda är?

Sedan den absolut viktigaste frågan, hur ska vi ha råd med att ta hand om alla förutom att sno hälften av allas löner, inte ens det kommer att räcka, det blir en droppe i havet? Hur ska vi få igång bostadsbyggande där det enda intresse bolag har är vinster? Vem ska ha råd att bo i dom bostäderna? Och framför allt, den missvisade siffran på 8 % arbetslöshet, är nog i verkligheten mer än 15 %, hur ska vi fixa jobb till alla?

Tycker att det vore intressant att höra hur vi ska lösa dessa stora problem. Sedan undrar jag NÄR blir den invandring vi har idag lönsam? Idag förstår ju en vanligt intelligent människa att det inte är en vinst att ta emot en massa människor, men frågan är när och blir det någonsin en vinstaffär för samhället, eller är det bara privata aktörer som kommer att vinna på invandringen?

Att sitta och ljuga ihop att det är en vinst för samhället lönar sig inte i längden. En dag stannar karusellen och vem ska man då lägga skulden på?

Då är vi tillbaka där igen då - nej, det är ingen omedelbar vinst att ta in människor, oavsett om de kommer över gränsen eller genom vaginan (eller kejsarsnittet). Det går snabbare att få ut vinst av de som kommer över gränsen än de som föds här, mycket snabbare dessutom, med mycket lägre insats oftast. Så är det ekonomin du oroar dig för ska du nog yrka på tvångssterilisering av alla i Sverige och hurra för arbetskraftsinvandring.

Övriga frågor tycker jag du ska ta med vänstern, de försöker komma med lösningar på just de problem du tar upp, tex bostadsbyggandet och liknande.

Och jo, det ÄR vinst för samhället. Det är ingen lögn, det är fakta.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?