Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Philipsson skrev 2014-03-21 10:11:38 följande:
    Inte bara "försöka", utan faktiskt 'göra det', kan man ägna sig åt när man själv har högre akademisk nivå än den som felar, och när denne använder sig av billiga och fula retoriska knep.
    Såatteee, vad var det du skrev ovan..?
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-21 10:17:39 följande:

Är det någon som gör parodier på somalier i svensk eller amerikansk tv? Det låter inte så snällt.
    Jodå. Men på svenskar också.
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-03-21 17:10:48 följande:

Rätt kul artikel.

Först hittar de på en massa påståenden och därefter hittar de på en massa "sanningar" och avslutar med ett: "Så det så!"

De hänvisar till forskning, rent allmänt, men specificerar inte vilken, var och när och tvärtemot vad de påstår så finns det alltså till och med svensk forskning på området som visar på motsatsen till vad deras "sanningar".

Ja, jisses ...

Det är valår, och SD på 10% skrämmer skiten ur en del.
    Det skrämmer skiten ur de flesta med vett och sans, ja.
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-21 18:41:50 följande:
    Inget alls. Bara aktuell statistik.
    Att säga att vi INTE har en stor invandring i förhållande till folkmängd är löjligt.
    Jag tänkte tvärtom att det var fånigt litet. 18 000 syrier, är det vad ni gråter så högljutt om? Allvarligt?
  • Dorian Ertymexx
    Errol Flynn skrev 2014-03-21 18:36:10 följande:
    www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=9654...

www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=8791...

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=...

www.folkbladet.se/nyheter/default.aspx?articl...

Tonårstjejer som rånar med kniv? Mycket ska man höra innan öronen trillar av.

Hageby blivande ghetto?
    Du har verkligen inte hängt med i media på länge va? Rånande tonårstjejer fanns ju fan när jag var fjortis, och det var lääänge sedan nu.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2014-03-21 19:19:49 följande:

Sluta med det där tramset, det är faktiskt det som stör mig .Det kommer ex antal människor , och det handlar inte om thai- fruar eller återkommande svenskar. Vi ökade befolkningen med drygt 80000 förra året, tror du fortfarande av det kommer ca 20000 per år?
    Jo, det gör det.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-21 21:10:47 följande:
    Avpixlat berättar sanningen till skillnad från statlig bidragsmedia. Det finns inga historiker och statsvetare som håller med Arnstad om nånting angående SD.
    Sanningen. Jo men tjena. Tror du på Vakttornet också?
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-22 08:41:36 följande:
    Men jag tar in andra medier också. Jag läser nyheterna på SVT och lyssnar på Sveriges Radio. De enda medierna jag inte tar information från är skvallermedia som Aftonbladet och Expressen. Helt enkelt för att nyheter de skriver om är skämt och kändisskvaller. Sånt intresserar mig inte.

För att få en verklig nyanserad bild av Sverige bör man även läsa regeringskritiska sidor som Avpixlat och Fria Tider. Så min värld är ganska öppen jämfört med din.
    Märkligt att du inte läser regeringskritiska sidor från vänstern då.
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-22 08:55:07 följande:
    Fast Avpixlat har brukar alltid ha källor med, främst från traditionella medier. AP ger inte alls en snedvriden bild. Det är bara att läsa källan och så slår man ihop 1+1.
    Källor är bara relevanta om de behandlas korrekt. Och det är inte så att kreti och pleti kan "slå ihop 1 + 1" med vetenskapliga källor. Det är exakt en av de saker som Avpixlat gör fel med, de tar russinen ur kakan och blåser upp det. De har ju fått kritik av de som SKRIVIT källorna till och med!
Svar på tråden Varför hatar folk SD?