Inlägg från: Dorian Ertymexx |Visa alla inlägg
  • Dorian Ertymexx

Varför hatar folk SD?

Gert skrev 2014-03-29 20:25:36 följande:
    Har du inte förstått att effemgea är med i asylflykting-sekten? Hen är indoktrinerad i sekten kring Reinfeldt och Ullenhag att det inte finns några problem med asyl- och flyktingpolitiken. Det är ett sektbeteende att förneka något som 90% av alla andra förstår. 
    Exakt vad vi också säger. Du har bara missat vilka de 90 procenten är. Det är liksom inte ni som är 90%.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Rataxes skrev 2014-03-30 05:34:37 följande:

Whatever... Är det så viktigt för dig att få hakkorsstämpla folk så go ahead. Ekeroth är ett tillräckligt bojsänke för SD på egna meriter redan utan hakkorsstämpel, det blir mest löjeväckande att klistra hakkors på folk till höger och vänster när det mycket väl räcker med verkligheten.
    Tvärtom, Ekeroth bidrar starkt till hakkorsstämplingen. Att han har judiskt påbrå är liksom inte något som befriar SD från stämpeln; vet man vad Kenta gör i Europa så vet man att hans sympatier är långt närmare nazisterna än judarna.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-30 08:14:39 följande:
    Om du och dina gelikar fortsätter fortsätter så här kommer Sd få 30% i valet-14!

Det handlar nog mycket om att folk röstar EMOT något också, EMOT miljötalibaner, batikhäxor, gender benders, medborgarlönsförespråkare, kulturmarxister, genuscertifiering, hycklande södermalmshipsters med identitetskomplex, etc.
    ...emot svensk kultur, emot tolerans och samförstånd, emot arbetstagares rättigheter, emot jämställdhet, emot hbtq-människors rättigheter, emot religionsfrihet, emot demokrati.
  • Dorian Ertymexx
    Quintus Zebra skrev 2014-03-30 09:06:30 följande:

Ber om ursäkt. Tror jag föddes lite OT. ;) Att jag inte fått fler inlägg borttagna av den anledningen är rätt märkligt.

Att ersätta en miljöbov (oljan) med en annan (kärnkraft) är inte effektivisering.

Som sagt. Förstår inte motståndet mot energieffektivisering. Tror det kanske vilar på vanföreställningen om att Sverige är bra på detta område, när vi egentligen ligger efter. Det finns jättemycket att göra och det är enkelt, om vi bara ville. Men men, släpper detta och konstaterar igen att det finns ämnen som är betydligt svårare att få igång diskussioner om än om invandringen. ..
    Det kanske helt enkelt är samma där som med allt annat SD-nationalisterna står för: "Det ska vara precis som när jag var fem år gammal och satt i soffan med saft och Saltkråkan på TV!!!" Och då fanns det kärnkraft, alltså ska det finnas kärnkraft nu. Liksom inte ett logiskt, rationellt argument, utan ett emotionellt, reaktionärt tänk baserad på en längtan tillbaka till det de upplevde som tryggt och enkelt. Även om det bara var så i ett barns ögon, förstås.
  • Dorian Ertymexx
    Philipsson skrev 2014-03-30 10:59:34 följande:
    Du måste tänka på att jag inte befinner dig inne i din hjärna. Man måste FORMULERA vad man vill att den man kommunicerar med, ska förstå.
    ---
    Tvärtom. Antinationalismen är mycket  stark i Sverige. Lyssna t.ex. på: sverigesradio.se/sida/avsnitt/341023?programi..., där den ensidigt beskrivs som "farlig", "negativ", "tillbakasträvande" etc.

Håll i minnet att det handlar om Sveriges radio, alltså ett allmänägt och allmänfinansierat företag.

"Nationalism" är numera ett begrepp som har mycket negativa konnotationer, i svenskan.

Du menar väl inte att det skulle varar tvärtom, att 'nationalism' skulle vara ett positivt laddat ord/begrepp i dagens Sverige?

Kanske inte så konstigt då nationalism är en från makten skapad ideologi för att motivera lägre klasser för att gå i krig mot andra länders lägre klasser och dö för vad det nu är för intressen som makten har. För nationalismen har man inte bara mobbat "klassiska" minoriteter (i Sverige judar, romer, samer, finnar etc), utan också svenska undergrupper, som skulle "normaliseras" till en enhetlig svenskhet. Det gick sådär förstås, olikheterna mellan de svenska grupperna (såsom i alla andra länder) är fortfarande stora; SD ämnar radera ut det än mer, tydligen, då de talar om "ett folk".

Nationalism är därmed en tvingande, kvävande ideologi som handlar om att hitta på och skapa en kultur som inte finns, snarare än om att värna om de många kulturer som redan existerar på plats.
  • Dorian Ertymexx
    Quintus Zebra skrev 2014-03-30 11:10:38 följande:

Nej, det menar jag inte. Det är både positivt och negativt beroende på vilket ämne du diskuterar och vilka du diskuterar med.

Hur många människor som bor här ser sig som nationalitet? Hur många vill upplösa nationaldagen?

Nationalismen får kritiseras i Sverige på ett sätt som går i få länder, vilket är jättebra. Men de nationalistiska grundtankarna sitter fortfarande jättesvårt förankrade. Jag har redan gett dig exempel på detta tidigare. Vill du ha fler.

Du verkar utgå från nidbild av dina meningsmotståndare, och sedan kritiserar du dem för åsikter de aldrig själva har valt.
    Halmgubbar är poppis, då kan man aldrig få ett vettigt svar liksom...
  • Dorian Ertymexx
    maria diaz skrev 2014-03-30 11:32:49 följande:
    Men ändå är här flest som gillar SD i tråden.
    Det är du, och möjligen några till som sprider hat om partiet som en miljon svenskar sympatiserar med.
    Det är väl helt irrelevant hur många i TRÅDEN som gillar SD! Det är som att försöka göra en generalisering genom att se hur många som gillar SD på ett SD-möte liksom.
  • Dorian Ertymexx
    sjuttiofemman skrev 2014-03-30 11:52:55 följande:
    Gert, ser att du är aktiv här men missar att svara på min fråga så jag ställer den igen:
    Du och Sd anser att invandrare är kriminella, vad är det som, enligt er, gör dem kriminella? För ni kan väl ändå inte slänga er med grundlösa påståenden?
    Gert kommer ju givetvis att svara, ety Gert inte vill vara som jag som, enligt utsago "flyr från att svara". Flört
  • Dorian Ertymexx
    Gert skrev 2014-03-30 12:22:01 följande:
    Fler och fler röstar även på främlingsfientliga SD. Det måste väl betyda att människor i allmänhet är främlingsfientliga av sig, vare sig ni vill det eller inte. Om det är ert mission att omvandla människor så önskar jag er all lycka till i världen, för det behöver ni om ni ska lyckas med ert uppdrag.
    Nej, det betyder att många av de ca 8% som vurmar för SD är främlingsfientliga. 8% =/= 100%
Svar på tråden Varför hatar folk SD?