Dole Bananas skrev 2014-03-24 18:10:45 följande:
4st? Halva vänsterpartiets ungdomsförbund består av radikala vänsterextremister som sympatiserar med AFA och Revolutionära Fronten, bara i Örebro fick två ordföranden på rad avsättas för deras djupa sympatier med våldsbejakande extremister.
Partiet är så infekterat med extremism att ledningen belagt fotfolket med munkavel, att det ens förekommer ett parti i Sveriges riksdag där det på fulla allvar diskuteras våldets vara eller icke vara är mycket anmärkningsvärt.
www.vansterpartiet.se/vansterpress/hall-inter.../
Än mer anmärkningsvärt är det att sådana som du med gelikar ständigt jagar flugor med kanoner och bortser från Säpos rapporter där det klart och tydligt framgår hur stort kommunisternas hot är jämfört med "nazisternas"
"nazisterna" är mycket få och oorganiserade, är ofta vanliga nationalister(oavsett medias epitet) och jag kan inte erinra mig något annat tillfälle än i Kärrtorp där nazister oprovocerat gått till attack emot meningsmotståndare (där förövrigt en kommunist stack en kniv i ryggen på en annan människa), för vänsterextremister är det vardagsmat och händer varje vecka, är det inte misshandel och skadegörelse så är det bilbomber och mordbränder, och är det inte det så är det stenkastning och brandbomber vid lagliga demonstrationer.
Själv har jag inga som helst sympatier för nazister och andra våldsbejakande antidemokrater och är glada att dom håller sig långt borta från SD. Detta synsätt finns dessvärre inte på den extrema vänsterkanten som du tillhör.
Jag föredrar en ärlig argumentation där man sätter saker i sin rätta kontext. Även den senaste "nazistattacken" visade sig vara en oprovocerad attack från extremvänstern där nationalister tvingades försvara sig från angrepp. Den våldsbejakande kommunisten Showan som i vänsterkretsar beskrivs som ett offer har visat sig vara raka motsatsen och förtjänar det läge han ligger.
Vänsterkräket Showan in action
Du kan fortsätta försvara extrema mörkermakter och jaga fredliga landsvänliga demokrater med blåslampa, verkligheten är dock vad den är.
"visade sig"? Nej, det var ett löst rykte, förmodligen spritt av de högerextrema.