Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Naranjos skrev 2014-03-23 18:05:22 följande:
    Nä, det har ju gått riktigt uselt för U-landet Japan. Riktiga skitbilar bygger dom - för att inte tala om elektroniken som är på 60-talsnivå. Måste vara all fisk som gör japanerna korkade och landet så dåligt. Det kändes som man rest 100 år tillbaka i tiden när jag var där senast. Häst och vagn i stället för taxi och tunnelbana. Fattar inte hur de klarat sig.
    Japan är ett mångkulturellt land. Och det är först efter att de påtvingats (såsom var fallet för Japan) mångkultur och öppen handel som de växte från en feodal, efterbliven stat till en modern makt som till och med gav USA en utmaning i andra världskriget. Det är just mångkulturen som gjorde japan mäktigt, inte att de låste in sig med sina "japanska värderingar".

Ska du komma med exempel, tänk igenom dem ordentligt först. Vänskapligt tips.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Flash Gordon skrev 2014-03-23 20:50:26 följande:

MP har faktiskt en tvingande punkt i sitt partiprogram om att vi måste äta mindre kött och istället gå över till vegetarisk kost. De håller öppet för att det kanske måste till "politiska insatser" för att nå detta mål:

"Konsumtion som har negativ klimatpåverkan, såsom fossilt drivna transporter, fossil energi och animalier, måste minska. Politiska insatser måste samverka med ett medborgerligt engagemang för en mer hållbar livsstil. En sådan livsstilsförändring kommer att se olika ut för olika människor. Genom att resa mer miljövänligt, handla mer lokalt producerat, äta mer vegetarisk mat, energieffektivisera hemmet och konsumera färre prylar ökar möjligheterna att leva ett gott liv inom de ramar miljön sätter."

www.mp.se/om/partiprogram/miljon

Jag ser inte problemet med att ha ett mål som leder till renare miljö och hälsosammare människor!? Och vart ser du det tvingande, och hur ska tvånget se ut? Tror du MP kommer införa köttkomissarer som skjuter folk som äter ett gram kött för mycket!?
  • Dorian Ertymexx
    Naranjos skrev 2014-03-23 23:54:10 följande:
    Jag tror inte du får med dig "medel"- Suzuki-san på den tolkningen av Japan som åtminstone själva ser sig som ett homogent folk med tidigare premiärministern Taro Aso i spetsen ("one race nation"). Fast lyssnar man enbart på PK-folk, kan man säkert få för sig att Japan är det mest mångkulturella landet i Asien. Jag vet inte hur mycket du har rest i Japan eller haft kontakt med Japaner (jag har varit där vid ett par tillfällen) och haft ett flertal japanska arbetskamrater. Ett mer nationalistiskt folk är svårt att finna. Norge på 17 maj är en fis i rymden i jämförelse.

Sverige erkänner sig självt som ett mångkulturellt land, Japan gör det inte. Fler och fler länder hävdar att mångkulturen är död. (Merkel & Cameron som exempel).
    Hur de själva ser sig är faktiskt rätt irrelevant. Deras subjektiva åsikt är inte intressant, deras kultur är de facto mångkulturell sedan länge. Men det är klart, ser man mångkultur som "allt som hänt sedan jag slutade sitta i soffan och se Saltkråkan" så är väl Japan säkert monokulturellt. Men så är alla länder det i så fall, inklusive Sverige.
  • Dorian Ertymexx
    Naranjos skrev 2014-03-24 02:05:28 följande:
    Ja, precis så brukar vänsterfundamentalister resonera. Vad folket tycker har ingen betydelse och är irrelevant. Tack i alla fall för att du tydligt visar hur kommunism fungerar.
    Så... vetenskap är kommunism? Wow, den var ny...
  • Dorian Ertymexx
    effemgea skrev 2014-03-24 07:30:28 följande:
    ViSkrattande

Själv tackar jag för ditt deltagande i det kanske tydligaste exempel på hur SD-sekten och vissa SD-kramare liksom tar ett fragment av verkligheten och bygger en uppenbarelse kring detta.

Själv har jag trott att uppenbarelserna var helt tagna ur luften - men i fallet med de elaka miljöpartisterna som vill förbjuda oss att äta kött så fick jag möjlighet att studera fragmenten.

Skulle gissa att det är fler än jag som uppskattar uppvisningen - men jag vet ju inte säkert, så jag använder pronomen "jag" i stället för "vi" - man vill ju inte bli beskylld för att syssla med tankeläsning  som en uppvarvad sektmedlem.
    Inte utan att det ibland känn som att man diskuterar med the Borg, nej, the Åkesson-kollektive. Resistance is futile, they will try to assimilate us.
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-24 10:34:05 följande:
    Precis. Och att vilja minska invandringen är inte samma sak som att stänga gränserna eller kasta ut folk som redan är här. Båda sidor är rätt bra på det här med överdrifter.
    Ja, för det är ju verkligen långsökt att tro att politiker som ropat "babbe" och "det här är inte ditt land" åt en svensk med invandrarbakgrund vill kasta ut invandrare, verkligen. Drömmer

Vet ni? Snart går en helt ny bok av Pontus Lundkvist till tryck!!!
  • Dorian Ertymexx
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2014-03-24 10:34:05 följande:
    Precis. Och att vilja minska invandringen är inte samma sak som att stänga gränserna eller kasta ut folk som redan är här. Båda sidor är rätt bra på det här med överdrifter.
    Notera sista rutan. Det här är faktiska citat.

• Dorian Ertymexx
    Dorian Ertymexx skrev 2014-03-24 16:33:45 följande:
    Notera sista rutan. Det här är faktiska citat.
    WTF, man kan inte lägga in bilder som man kunde förr. Suck.
  • Dorian Ertymexx
    Dole Bananas skrev 2014-03-24 18:10:45 följande:
    4st? Halva vänsterpartiets ungdomsförbund består av radikala vänsterextremister som sympatiserar med AFA och Revolutionära Fronten, bara i Örebro fick två ordföranden på rad avsättas för deras djupa sympatier med våldsbejakande extremister.

Partiet är så infekterat med extremism att ledningen belagt fotfolket med munkavel, att det ens förekommer ett parti i Sveriges riksdag där det på fulla allvar diskuteras våldets vara eller icke vara är mycket anmärkningsvärt.

www.vansterpartiet.se/vansterpress/hall-inter.../

Än mer anmärkningsvärt är det att sådana som du med gelikar ständigt jagar flugor med kanoner och bortser från Säpos rapporter där det klart och tydligt framgår hur stort kommunisternas hot är jämfört med "nazisternas"

"nazisterna" är mycket få och oorganiserade, är ofta vanliga nationalister(oavsett medias epitet) och jag kan inte erinra mig något annat tillfälle än i Kärrtorp där nazister oprovocerat gått till attack emot meningsmotståndare (där förövrigt en kommunist stack en kniv i ryggen på en annan människa), för vänsterextremister är det vardagsmat och händer varje vecka, är det inte misshandel och skadegörelse så är det bilbomber och mordbränder, och är det inte det så är det stenkastning och brandbomber vid lagliga demonstrationer.

Själv har jag inga som helst sympatier för nazister och andra våldsbejakande antidemokrater och är glada att dom håller sig långt borta från SD. Detta synsätt finns dessvärre inte på den extrema vänsterkanten som du tillhör.

Jag föredrar en ärlig argumentation där man sätter saker i sin rätta kontext. Även den senaste "nazistattacken" visade sig vara en oprovocerad attack från extremvänstern där nationalister tvingades försvara sig från angrepp. Den våldsbejakande kommunisten Showan som i vänsterkretsar beskrivs som ett offer har visat sig vara raka motsatsen och förtjänar det läge han ligger.

Vänsterkräket Showan in action

Du kan fortsätta försvara extrema mörkermakter och jaga fredliga landsvänliga demokrater med blåslampa, verkligheten är dock vad den är.

"visade sig"? Nej, det var ett löst rykte, förmodligen spritt av de högerextrema.
Svar på tråden Varför hatar folk SD?